וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאמבק החשמלי של לנצ'יה מתחיל בחודש הבא

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 21:54

יצרנית הפאר האיטלקית שכמעט נמוגה מהשוק תחשוף באפריל קונספט ראשון מזה שנים לקראת שלוש השקות דרמטיות בשנים הבאות, ויש לנו את התוכניות ולוח הזמנים המלא

הקאמבק של לנ'ציה/לנצ'יה

לנצ'יה חוזרת. את ההבטחה הזאת שמענו כמה פעמים בעשורים האחרונים, אבל הפעם מדובר בניסיון הקאמבק הרציני והמושקע ביותר, וגם האחרון: בסטלנטיס, קונצרן האם שנולד ממיזוג פיאט-קרייזלר ופיג'ו-סיטרואן, הבהירו כי אם החברה לא תגיע לרווחיות עד 2030, היא תיסגר.

לוקה נפוליטנו, מנכ"ל לנצ'יה, חשף השבוע כי באפריל תחשוף החברה מכונית קונספט ראשונה לקראת השקת סדרת דגמים חדשה וחשמלית כולה, החל מהשנה הבאה.

הרבה יצרנים עושים כיום את המעבר הזה, אבל עבור לנצ'יה מדובר בקאמבק. כיום מייצרת החברה רק דגם אחד, האפסילון הקטנה שמבוססת על פיאט 500, ונמכרת רק באיטליה. אבל החברה בת ה-116 שנה, הייתה עד סוף שנות ה-90 אחד ממותגי הרכב הבולטים באירופה, שהייתה חלוצה טכנולוגית, עיצובית ובעלת הישגים בולטים בספורט המוטורי.

הלמבדה שלה (1922) הייתה המכונית הראשונה בעלת שלדה אחודה ומתלים עצמאיים, הארדה (1948) הייתה הראשונה מייצור סדרתי עם תיבת 5 הילוכים והאורליה (1950) עם מנוע V6 מייצור סדרתי. הסטראטוס (בשנות ה-70), הדלתא S4 והדלתא HF (בשנות ה-80 ותחילת ה-90) כיכבו באליפויות הראלי.

מאז 2000 הלכה לנצ'יה ונמוגה, כחלק מירידת קבוצת פיאט, תהליך שהגיע לשיא שלילי בעשור הקודם, במכירת דגמי קרייזלר וויאג'ר ו-300 עם סמלי לנצ'יה, כמהלך זול ומהיר להגדלת קשת הדגמים של היצרן. המהלך של מכירת דגמים אמריקאים, שלא היו יכולים להציע התנהגות כביש, איכות ועיצוב ברמה המצופה מדגמי לנצ'יה, שלא ממש זכה להצלחה מסחרית.

אלופות הראלי במיל': לנצ'יה דלתא HF ולנצ'יה סטראטוס. לנצ'יה,
לנצ'יה סטראטוס ו-037: אלופות ראלי במיל'/לנצ'יה

אז מה מתוכנן?

2024: לנצ'יה אפסילון חדשה. את ההשקה המחודשת תוביל קטנה חשמלית, שכדי לקצר את לוח הזמנים של הפיתוח תתבסס על פלטפורמת ה-500 החשמלית, ולא תמתין לגרסה המוקטנת של הפלטפורמה החשמלית החדשה של סטלנטיס, ה-STLA.

2026: מכונית סאלון חדשה, שעשויה להחזיר לכביש את השם אורליה, וכבר תעשה שימוש בגרסה הגדולה של ה-STLA.

2028: לנצ'יה דלתא חדשה. קומפקטית חשמלית, שתישא את השם של הקומפקטית המצליחה שהושקה במקור ב-1979.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מודעה ללנצ'יה משנות ה-90. מעריב, מערכת וואלה!
מודעה ללנצ'יה משנות ה-90/מערכת וואלה!, מעריב

תגיע לישראל?

שיווק דגמי לנצ'יה בארץ הופסק בידי היבואנית סמלת ב-2015, אחרי שהאפסילון והדלתא האחרונה, שהייתה מכונית חמש דלתות גדולה, יקרה וקצת משונה, לא ממש זכו להצלחה מסחרית - שלמעשה לא הייתה למותג בישראל מאז התמא בשנות ה-80 והקאפה שהחליפה אותה בשנות ה-90.

  • עוד באותו נושא:
  • לנצ'יה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully