וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי פאליסייד וסנטה פה בישראל: של הביוקר

21.12.2020 / 19:42

יבואנית יונדאי בישראל החלה בשיווק הסנטפה המחודש, עם רמות גימור גבוהות מבעבר ומנוע דיזל וכן את פאליסייד SUV במידות אמריקניות שמכניס אותה לתחרות חדשה לגמרי

יונדאי סנטה פה ופלסייד בישראל. יצרן, אתר יצרן
ההופעה מוחצנת ורבועה ממש כמו מתחריו האמריקניים/אתר יצרן, יצרן

כאשר הושק הסנטה פה לפני שנתיים, סכום של 300 אלף שקלים ליונדאי עם מנוע דיזל הרים המון גבות בפליאה. פליאה שהתחלפה בהפתעה כאשר הדגם רשם מספרי מסירות נאים דווקא לרמת הגימור הגבוהה ועוד זו עם מנוע הדיזל. מעודדת מהרוח הגבית שקיבל הדגם, משיקה היום כלמוביל, יבואנית יונדאי את האח הגדול מאוד, ומאוד יקר - הפאליסייד.

הדגם שכוון ללב השוק האמריקני הוא המפואר ביותר שהציעה יונדאי אי פעם, וככזה שמגיע ממדינה חובבת מימדים הוא גם מצויד במימדים תואמים. 498 ס"מ לאורך, 198 ס"מ לרוחב, גובה של 175 ס"מ ובסיס גלגלים של 290 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 311 ליטרים בשימוש בכל המושבים או 704 ליטרים בקיפול השורה השלישית. הפאליסייד יגיע בסידור הושבה של שבעה או שמונה נוסעים.

יונדאי סנטה פה ופלסייד בישראל. יצרן, אתר יצרן
290 ס"מ בבסיס הגלגלים/אתר יצרן, יצרן

על ההנעה של הפאליסייד מופקד מנוע 3.8 ליטרים בתצורת V6. ההספק עומד על 291 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-36.2 קג"מ ב-5,200 סל"ד. ההנעה תהייה קדמית או כפולה בהתאם לרמת הגימור והגרסה והכוח מגיע דרך תיבת הילוכים פלנטרית בת 8 יחסי העברה, כמו בסונטה, גם פה תפעול התיבה נעשה באמצעות כפתורים. בורר מצבי הנהיגה מאפשר בחירה בין "ספורט", "חיסכון" ו"נוחות" ובגרסאות כפולות ההנעה גם שלג, בוץ וחול.

הביצועים הם 7.7 שניות ל-100 קמ"ש בגרסת הההנעה הקדמית ו-7.8 שניות בגרסת הנעה הכפולה. שתיהן בעלות מהירות מירבית של 210 קמ"ש.

עוד בוואלה!

השוואתי: סקודה סופרב מול יונדאי סונטה הייבריד

לכתבה המלאה
יונדאי סנטה פה ופלסייד בישראל. יצרן, אתר יצרן
תצורת 8 או 7 מושבים/אתר יצרן, יצרן

רשימת מערכות הבטיחות היא אחת הארוכות בהן נתקלנו בשנים האחרונות. גם מעבר ל"תקן" של תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית בנסיעה קדימה לאחור וכו', הוא גם מוסיף מערכת המונעת פתיחת דלת אחורית במידה ורכב מתקרב מאחור וגם מערכת אקטיבית למניעת שכחת ילדים. המערכת שתזכה בניקוד בטיחות החל מינואר 2021 בעלת שני שלבים - התרעה בלוח המחוונים עם היציאה מהרכב ואם החיישן העל קולי מזהה תנועה במושב האחורי אחרי עזיבת הרכב הוא יתריע על ידי צפירה ואורות מצוקה.

יונדאי סנטה פה ופלסייד בישראל. יצרן, אתר יצרן
מושבי עור, חימום למושבים הקדמיים והשורה השנייה ועוד רשימה ארוכה של אבזור/אתר יצרן, יצרן

הפאליסייד יגיע בשלוש רמות גימור, Premium שתוצע בהנעת 2X4 וסידור של 8 מקומות. האבזור המרכזי כולל חישוקי 20 אינץ', קישוריות אפל ואנדרואיד במסך 8 אינץ', הנעה מרחוק, יציאות מיזוג לשלוש השורות, כניסה והנעה ללא מפתח, קיפול חשמלי של שורת המושבים השנייה לכניסה קלה, וילון בדלתות הצד, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע ועוד. מחיר גרסה זו: 320 אלף שקלים.

מעליה רמת הגימור Luxury עם הנעה כפולה ו-8 מושבים תוסיף גג פנורמי כפול, זכרונות למושב הנהג והמראות, אוורור למושבים הקדמיים ועוד. רמת גימור זו עולה 335 אלף שקלים.

רמת הגימור הגבוהה ביותר היא ה-Limited גם היא עם הנעה כפולה, אך עם 7 מושבים בסידור של 3-2-2 עם "מושבי קפטן" בשורה השנייה. כאן גם קיפול השורה השלישית חשמלי ויש תוספת שקעי USB לכל שורות המושבים. מחיר רמת גימור זו עומד על 350 אלף שקלים.

הן בהיבט של מידות ונתוני המנוע, יונדאי פאליסייד מתמקם בין מתחרים כמו טויוטה היילנדר, סובארו איוולטיס שדומים לו במימדים וחלשים ממנו לבין פורד אקספלורר ושברולט טראוורס ברמות הגימור הגבוהות שלו שלהם מימדים נדיבים יותר ומנועים חזקים יותר, כולם נעים בטווח המחירים של 330 ל-350 אלף שקלים.

יונדאי סנטה פה ופלסייד בישראל. יצרן, אתר יצרן
יונדאי סנטה פה, דור 4.5/אתר יצרן, יצרן

הדגם השני שמשיקה היבואנית היום בישראל הוא מתיחת הפנים המקיפה לה זכה הסנטה פה. כאשר הוא מתבסס על הדור הרביעי שהושק בישראל לפני קצת יותר משנה, הוא צומח באופן זניח במימדים החיצוניים ויחד איתם גדילה במימדים הפנימיים בתא הנוסעים בעיקר בזה של הרגליים בשורת המושבים השנייה.

יחידת ההנעה שנותרה היא הדיזל, זאת לאור ההדומיננטיות הגדולה יותר שלו אצל לקוחות הדגם. בעתיד, אם יוצעו מערכות הנעה מתקדמות כולל כאלו בשילוב של מנוע בנזין היברידי פלאג אין יישקל ייבוא שלה.

יונדאי סנטה פה ופלסייד בישראל. יצרן, אתר יצרן
צמיחה מתונה במימדים על בסיס הפלטפורמה הקיימת/אתר יצרן, יצרן

למרות שביצועי מנוע ה-2.2 ליטרים טורבו דיזל נותרו ללא שינוי של ממש, 202 כ"ס ו-45 קג"מ, השינוי הבולט יותר הוא הירידה בצריכת הדלק המוצהרת מ-13.8 ק"מ לליטר בגרסת ה-2X4 הקודמת ל-15.8 ק"מ לליטר בנוכחית (ומ-13.7 ל-15.6 ק"מ לליטר ב-4X4). כמו שאר מנועי היצרנית שזכו לכינוי smart stream, גם מנוע הדיזל הזה עובר טיפול שמתבסס על שיפור מרכיבים מסוימים במנוע כדי לצמצם פליטת מזהמים וצריכת דלק ולא החלפה שלו מהיסוד. כך למשל בלוק הברזל של המנוע החולף בכזה מאלומיניום, הזרקת הסולר בלחץ גבוה יותר ועוד. שינוי מכאני שני לדגם הוא החלפת תיבת ההילוכים בכפולת מצמד עם 8 הילוכים, זו תיבת הילוכים חדשה "רטובה" בה טבולים המכלולים בשמן, מה שאמור לשפר את את הקירור ולתרום לאמינות שלהם, מעבר להפעלה הידראולית שגם מקצרת את זמני החלפת ההילוכים.

התאוצה בגרסת ה-2X4 מתקצרת מ-9.3 שניות ל-9 שניות ובגרסת ה-4X4 מ-9.4 שניות ל-9.2 שניות. המהירות המירבית בשתי הגרסאות היא 205 קמ"ש.

יונדאי סנטה פה ופלסייד בישראל. יצרן, אתר יצרן
גם פה, כפתורים מחליפים את בורר ההילוכים וחוגת בחירת מצב נהיגה עם מצבי שטח ל-4X4/אתר יצרן, יצרן

כמו הפאליסייד, גם בסנטה פה רשימת מערכות הבטיחות ארוכה מאוד ומוסיפה לרשימה העשירה שהייתה לו בעבר כמו התרעה על מעבר לנתיב לא פנוי והמערכת האקטיבית למניעת שכחת ילדים עוד כמה מערכות, כמו התרעה על רכב מתקרב בעת פתיחת דלת אחורית ואף ניטרול מנגנון פתיחה במקרה כזה.

מעבר לאלו, שוב, המצעד המוכר שהיבואנית מקפידה לצייד בו את מירב הדגמים שלה, בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת עירנות נהג, התרעת תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. ברמת הגימור הגבוהה ביותר נוספת לרשימה הדמיית 360 מעלות סביב הרכב.

יונדאי סנטה פה ופלסייד בישראל. יצרן, אתר יצרן
עור בשני גוונים ותפירה מיוחדת ברמות הגימור הגבוהות/אתר יצרן, יצרן

סנטה פה ישווק בשתי רמות גימור, Supreme ו-Elite. בשתיהן לתא הנוסעים נוספו שטחי אחסון בזכות השימוש בכפתורי ה-Shift By Wire לתיבת ההילוכים. מסך המגע מוסיף אינץ' לגודל של 8 אינץ' ועוד. רמת הגימור Supreme תציע קישוריות למכשירי אפל ואנדרואיד, גג פנורמי נפתח, בקרת איכות אוויר, יציאות מיזוג לכל אחת משורות המושבים, כניסה והנעה ללא מפתח, טעינה אלחוטית לנייד ועוד. מחיר רמת גימור זו: 270 אלף שקלים.

רמת הגימור Elite כפולת ההנעה מוסיפה תאורת לד מלאה, שקע 220V, בורר מצבי נהיגת שטח, חימום ואוורור מושבים קדמיים ועוד. מחיר רמת גימור זו עומד על 300 אלף שקלים.

מחירים אלו זולים בכ-4,000 שקלים מאלו של הדור היוצא למרות תוספת האבזור המשמעותית.

יונדאי סנטה פה ופלסייד בישראל. יצרן, אתר יצרן
גם בהנעה כפולה/אתר יצרן, יצרן

מבחינת כלמוביל, יחד עם הסונטה (שמכרה מאז השקתה לפני כחודשיים כבר 1,150 מכוניות), הסנטה פה והפאליסייד מהווה השלישייה הזו את דגמי היוקרה של יונדאי. אלו דגמים שמבחינת התפיסה שלה לפחות יושבים על התפר בין מותגי יוקרה כמו לקסוס או וולוו לבין מותגים אירופים עממיים יותר.

מהבחינה הזו, הן הפאליסייד והן הסנטה פה, לפחות בתפיסת היבואנית אמורים גם לקרוץ ללקוחות פרימיום שיחפשו להמשיך להינות מהאבזור, הטכנולוגיה והאיכות של מכוניות יוקרה, אבל עם סמל פחות מנקר עיניים. אי אפשר כמובן לנתק את המהלך הזה מההגעה של חטיבת היוקרה של יונדאי - ג'נסיס, שגם היא תצטרך להילחם לא מעט עבור משבצת קטנה בשוק מותגי הפרימיום הוותיקים שמביטים בה מלמעלה.

בהיבט הרחב יותר של יונדאי ושורת הדגמים העממיים יותר שלה, שנת 2021 תסמן גם הגעה של שלושה דגמים מרכזיים נוספים כמו ה-i20 החדשה, האלנטרה והטוסון החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully