וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: יונדאי טוסון 2.0 ליטר "פרימיום"

עודכן לאחרונה: 15.11.2021 / 9:03

מנועי הטורבו על שפע הכוח הזמין והמומנט שלהם מציעים ביצועים מעולים מנפחי מנוע צנומים, אבל לפעמים פחות זה גם יותר. יונדאי טוסון האטמוספרי מוכיח את זה

מחירי המכוניות שממשיכים לטפס בשל משבר השבבים, קשיי האספקה, התייקרות חומרי הגלם והתיאבון הישראלי למכונית חדשה שנראה שאינו יודע שובע הפכו לאירוע מתגלגל בחצי השנה האחרונה. כל אלו לא הפריעו לעוד אירוע להתגלגל פה בעוצמה בששת החודשים החולפים - שיווק הדור הנוכחי של יונדאי טוסון. זה התחיל עוד לפני שהוא הגיע לפה כאשר כמה אלפי לקוחות לא היו צריכים יותר מהשמות "יונדאי" ו"טוסון" כדי לשים מקדמה לרכב שהם לא ראו ולא נהגו בו.

את החלק הארי של המכירות, תופסות אלו של גרסת ה-1.6 טורבו אותה בחנו עם הגעתה על שלל רמות הגימור שלה. כאשר בפילוח בין מכירות לציים ובין לקוחות פרטיים, הפער מתחדד עוד יותר. בקרב הלקוחות הפרטיים, שנוטים לגרסאות המאובזרות יותר, חלקו של המנוע האטמוספרי עומד על כ-16 אחוזים. ולמרות שהיא קצת נחבאת אל הכלים גרסת ה-2.0 ליטרים האטמוספרית, לכאורה זו הנחותה בהיצע, הכינה לנו הפתעה.

מבחן דרך: יונדאי טוסון 2.0 ליטר. קינן כהן
ההופעה הדרמטית נשמרת גם בגרסת הבסיס, רוב האנשים לא ישימו לב/קינן כהן

מבחוץ לא רואים

גם במפגש השני או השלישי עם יונדאי טוסון הנוכחי, קשה שלא להתרשם מהתעוזה שיש בעיצוב החיצוני שלו. הוא חלק מקו הדגמים העדכני של היצרנית שכבר לא מנסה להיות "הנה עוד יונדאי" אלא רק "הנה יונדאי!". זה כולל את הסנטה פה, את הסונטה ואת הפלאסייד, שבין אם הם לטעמכם או לא - הם בעלי נוכחות של ממש על הכביש. במקרה שלו אלו החיתוכים במשטחי הפח וכמובן יחידות התאורה הקדמיות שמייצרות לו חתימת אור מובחנת מאוד.

בתא הנוסעים, ברמת הגימור "פרימיום" הנבחנת שהינה הפחות מאובזרת בהיצע, גם בלי שילובי הגוונים והמרקמים של רמות הגימור הגבוהות שמקנות לו מראה יוקרתי, מקבלים סביבת מחיה נאה, נעימה לשהייה וגם הנדסת האנוש וכמות תאי האחסון הטובה נותרת בעינה. על מה מוותרים? ביחד לרמת הכניסה של מנוע ה-1.6 טורבו (פרסטיג') הוא משמיט אביזרים כמו מערכת דימום מנוע בעצירה (שזה בעצם בונוס כשחושבים על זה), לוח המחוונים הדיגיטלי ובמערכות הבטיחות זו רק הבלימה האוטומטית בזיהוי תנועה חוצה בצומת - כך שקשה לומר שמדובר בהקרבה גדולה. מה כן יש בו? מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' (תאימות לאנדרואיד ואפל), קיפול מראות חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות ושליטה נפרדת למושב האחורי, 4 שקעי USB (שניים מלפנים, שניים מאחור) ועוד.

מבחן דרך: יונדאי טוסון 2.0 ליטר. קינן כהן
תא הנוסעים עדיין נאה, אם כי האווירה פחות יוקרתית מאשר בגרסאות היקרות/קינן כהן

מצד שני, גם הדברים שפחות אהבנו בו עדיין כאן, הכניסה והיציאה לא נוחות כפי שמצופה מג'יפון בשל קורות קדמיות משופעות, הגרפיקה במערכת המולטימדיה מיושנת מעט למראה, משטחי הפלסטיק בשחור פסנתר מבריק צוברים אבק וטביעות אצבעות ולפחות בנהיגה בקיץ פתחי המיזוג הצרים התאמצו לשחרר אוויר רק בכמות מספקת.

למרות המושבים הפשוטים יותר הנוחות בהם טובה מאוד וכן התמיכה בגוף. המרווח מלפנים ומאחור מצוין וגם הראות החוצה. תא המטען על 515 הליטרים שלו מרווח ושימושי לצרכי המשפחה המטיילת, רק חבל שבתי הגלגלים בולטים קצת יותר ממה שראוי ו"נוגסים" במבנה הרבוע שלו. כמו כן לא היינו עושים מהומות אם היו מפזרים פה קצת ווי תליה או טבעות עיגון, באמת שלא.

מבחן דרך: יונדאי טוסון 2.0 ליטר. קינן כהן
לוח מחוונים רגיל במקום הדיגיטלי/קינן כהן

מתחת למכסה המנוע נמצא ההבדל היותר משמעותי, כאן תמצאו את מנוע ה-2.0 ליטרים הוותיק שממשיך מהדור הקודם ולו 156 כ"ס ו-19.6 קג"מ לעומת 180 ו-27 בהתאמה. אלו פערים לא קטנים והם באים לידי ביטוי גם בסעיף הביצועים, 11.1 שניות לעומת 8.8 במוגדש ו-181 קמ"ש מירביים לעומת 201 קמ"ש בהתאמה. עוד הבדל אחד טמון בתיבת ההילוכים, באטמוספרי עושה יונדאי שימוש בתיבה אוטומטית פלנטרית עם 6 יחסי העברה בעוד המוגדש בתיבת מצמד כפול עם 7 הילוכים.

עד כאן על הנייר, ועכשיו לכביש. כבר בתחילת השימוש ההתרשמות היא ממנוע חלק שבנהיגה המנהלתית שמלווה את רובנו ברוב תנאי הנהיגה בהחלט לא מראה איזה פער בינו לבין מנוע הטורבו. כן, הוא פחות נמרץ, כן, היציאה מהרמזור פחות תזזיתית, אבל השילוב עם תיבת ההילוכים האוטומטית מביא בתמורה נסיעה חלקה יותר, בעיקר בגלישות האיטיות ובתוך העיר.

מבחן דרך: יונדאי טוסון 2.0 ליטר. קינן כהן
מרווח טוב מאוד במושב האחורי, יציאות מיזוג ובקרת אקלים נפרדת/קינן כהן

בידוד הרעשים המעולה של הדור הנוכחי מאפשרת לו "לבלוע" את צליל המנוע גם תחת עומס ורק כאשר באמת גוררים אותו לסל"ד גבוה מאוד עם רגל כבדה ולב ערל אפשר לשמוע צליל מחוספס ומתאמץ.

את המחמאות בסעיפי הנוחות וההתנהגות במפגש הקודם איתו, אנחנו מעניקים גם פה. למעבר למנוע האטמוספרי אין השפעה על נוחות הנסיעה הטובה, להיפך, העובדה שהוא מצויד בצמיגים בחתך פחות גבוה והחישוק הקטן יותר (215/65 על ג'אנט 17) תורמים גם הם למצב. הדברים אמורים גם לגבי התנהגות הכביש המפתיעה לטובה שלו. רמת האחיזה טובה, הוא לא מתבלבל גם משינויי כיוון ובסך הכל מדובר ברכב משרה ביטחון. אז נכון, אם אתם האחוזון שמצפה מהג'יפון שלו להשחיז בכבישים המפותלים וחייבים את ה"בוסט" הכוחני של מנוע הטורבו, בסדר, זו לא הגרסה עבורכם. אבל כאשר הרוב המוחץ של השימושים ברכב, בטח כזה הם התנהלות יומיומית שוטפת - כל שפעת הביצועים האלו לא משנה מאום ממה שהוא מעניק.

הנקודה האחרונה בה סיפקה לנו הגרסה הזו הפתעה הייתה בבדיקת צריכת הדלק. במבחן הבודד שלו השיג הטוסון טורבו צריכה של 9.5 ק"מ לליטר, במבחן ההשוואתי 8.3 ק"מ לליטר (פער שנובע מבדיקות תאוצות וחזרה על קטעי כביש מפותלים על ידי הבוחנים), זו הייתה גם הביקורת העיקרית כלפיו. הפעם, אנחנו מסיימים את המבחן עם 11.1 ק"מ לליטר, כלומר, טובה יותר מזו של גרסת הטורבו המתוחכמת על תיבת ההילוכים כפולת המצמד שלה.

מבחן דרך: יונדאי טוסון 1.6 טורבו. קינן כהן
515 ליטרים בתא המטען (הצילום מתוך המבחן לגרסת ה-1.6 טורבו)/קינן כהן

סיכום

נפרק את המסקנות שלנו מהטוסון 2.0 ליטר לשלושה חלקים. בתור טוסון, הדור הנוכחי הוא קפיצת מדרגה יוצאת מן הכלל ביחס לדורות הקודמים שלו. מוצר שלם, בשל וטוב יותר מאי פעם. החלק השני נוגע למנוע האטמוספרי, בניגוד למה שהייתם חושבים וההנחות המוקדמות שהיו גם לי, הוא התגלה ככלי רכב נעים מאוד, כאשר הפער ביכולות בינו לבין גרסת הטורבו מתגלה כזניח בתנאי השימוש של העולם האמיתי, בטח כאשר מדובר בג'יפון.

החלק השלישי הוא הטריקי יותר. על זה שמדובר ברכב טוב דיברנו, על זה שבפועל הגרסה האטמוספרית עושה דברים לא פחות טוב ולעיתים טוב יותר מהטורבו דיברנו גם. הפער היחיד שבכל זאת מפריע הוא תחום האבזור שלו. האפשרות לקבל את המנוע הזה עם רמת הגימור הנמוכה יותר "מסלילה" אותו אוטומטית לציים, או ללקוחות שלא מחפשים ביצועים, אלא מכשיר סולידי וזה קצת חבל. לעיתים שילוב כזה נובע מבחירה שיווקית של היבואן שבאופן טבעי בונה את ההיצע שלו כך שיש את גרסת ה"החל מ-", אבל בפועל דוחף לכיוון הגרסאות המאובזרות יותר. לעיתים זה כלל לא תלוי בו, אלא בהתניות של היצרן. כלומר שמערכות מתקדמות כמו לוח מחוונים דיגיטלי או גימור גבוה הם חלק מ"עסקת חבילה" שכוללת את המנוע החזק.

עוד בוואלה!

מבחן ראשון: יונדאי טוסון החדש (1.6 טורבו, עילית)

לכתבה המלאה

כך או כך, בשורה התחתונה, אם אתם נכונים לוותר על אי אלו אביזרי נוחות ופחות בעניין של ביצועים וצלצולים ובעיקר מחפשים תמורה למחיר, הטוסון 2.0 ליטר ב-162 אלף שקלים שהם עשרת אלפים שקלים פחות מרמת הגימור הבאה, הוא בפירוש לא פשרה ובהחלט ראוי ליותר מאשר פיתיון "החל מ-" קלאסי.

על הצד הטכני: יונדאי טוסון 2.0 ליטר "פרימיום"

מנוע, הנעה: בנזין, קדמית
נפח (סמ"ק): 1,999
הספק/סל"ד (כ"ס): 6,200/156
מומנט/סל"ד (קג"מ): 4,000/19.6
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
450
רוחב (ס"מ): 186
גובה (ס"מ): 165
בסיס גלגלים (ס"מ): 268
תא מטען (ליטרים): 515

ביצועים:
תאוצה 0-100:
11.1 שניות
מהירות מירבית: 181 קמ"ש
צריכת דלק (מבחן): 11.1 ק"מ לליטר

מתחרות:
טיוטה ראב4, פיג'ו 3008, סקודה קארוק

מחיר:
161,900 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully