וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי אלנטרה הייבריד בישראל: מרשימה והמחיר בהתאם

עודכן לאחרונה: 23.11.2021 / 18:07

עם סיום ייצור האיוניק ועם ביקוש קשיח למשפחתיות בציי הרכב מחד ועלייה בפופולאריות של הקרוסאוברים מצד שני, יונדאי ציידה את האלנטרה החדשה ברשימה ארוכה של יתרונות מפתים

עם נציגות דומיננטית בכל סגמנט חשוב בשוק הישראלי, מיונדאי i10 ועד הפאליסייד הענק - מדובר במכונה שלא יכולה להרשות לעצמה להיעדר מאחת הקבוצות המרכזיות ביותר - זו של המשפחתית סדאן המסורתית, שכוחה נשחק בשוק הפרטי, אבל עדיין מהווה שחקנית חשובה מאוד לציי הרכב. יונדאי איוניק מילאה וממלאת את התפקיד הזה בהצטיינות מאז 2017, אבל מכיוון שזו שנת הייצור האחרונה שלה, הגיע הזמן להציג מחליפה ומבחינת יונדאי המחליפה שלה היא האלנטרה ההיברידית.

האלנטרה ההיברידית, הדרמטית מאוד למראה, בטח ביחס לדור היוצא נבנתה כמכונית היברידית מהיסוד (למרות שבחו"ל מוצעת גם גרסת בנזין), ומעבר לצד של החיסכון בדלק מכוונת לערך מוסף בהיבטים של מימדים, אבזור ומערכות בטיחות. זה מה שיש לה להציע.

יונדאי אלנטרה היברידית. אתר יצרן
הולכת על גודל/אתר יצרן

איך הגודל?

יונדאי אלנטרה הייבריד מגיעה קודם כל עם מימדים נדיבים ממה שבדרך כלל מוצאים בקטגוריית המשפחתיות. 468 ס"מ מפגוש לפגוש הם ס"מ אחד פחות מסקודה אוקטביה ו-5 ס"מ יותר מטויוטה קורולה או רנו גרנד קופה. בסיסי הגלגלים, ממנו נגזר לרוב המרווח הפנימי, הוא 272 ס"מ והארוך ביותר מבין המשפחתיות כיום בשוק. ב-183 ס"מ לרוחב היא זהה לאוקטביה ורחבה ב-4.5 ס"מ מהקורולה וב-1.5 ס"מ מרנו גרנד קופה. הגובה הוא המקום בו העיצוב הדרמטי שלה גובה מחיר (כמו אגב בדגם היוצא) עם 142 ס"מ. בתא המטען היא מציגה נפח דומה לזה של הקורולה עם 474 ליטרים וקטן יותר משל האוקטביה שמובילה את הקטגוריה עם 553 הליטרים שלה.

יונדאי אלנטרה היברידית. אתר יצרן
272 ס"מ בבסיס הגלגלים, המרווחת ביותר כיום בסגמנט/אתר יצרן

איך האבזור?

האלנטרה ההיברידית מגיעה בשתי רמות גימור, Premium ו-Supreme. כאשר הראשונה היא רמת הכניסה והשנייה היא הבכירה יותר. האבזור בשתיהן מרשים מאוד והרשימה בהחלט מכילה כמה מרכיבים יוצאי דופן.

ברמת הגימור Premium יש בין השאר מולטימדיה בגודל 8 אינץ' עם קישוריות אפל ואנדרואיד, בקרת אקלים מפוצלת (ללא יציאות למושב האחורי), כניסה ללא מפתח והנעה מרחוק, בלם יד חשמלי, בורר מצבי נהיגה, חיישני חניה, פתיחה חכמה לתא המטען (נפתח אוטומטית בעמידה לידו), חישוקי 16 אינץ' וגם פיצ'ר שמאפשר הנעת חירום במקרה של התרוקנות המצבר באמצעות שימוש בסוללת המערכת ההיברידית.

רמת הגימור Supreme מוסיפה לרשימה הזו משטח טעינה לנייד, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', תאורת לד, גג שמש, חישוקי 17 אינץ ועוד.

יונדאי אלנטרה היברידית. אתר יצרן
לוח מחווניים דיגיטלי ברמת הגימור Supreme/אתר יצרן

ואיך הבטיחות?

שתי רמות הגימור מקבלות גם לא מעט מערכות בטיחות מתקדמות, לפחות בחלקן היא ייחודית בקיום שלהן בקטוריה וטווח המחירים של מכוניות בסביבתה. תיקון סטייה מנתיב כולל שמירה על מרכז הנתיב, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב פקקים, התראה ותזכורת למניעת שכחת ילדים ועוד.
את המערכות הייחודיות לה ניתן למצוא ברמת הגימור Supreme שמוסיפה מניעת מעבר נתיב עם זיהוי רכב ב"שטח מת", התראה על רכב חולף בפתיחת דלת, התרעה ובלימה אוטומטית בזיהוי תנועה חוצה בנסיעה לאחור.

הדגם קיבל חמישה כוכבים בניסוי הריסוק שנערך לו על ידי ה-NHTSA האמריקנית.

יונדאי אלנטרה היברידית. אתר יצרן
139 כ"ס מהמנוע ההיברידי/אתר יצרן

איך המנוע?

בחזית מנוע 1.6 ליטר היברידי מסדרת smartstream, אלו המנועים המשופרים של יונדאי מהדור האחרון, עם מערכות תזמן שסתומים אלקטרוני מלא ורכיבים קלים להפחתת חיכוך ושחיקה. השילוב בינו לבין היחידה החשמלית מניב 139 כ"ס ו-27 קג"מ. עם תיבת ההילוכים כפולת המצמד בעלת 6 יחסי העברה היא תזנק ל-100 ב-10.5 שניות (10.8 שניות ברמת הגימור Supreme), המהירות המירבית היא 178 קמ"ש (173 ברמת הגימור Supreme). אנחנו לרוב לא מתייחסים לצריכת דלק רשמית שכן זו תאורתית לחלוטין אולם במכונית היברידת מדובר, אז הפעם נחרוג ונציין כי יונדאי מצהירה על 22.7 ק"מ לליטר.

רכיב טכני נוסף ששונה כאן מהדור הקודם של האלנטרה נמצא מאחור - מעבר לשימוש במתלה אחורי רב חיבורי במקום קורת המתח אמור לסדר לה התנהגות כביש ונוחות טובה יותר מבעבר.

יונדאי אלנטרה היברידית. אתר יצרן
אלגנטית באדום - שאינו מוצע בישראל/אתר יצרן

איך המחיר?

כבר הרבה שנים שמכוניות סדאן הן ממש לא כוס התה של הלקוח הישראלי. ג'יפונים וקרוסאוברים תפסו את מקומן ודחקו אותן בעיקר לציי הרכב ועוד קליינטורה אולטרה שמרנית שממשיכה לקנות אותן. למרות שבכלמוביל לא אומרים זאת במפורש (בדיוק כמו כל יבואנית אחרת), לא קשה לנחש שגם הפעם זה יהיה הסיפור. לכן אפשר לצפות שתג המחיר הלא נמוך ביחס למתחרות (אם כי צריך לציין ביושר שהאבזור מאזן את התמונה) אמור להותיר מרווח תמרון להנחות לציי הרכב.

ומה המחיר? גרסת ה-Premium מתחילה ב-148 אלף שקלים כאשר עבור ה-Supreme תוספת של עוד 2,000 שקלים ל-150 אלף שקלים.

אבל יש עוד נקודה אחת מעניינת, בתור היברידית, עקרונית היא אמורה להתייקר בינואר כאשר מס הקנייה עליה יושווה למכונית בנזין רגילה, כלומר יעלה מ-50 אחוזים כיום ל-83. מצד שני, היא תקבל הטבת מס ירוק בגובה של 17 אלף שקלים. אפשר להניח שבכלמוביל יודעים היטב מה זה יעשה למחיר המכונית אולם הם מעדיפים שלא לומר האם הוא ישתנה או לא, הם כן אומרים שהם לא נוהגים לשנות מחירים בטווח זמן קצר מההשקה. כך שאם צריך פרשנות המשמעות היא כנראה שהתמחור הנוכחי לא צפוי להשתנות לכאן או לכאן גם עם שינוי המיסוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully