וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמל זה למכונות גילוח: AC חוזרת עם V8!

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 8:14

מכונית הספורט הבריטית תחזור לחיים בעיצוב שעושה הומאז' לקלאסיקה ומנוע שלא עושה חשבון לאף אחד. V8 עם מגדש על, 663 כ"ס ותאוצה ל-100 שתבייש המון מכוניות אקזוטיות

AC קוברה חוזרת. אתר יצרן
מחווה ל-AC ACE המקורית עם שרירים מודרניים/אתר יצרן

AC cars הבריטית, הודיעה על כוונתה להתחיל לייצר את היורשת המודרנית של AC הקוברה הקלאסית, 61 שנים אחרי האוריגינל.

תחת השם קוברה GT רודסטר, המכונית בעלת המראה שמזכיר את האם המיתולוגית שלה תוכננה מחדש ומהיסוד ועושה שימוש בשלדה חדשה, שתחליף את שלדת הצינורות הקלאסית. הגוף עצמו עשוי מסיבי פחמן וגם המימדים גדולים יותר, עם 4.3 מטרים מקצה לקצה בעוד שהקוברה המקורית הייתה באורך 3.8 מטרים ובסיס הגלגלים גדל ל-2.57 מטר לעומת 2.29 מטר בעבר. זה לא בהכרח אמור לעשות אותה מרווחת יותר, אבל בטח יטפל בנטייה שלה להתנהגות מפחידה על המגבלות, דבר שהיא הייתה ידועה בו. היא גם עולה במשקל ל-1.4 טון בעוד המקוריות נשקו ל-1,000 ק"ג.

AC קוברה חוזרת. אתר יצרן
גדולה יותר, כבדה יותר/אתר יצרן

מבחינת הנעה, ה-AC קוברה GT רודסטר חוזרת למקורות במובן של שימוש במנוע V8 אטמוספרי של פורד, אחרי שבשנים האחרונות היא יוצרה בין השאר עם מנוע של שברולט.

כאן הוא בנפח 5.0 ליטר עם מגדש על שמייצרים 663 כ"ס (על מכונית שהיא במימדים ומשקל של פולקסווגן גולף זוכרים?). הכוח עובר דרך תיבת 6 הילוכים ידנית או כזו עם 10 הילוכים אוטומטית לגלגלים האחוריים, שם גומי במידות 325/30 על חישוק 21 אינץ' ינסה להתמודד עם כל זה בדרך לאספלט.

הביצועים לא יביישו את הבית ממנו היא מגיעה עם 3.4 שניות ל-100 קמ"ש ו-278 קמ"ש מירביים.

הדור החדש גם אמור לכלול הנדסת אנוש טובה יותר מהמקור (לא קשה), וכן אביזרים מודרניים שממש לא היו מובנים מאליהם בשנות ה-60 כמו מיזוג אוויר, חלונות חשמליים, מערכת מולטימדיה מתקדמת ועוד.

המחיר צפוי להתחיל ב-285 אלף ליש"ט שהם בתרגום חופשי 1,259,000 שקלים לפני מיסוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
AC קוברה חוזרת. אתר יצרן
גוף מסיבי פחמן ובנייה בעבודת יד/אתר יצרן

יצרנית המכוניות הבריטית AC מייצרת באופן זה או אחר כלי רכב מאז שנת 1901, מה שבאופן כללי הופך אותה ליצרנית הרכב הבריטית הוותיקה ביותר ואחת מיצרניות המכוניות הוותיקות בעולם. אז נכון שהיצור לא היה ממש ברצף והיא גם ידעה שלל החלפות ידיים ובעלויות הפסקות והתחלות ייצור ושאר תלאות יצרניות הרכב הבריטיות. אבל אנחנו מציינים את הוותק הזה בשל העובדה שבדיוק באמצע 122 השנים מאז נולדה, היא הוציאה לשוק את ה-AC קוברה, פרי שיתוף הפעולה עם אגדת המירוצים והביצועים האמריקנית קרול שלבי.

הרעיון הבסיסי של שלבי היה פשוט - להכניס כמה שיותר מנוע לתוך כמה שפחות מכונית, ולבנות מכונית ספורט שלוקחת את הטוב משני העולמות: מנוע V8 אמריקאי קלאסי ורודסטר בריטית קטנה ובעלת התנהגות כביש ברמה שלא הייתה אז למכוניות אמריקאיות.

זה עבד כל כך טוב שהמכונית לא רק החזיקה בשיאי תאוצה למשך עשרות שנים, אלא גם הפכה לאייקון מוטורי עם רשימת יצרניות רפליקה ארוכות וגרסאות שאפילו מיוצרות עד היום על ידי AC cars עם אפשרות לבחור בין מנוע 4 צילינדרים, V8 (של שברולט) או גרסה חשמלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully