וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ראשון: יונדאי פאליסייד

28.1.2021 / 22:59

יונדאי משלימה את מתקפת הקרוסאוברים עם פאליסייד המפואר, בעל 7 או 8 מושבים; המימדים והמפרט מרשימים אבל, האם בא לך לשלם 350,000 שקלים עבור יונדאי?

יונדאי פאליסייד. רמי גלבוע
ספינת הדגל החדשה של יונדאי עם חזית מרשימה ואגרסיבית/רמי גלבוע

יונדאי מעולם לא הסתירה את שאיפותיה ואכן, החברה הקוריאנית שולטת בשוק הרכב הישראלי עם33,565 מכירות ב-2020. איוניק ההיברידית תרמה לכשליש מהמכירות אבל רוב מכירות יונדאי נובעות מהיצע הקרוסאוברים הנרחב שלה - החל מווניו העירוני, עבור דרך קונה, טוסון, וכלה בסנטה פה בעל 5+2 מושבים. יונדאי פאליסייד משלים מלמעלה את ארמדת הקרוסאוברים של יונדאי; זוהי פריגטת אוטוסטרדות בעלת מרכב מגולף באורך 4.98 מטרים ובתוכו, נדל"ן מפואר המאכסן ברווחה שבעה או שמונה נוסעים.

יונדאי פאליסייד. רמי גלבוע
המרכב הגדול רבוע ומוצק/רמי גלבוע

פאליסייד הוצג בארה"ב כבר ב-2019, כספינת דגל הנותנת מענה לצורך האמריקני ברכב משפחתי ענקי. מבחינת האמריקנים, פאליסייד הוא רק Mid-size three-row SUV; אמריקני המחפש XXXL יילך על שברולט סברבן או פורד אקספדישן, באורך 5.6-5.7 מטרים מפלצתיים. בשוק הישראלי יתחרה יונדאי פאליסייד בפורד אקספלורר, שברולט טראוורס, טויוטה היילנדר, וסובארו אוולטיס הקטן יותר. מתישהו ינחת כאן התאום הלא-זהה של פאליסייד, קיה טליורייד. בזווית העין פוזל פאליסייד גם לכיוון סגמנט הפרימיום; מבחינת המידות אפשר להשוות אותו ל-אודי Q7 אם כי רמת העידון רחוקה מלהיות זהה, וכך גם המחיר - יונדאי פאליסייד זול במאות אלפי שקלים מקרוסאוברי פרימיום אירופאיים כמו אודי Q7, וולוו XC90 וכיו"ב. לרמת יוקרה מירבית יש לקונצרן יונדאי את מותג "ג'נסיס", שעדיין אינו נמכר בישראל.

עוד בוואלה!

יונדאי פאליסייד וסנטה פה בישראל: של הביוקר

לכתבה המלאה
יונדאי פאליסייד. רמי גלבוע
אפשר לתכנת את מהירות פתיחת תא המטען, ואת גובה הפתיחה של הדלת/רמי גלבוע

הלוויתן הלבן

פאליסייד הוא קרוסאובר רבוע בעל חרטום וישבן כמעט אנכיים, שאינם מנסים להעביר מיצג אירודינמי ואלגנטי. הגריל הקדמי מגולף בקווים בוטים, מתחתיו כונס אוויר מגודל. יחידות התאורה LED מסוגננות, אבל הן דקיקות והולכות קצת לאיבוד בשפעת הפלסטיק והכרום. גם דפנות הצד אנכיות יחסית, מגבירות את נוכחותו הויזואלית של הרכב ומעניקות מרחב פנים נדיב. חגורת החלונות הנמוכה משאירה מקום לחלונות צד גדולים, להנאת הנוסעים מאחור.

ברכב מגודל שכזה לא יכולנו לצפות לחישוקים של פחות מ-20 אינץ' המקובעים בפינות המרכב. ידיות הדלתות עשויות אלומיניום מוברש ונעים למגע. יונדאי פאליסייד משדר את מה שמצפים ממנו - זהו קרוסאובר מגודל בסגנון אמריקני, מושקע ומגולף, אם כי לא מתוחכם אלגנטי; אבל מי אמר שאנחנו מתוחכמים ואלגנטיים?

יונדאי פאליסייד. רמי גלבוע
גרסת לימיטד חמושה בארבע כורסאות מרווחות ונוחות, מחוממות ומקוררות. בשורה השלישית, שלושה מושבים/רמי גלבוע

באולם הנוסעים

מרחב הפנים של הפאליסייד גדול מאוד; הכורסאות הקדמיות נרחבות ונוחות, מצופות עור, מקוררות, מחוממות ומחושמלות. גם לאחר יום נהיגה ארוך, הן נשארו נוחות - למורת שאין בהן תמיכה ארגונומית מדוייקת. ברכב המבחן 'לימיטד' יש שורה שנייה של שתי כורסאות 'קפטן', נוחות ומרווחות לא פחות. לחיצה על מתג חשמלי והמושבים מתקפלים קדימה, להקלת הכניסה לשורת המושבים השלישית - תאמינו או לא, התארגנתי לי שם בנינוחות מפתיעה. זה באמת רכב 7 מושבים, לא איזה 5+2 מתקמצן. בגרסאות 'פרימיום' ו'לקשרי' הזולות יותר, הפאליסייד מגיע עם שמונה מושבים.

יונדאי פאליסייד. רמי גלבוע
עיצוב לוח המחוונים פשטני למדי, אבל הנדסת האנוש יעילה וברורה. בקונסולה המרכזית שלושה תאי איחסון גדולים/רמי גלבוע

הפאליסייד גדוש ב-16 מחזיקי כוסות, 7 שקעי טעינה לסמארטפון, יש לו הרבה תאי איחסון גדולים (שלושה בקונסולה המרכזית), לא תהיה בעיה לפזר בחלל הרכב את כל הגאדג'טים. תאי הדלתות הקדמיות צפופים במקצת, לא נורא. יש יציאות מזגן בתקרה, המושבים מתקפלים בלחיצת כפתור, מתחת לרצפת תא המטען מתחבא עוד תא נרחב. כאשר כל המושבים פתוחים מכיל תא המטען 311 ליטרים, זה לא המון. קפל את המושבים האחוריים ותקבל 704 ליטרים, זה כבר המון. תא המטען נפתח חשמלית ואוטומטית, ניתן לתכנת את גובה ומהירות הפתיחה. בגרסת לימיטד תקבלו גם שני גגות שמש.

יונדאי פאליסייד. רמי גלבוע
שורת המושבים השלישית מרווחת להפתיע. כל המושבים מתקפלים בלחיצת כפתור/רמי גלבוע

בכורסת הנהג

כבר הזכרנו שהפאליסייד קורץ לקטגוריית הפרימיום האירופאית, אבל הוא עוד לא שם. עבודת ההרכבה מדוייקת ומשובחת, אבל טיב החומרים אינו מתרומם לרמת 'פרימיום' אירופי; דיפון לוח המחוונים עמיד ומוצק, אבל הוא חסר את מגע וניחוח פרימיום; אסור לשכוח שיונדאי פאליסייד נותן לך מימדים של Q7, במחיר נמוך מזה של Q5; בהסתכלות כזאת, הוא מספק מעל ומעבר.

הופתענו לגלות בלוח המחוונים צג מולטימדיה בגודל 8 אינץ' בלבד, ההולך לאיבוד במרחבי הלווייתן הקוריאני; בארה"ב נמכר פאליסייד עם צג 10.25 אינץ'. לזכות הפאליסייד נאמר שלמרגלות הצג הקטן פרושה מערכת מתגים ברורה ומפורטת, המאפשרת גישה ישירה לתפקודי המזגן, צליל, חימום וקירור המושבים, הילוכים ומצבי נסיעה (עליהם, בהמשך). בלוח הבקרה משובצים ארבעה מתגים המפעילים את תיבת ההילוכים; זה מבנה מוזר ולא אטרקטיבי בעיניי, סידור מאוד לא 'מוטורי' לתפעול תיבת ההילוכים. כבר הייתי מעדיף חוגה, גם היא לא בראש העדפותיי האישיות. לוח הבקרה מעוצב בפשטנות-יתר אבל הוא נוח מאוד לשליטה, זה עדיף בעיניי על פני חיטוט מסוכן בתפריטים.

יונדאי פאליסייד. רמי גלבוע
עמדת הנהג נוחה ומתוחכמת, עם מתגים פיסיים המקלים על הפעלת המערכות השונות/רמי גלבוע

על הכביש

בחרטום הפאליסייד פועם מנוע בנזין אטמוספרי, V6 בנפח 3.8 ליטר המספק 291 כ"ס ו-36.2 קג"מ. אלו נתונים ראויים עבור רכב השוקל 1,986 קילוגרם "בלבד" ועם תיבת 8 הילוכים, הפאליסייד מאיץ יפה מעמידה (0-100 ב-7.7 שניות) ומשייט במהירויות תלת ספרתיות. הבעיה היא שרצועת הכוח ממוקמת גבוה מדי, מעל 5,200 סל"ד, וזה גורם למנוע להתאמץ לעתים תכופות מדי; כל בקשה לתוספת כוח מתבטאת בעליית סל"ד מוגזמת, ובחדירת רעש המנוע לתא הנוסעים. ב-110 קמ"ש למשל, פועם המנוע בסביבות 2,000 סל"ד רגועים. צא לעקיפה שגרתית והתיבה תוריד שניים או שלושה הילוכים, מחט הסל"ד תזנק ל-5,000 סל"ד ומעלה.

יונדאי פאליסייד. רמי גלבוע
לוח הבקרה נוח ואינטואיטיבי לשימוש/רמי גלבוע

בעידן של מנועים מוגדשים, היברידיים או דיזלים בשרניים, זו התנהגות לא נעימה. נהג המשייט בסביבות 100 קמ"ש ואינו שש לעקיפות נחרצות, לא יבין על מה אני מדבר; אבל עובדה היא שמחט הסל"ד מבקרת לעתים תכופות מדי במחוזות 5,000-6,000 סל"ד, זה יותר מדי. תצרוכת הדלק סבירה לחלוטין עבור לווייתן שכזה. בנסיעה בין עירונית רגועה בסביבות 100-120 קמ"ש עם 130-140 בכביש 6, הפאליסייד מוציא 10-11 קילומטרים לליטר, זה בסדר גמור. תן לו בדוושה הימנית ונתוני תצרוכת הדלק יידרדרו במהירות של מפלגה הצוללת לכיוון אחוז החסימה. אין כרגע תחזית למנוע בשרני יותר (היברידי או דיזל), אבל אני משער שרוב הלקוחות ירגישו מצוין עם ה-V6 האטמומספרי.

יונדאי פאליסייד. רמי גלבוע
המנוע האטמוספרי חזק אבל לא מבריק, מספק את הביצועים הנדרשים/רמי גלבוע

הפתעה טובה חיכתה לנו במחלקת המתלים; אין כאן בולמים אדפטיביים ובוודאי לא מתלי אוויר, אבל נוחות הנסיעה מפנקת מאוד. הפאליסייד מגהץ היטב שיבושי אספלט וגדודיות, בעיקר במהירות גבוהה. הבידוד האקוסטי קצת פחות מרשים - כבר ב 100-110 מתחילים לשמוע רחשי רוח, ורעש הצמיגים אינו נשאר בחוץ. עם מידותיו הגדולות הפאליסייד אינו מתיימר להיות רכב ספורטיבי, אבל המנוע מניע אותו בזריזות (דווקא בנהיגה מהירה אהבתי את צליל המנוע), ולהעניק תאוצות ביניים מספקות לגמרי.

ההיגוי קליל אך מדוייק יחסית, והמתלים מתמודדים היטב עם פניות מהירות בכביש איכותי - המרכב אינו נוטה על צידו יותר מדי. בכביש הררי הדוק עם אספלט משובש, אתה מבין מהר מאוד שאין מה ללחוץ עליו יותר מדי. בלמי הפאליסייד מתפקדים היטב אבל תחושת הדוושה קצת רכה מדי, לטעמי.

יונדאי פאליסייד. רמי גלבוע
הפאליסייד מצוין בכבישים מהירים וחלקים, פחות מבריק בכביש הררי תובעני/רמי גלבוע

מערך הבטיחות כולל את כל מה שמקובל היום (בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, התראה על רכב ב"שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית), אבל עוד כמה תוספות - התראה מתוחכמת על נטישת ילד בתא הנוסעים, מניעת פתיחת דלתות אחוריות כאשר רכב מתקרב מאחור, ועוד. חוגה בלוח המחוונים מאפשרת בחירה בין ארבעה מצבי נהיגה: חיסכון, ספורט, אדפטיבי, ו'נוח' (שאינו משנה דבר במערכת המתלים). באותה חוגה ניתן גם לבחור בין שלושה מצבי שטח: שלג, בוץ וחול.

יונדאי פאליסייד. רמי גלבוע
המושב האחורי מרווח ומפנק, לכל נוסע יש שני מחזיקי כוסות, נקודות טעינה ויציאת מזגן/רמי גלבוע

האמנם רכב שטח?

עם בסיס גלגלים של 2.90 מטרים ומרווח גחון של 20.3 סנטימטרים אסור לפתח ציפיות שטח כלשהן, בוודאי לא עם זוויות מרכב מוגבלות וצמיגי כביש בגודל 245/50R20. לא התרשמתי יותר מדי מבורר מצבי השטח, אבל לא נרתעתי לטבול צמיגים בכמה שבילים נינוחים. הפאליסייד מתקדם לא רע בשביל סביר, אבל אינך יכול להשתחרר מהחרדה לגבי תלישת חלקי מרכב או קריעת צמיגים; תן לו שבילי כורכר מסודרים וזה בסדר, לפיקניק משפחתי. דיונות, בוץ, סלעים? אלוהים ישמור.

יונדאי פאליסייד. רמי גלבוע
אל תנסו את זה בבית, שמרו אותו על שבילים מסודרים ונינוחים/רמי גלבוע

שווה 350,000 שקלים?

בתחילת 2019 השתנקנו כאשר הגיע אלינו יונדאי סנטה-פה, במחיר 300,000 שקלים. אנחנו השתנקנו, אבל למעלה מ-300 לקוחות רכשו בשנה שעברה את ה 5+2 הקוריאני. יונדאי פאליסייד גדול עוד יותר, אם כי הוא לא רכב 'פרימיום' המתהדר במנוע מתוחכם, או בתא נוסעים גרמני / שוודי.

350,000 שקלים הם סכום גבוה מאוד, אבל יונדאי פאליסייד גם נותן תמורה גבוהה - מרחב פנים חריג, רמת אבזור ותחכום טכנולוגי, מערכות בטיחות ועוד. מנהגי הכביש ועידון הנסיעה של פאליסייד יספקו את רוב לקוחותיו ובישראל, מותג יונדאי נתפס אטרקטיבי מאוד - בוודאי בכל הנוגע לתמורה לכסף, אמינות ושמירת ערך. יונדאי פאליסייד מגיע באותן מידות ומנועים ועם 8 מושבים, גם ברמות איבזור 'פרימיום' (320,000 שקלים) ו'לקשרי' (335,000 שקלים).

יונדאי פאליסייד. רמי גלבוע
מסתבר שהסמל לא מרתיע לקוחות מלשלם את הסכומים האלו, אולי אפילו להיפך/רמי גלבוע

על הצד הטכני: יונדאי פאליסייד, "לימיטד"

מנוע, הנעה: V6, בנזין, 4X4 קבוע
נפח: 3,778 סמ"ק
הספק מירבי (כ"ס): 291/6,000
מומנט מירבי (קג"מ): 36.2/5,200
תיבת הילוכים: פלנטרית, 8 הילוכים
צמיגים: 245/50R20

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות):
7.7
מהירות מרבית (קמ"ש): 210
תצרוכת דלק בינעירונית (מבחן, קמ"ל): 11-12.0

מידות:
אורך (ס"מ):
4,980
רוחב (ס"מ): 197.5
גובה (ס"מ): 175
בסיס גלגלים (ס"מ): 290
מרווח גחון (ס"מ): 20.3
תא מטען (ליטרים): 311 / 704

מתחרים:
סובארו איוולטיס, טיוטה היילנדר, פורד אקספלורר

מחיר: 350,000 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully