וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכשיר שפורץ כל רכב נתפס אצל חוליית גנבים

שלומי הלר, אודי עציון

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 16:02

שוטרי יחידת אתגר בלהב 433 לכדו כנופיה של תושבי שטחים שהשתמשו במערכת שפותחת נעילות בשלט רחוק ויכולה אף להניע רכבים עם הנעת keyless, שמותנעים בלחיצת כפתור ולא סיבוב מפתח בסוויץ'

מכשיר לפריצת רכב שמתחזה לשלט רחוק פותח את נעילת הרכב ויכול להניע רכבי keyless. יחידת אתגר בלהב 433,
מכשיר הפריצה החדש שנתפס אצל גנבי הרכב בחולון/יחידת אתגר בלהב 433

האמת, מדאיג. שוטרי יחידת אתגר בלהב 433 עצרו בשבוע שעבר "על חם" ארבעה חברי כנופיה תושבי שטחים החשודים בגניבת רכב בחולון. עד כאן, אירוע שיגרתי.

אבל מה שהיה פחות שיגרתי היה הציוד שמצאו השוטרים בחיפוש ברכב הגנוב, שהיה בדרכו לשטחים: מכשיר המתחזה לשלט הרחוק של המכונית, ומסוגל לפתוח את הנעילה המרכזית שלה כך שהגנבים יכולים להיכנס פנימה בלי לשבור חלון. נעילה מרכזית בשלט רחוק סטנדרטית כמעט בכל המכוניות החדשות בעשור האחרון.

אבל זאת עוד היכולת הפחות בעייתית של המכשיר. לדברי רס"מ רותם לויט, חוקר ביחידת אתגר בלהב 433, המכשיר, המכונה חקאי או אמולטור בלועזית, מסוגל להתחזות לשלט הרחוק גם במקרה שלרכב מערכת Keyless, כלומר התנעה בכפתור ללא צורך בהכנסת המפתח לסוויץ' וסיבובו. המערכת מתבססת על זיהוי המפתח ברכב, בהנחה שמדובר בסימן לכך שבעליו, או כל נהג מורשה אחר, עומד לנהוג בו.

פוינטר: סיכום 2020 בגניבות רכב. יח"צ,
משחטת רכב בשטחים. שייכות לארגוני פשיעה שמפעילים את הגנבים שיוצאים לישראל/יח"צ

"מדובר במכשיר שנמכר בחו"ל כאמצעי פריצה חוקי למכוניות, אבל אנשי מקצוע שזו עבודתם", מסביר לויט. "אבל הוא מגיע גם לידי כנופיות גנבים. מדובר במכשיר יקר, שמחירו בחו"ל נע בין 55 ל-96 אלף שקל, ומגיע מראש עם קודים לפריצת דגמים פופולריים, בעיקר מכוניות יפניות וקוריאניות. בגלל המחיר נראה אותו כרגע בעיקר בכנופיות מתוחכמות יותר, שמתמקדות בכלי רכב יקרים יותר".

אז מה עושים בינתיים? באתגר ממליצים לחוששים להצטייד במנעול הגה, עד שבחברות איתור והשבת הרכב, שפועלות בתיאום עם היחידה המשטרתית, יגבשו פתרון טכנולוגי לבעיה.

ארבעת החשודים בגניבת הרכב בחולון, אגב, שלושה מהם תושבי שטחים, נעצרו והובאו לחקירה במשרדי היחידה בסיומה נכלאו. בית משפט השלום בראשל"צ האריך את מעצרם בשישה ימים.

בשנה האחרונה נרשם זינוק בגניבות הרכב, בעיקר על רקע הזינוק במחירי החלפים לרכב. רוב הגניבות מיועדות להעברת הרכב למשחטות בשטחי הרשות הפלסטינית, שם הוא מפורק לחלקים, שרובם מוצאים את דרכם למוסכים בישראל, למרות החוק האוסר על כך. העלייה בגניבות הביאה כבר לזינוק במחירי פוליסות הביטוח המקיף לרכב. כעת יש סכנה להאצה נוספת בגניבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully