וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורולה עולה על עקבים והמחיר קופץ גם הוא

עודכן לאחרונה: 29.9.2022 / 19:42

טיוטה מצרפת מתחרה חדשה לשוק המתפקע של קרוסאוברים, הפעם עם שם מוכר - טויוטה קורולה שמוסיפה ס"מ לגובה ואת הכינוי קרוס לשם. מה ההצעה הייחודית שלה?

טויוטה קורולה קרוס/יצרן

יבואנית טויוטה מצופפת שורות בהיצע הקרוסאוברים-ג'יפונים-SUV ושאר הסטיישנים וההאצ'בקים, כאשר היא מוסיפה לאולם התצוגה שלה את הקורולה קרוס, שתתמקם בין ה-CHR לבין הראב4 מבחינת מימדים וטווח מחירים.

הקורולה קרוס היא לא דגם חדש, אבל לקח לו הרבה מאוד זמן להגיע משווקי המזרח וארצות הברית שם הוא משווק מאז הצגתו ב-2020 עד שקיבל את ההזדמנות שלו להימכר באירופה. ישראל אגב, היא השוק הראשון בטויוטה-אירופה שמקבל את הדגם.

למרות ההתבססות על הרצפה המשותפת ה-GA-C, הקורולה קרוס חותך בחדות מהעיצוב של הקורולה ומציג מראה שקרוב יותר לראב 4, כולל כל הקישוטים הנדרשים. מקשתות גלגלים, "מגן" גחון ומסילות גג ברמת הגימור הגבוהה.

טויוטה קורולה קרוס. אתר יצרן
מערכת מולטימדיה גדולה וחדשה/אתר יצרן

עם 446 ס"מ מפגוש לפגוש, הקורולה קרוס מתמקם בין ה-CHR ממנו הוא ארוך יותר ב-10 ס"מ לבין הראב 4 ממנו הוא קצר ב-14 ס"מ. אבל למרות ההתבססות והשם "קורולה" בסיס הגלגלים שלו, ממנו נגזר מרווח הפנים עומד על 264 ס"מ, 6 ס"מ פחות מהקורולה וזהה לזה של ה-CHR. נפח תא המטען עומד על 403 ליטרים גם הוא קטן יותר ב-70 ליטרים מזה של המשפחתית. במימד הגובה הוא רושם 162 ס"מ, מתנשא ב-18.5 ס"מ מעל הקורולה.

בתא הנוסעים מצטייד הקורולה קרוס ברכיב המרכזי ברכב מודרני - מסך מולטימדיה המזדקר מהדשבורד. כאן הוא בגודל של 10.25 אינץ' וחובר ללוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ' עם אפשרות להתאמה של התצוגה הצבעונית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
טויוטה קורולה קרוס. אתר יצרן
264 ס"מ בבסיס הגלגלים, קטן ממתחריו/אתר יצרן

הקורולה קרוס ישווק בשלוש רמות גימור, הבסיסית בשם ACTIVE מיועדת בעיקר לציי רכב ומקבלת בקרת אקלים מפוצלת, חישוקי 17 אינץ', הנעה בכפתור, תאורת לד, פתחי מיזוג ליושבים מאחור, תאימות לאפל ואנדרואיד ועוד. מערכות הבטיחות כוללות 8 כריות אוויר, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ותזכורת למניעת שכחת ילדים.

רמת הגימור מעליה תהייה ה-DINAMIC ותוסיף חישוקי 18 אינץ', שמשות כהות, תאורת הלד כוללת גם אור גבוה, כניסה ללא מפתח, מסילות גג והגלגל החלופי מוחלף בערכת תיקון בלבד.

רמת הגימור הגבוהה ביותר היא ה-ADVENTURE, משלימה את הרשימה עם גג פנורמי, בלימה אוטומטי גם בנסיעה לאחור, חימום למושבים הקדמיים, ריפוד משולב עור-בד, משטח טעינה אלחוטי. במערכות הבטיחות נוספות המערכות הבאות: זיהוי רכב ב"שטח מת", מערכת התרעה מרכב חולף ביציאה מהרכב, זיהוי כלי רכב חוצה מאחור.

טויוטה קורולה קרוס. אתר יצרן
403 ליטרים בתא המטען/אתר יצרן

על הנעת הקורולה קרוס אחראי מנוע ה-1.8 ההיברידי של טויוטה אותו אנחנו מכירים מהקורולה הרגילה אבל עם כמה שיפורים כמו מערכת ההנעה ההיברידית דור 5 של טויוטה. ההספק המשולב הוא 140 כ"ס (122 בקורולה), תיבת ההילוכים היא רציפה וההנעה היא קדמית בלבד.

כפי שניתן להבין ועם 1,405 ק"ג, על אף שאלו עדיפים על הקורולה, הביצועים הם לא הצד החזק שלה - התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.9 שניות ב-ACTIVE ו-10 שניות בשתי רמות הגימור האחרות. המהירות המירבית היא 170 קמ"ש.

מערכת ההנעה, כמו מערכות הבטיחות והמולטימדיה תומכות בעדכון דרך האוויר.

טויוטה קורולה קרוס. אתר יצרן
קטן ממתחריו, אבל במחירים קרובים לשלהם/אתר יצרן

על פניו עם השמות טויוטה, קורולה, קרוס ועם מנוע היברידי - הקורולה קרוס הוא הימור בטוח להצלחה בשוק. אלא שאם יש דבר אחד שיכול לאתגר את הצעת ההגשה הזו הוא המחיר.

ב-169 אלף שקלים לרמת הכניסה הוא מתמודד ראש בראש בסכומים שעולים כלים גדולים ממנו מבחינת מימדים, חזקים ממנו ומבוססים יותר בשוק המקומי כמו קיה ספורטאז', במקום מול מתחרים רלוונטיים יותר למידות שלו כמו קיה סלטוס, מאזדה CX30, או אם לקחת בחשבון את ההנעה ההיברידית מול המתחרה הישיר שלו - קיה נירו פלוס המחודש.

רמות הגימור הגבוהות יותר - DINAMIC וה-ADVENTURE מעלות את המחיר עוד יותר למחוזות הגרסאות המאובזרות של המתחרים שלו עם תגי מחיר של 175 ו-185 אלף שקלים. יש לנו תחושה שללקוחות הפוטנציאליים שלו זה לא ממש יפריע. היבואנית שמצוידת במשלוח ראשון של 1,000 יחידות ומניחה שתוכל להביא לפה כמות דומה עד סוף השנה בהחלט נחושה לסיים את שני אלו בלי להתאמץ.

איך הוא במבחן הכביש הישראלי? בקרוב נדע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully