וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם קולה באמת מעלימה שריטות מהרכב - או שזה מסוכן?

13.3.2023 / 0:01

מאחר שתיקון שריטות ברכב עשוי לעלות כמה מאות שקלים, אנשים מנסים שיטות אלטרנטיביות - ביניהן אחת שהפכה לוויראלית, בה משתמשים בקולה. ניסינו לבדוק האם השיטה הזאת עובדת - ולהלן המסקנות (ויש גם שיטות שבטוח יעבדו)

האם ניתן להסיר שריטות מרכב עם קולה?/TikTok @andriyvitaly

טריק הקולה להעלמת שריטות מהרכב הפך בשבועות האחרונים לוויראלי, אבל קשה להאמין שהוא באמת עובד. ברשת תמצאו כמה אתרים ומומחים לכאורה שממליצים על שימוש במשקה המוגז להעלמת שריטות מהשלדה. אחת מהן היא משתמשת הטיקטוק @andriyvitaly שטוענת שניתן להעלים שריטה מהרכב באמצעות דיאט קולה ואבקת טאלק. בסרטון הדגמה היא מציגה כיצד היא שופכת תחילה מהמשקה המבעבע על השריטה, שמה מעל מעט אבקת טאלק, משפשפת את האזור עם סמרטוט נקי ומציגה כיצד השריטה נעלמה.

האם זה באמת עובד?

בעוד שרבים מיהרו להלל את הטריק המרשים, אנחנו מסרבים לקחת אחריות על השיטה הזו ולא מצאנו אפילו פחח רכב אחד שיגיד שהיא בטוחה. מעבר לכך, קיים חשש שהחומציות שבקולה תעכל את הצבע.
באתר של טויוטה הזכירו שהמשקה המוגז מכיל חומצה זרחתית בעלת יכולת להמיס חלודה, כך שלכאורה הטריק צפוי לעבוד. אולם, תצטרכו להשרות את כל הרכב שלכם בקולה למשך המון זמן כדי לראות תוצאות. חוץ מזה, אם הקולה הייתה מכילה כמות מספקת של חומצה זרחתית כדי להיות מוצר שימושי לתיקוני רכב - בוודאי שלא היינו רשאים לשתות ממנה, אחרת אבוי לשיניים שלנו.


עוד באותו נושא
לא תאמינו במה היא השתמשה כדי לתקן את הרכב שלה

גם אתם תופתעו: הטיפים הלא שגרתיים לניקוי פנים הרכב

באתר ציינו שיטות נוספות להעלמת שריטות שעשויות לעשות את העבודה, אם כי גם להן יש מגבלות:

1. משחת שיניים

משחת שיניים להעלמת שריטה ברכב. mag.toyota.co.uk, אתר רשמי
משחת שיניים להעלמת שריטה ברכב/אתר רשמי, mag.toyota.co.uk

לפני שאתם מתחילים לצחצח את הרכב שלכם במשחת שיניים, בדקו קודם עד כמה עמוקה השריטה. העבירו את אצבעותיכם על השריטה - אם הציפורניים שלכם לא נתפסות, השריטה נמצאת בשכבת הצבע השקופה ומשחת השיניים אכן עשויה לעזור.

כדי לעשות זאת, עליכם קודם לשטוף ולייבש את האזור הפגוע כדי להבטיח שלא תוסיפו לכלוך לנזק. השתמשו במים חמימים וסבון וייבשו עם מטלית יבשה. לאחר מכן, קחו מטלית מיקרופייבר לחה וסחטו עליה כמות יפה של משחת שיניים. שפשפו את משחת השיניים לתוך השריטה בתנועות סיבוביות. הפעילו מספיק לחץ כדי להבטיח שמשחת השיניים תפוזר היטב על פני האזור הפגוע. לאחר שסיימתם לשפשף את השריטה, שטפו את האזור ביסודיות עם מים וסבון כדי לוודא שאתם מסירים עודפי משחת שיניים. לבסוף יבשו את האזור עם מטלית מיקרופייבר יבשה.

השיטה הזו אינה מושלמת שכן אם השריטה עמוקה יותר - היא לא תעבוד. בנוסף, מאחר שהתרכובת עדינה מספיק כדי שנוכל לצחצח שיניים פעמיים או שלוש ביום, תצטרכו כנראה לעבוד קשה מאוד כדי לנסות להעלים שריטה עדינה באמצעות משחת שיניים.

עוד בנושא

זהירות: "פתרונות קסם" לפניך - שרק יזיקו לרכב

לכתבה המלאה

2. לק

לק להעלמת שריטה ברכב. mag.toyota.co.uk, אתר רשמי
לק להעלמת שריטה ברכב/אתר רשמי, mag.toyota.co.uk

לק לכיסוי השריטה נראה כמו פתרון יעיל להעלמתה ולהגנת מתכת הבסיס מפני קורוזיה. עם זאת, הצבע כנראה לעולם לא יהיה זהה לזה שמסביב והלק אינו עמיד לאורך זמן - כך שהתוצאה הסופית עשויה לאכזב. אם אתם עדיין בוחרים בפתרון הזה, השתמשו בצבע טאץ' אפ מקורי התואם את קוד הצבע של הרכב שלכם.

3. תרסיס השמן

תרסיס WD-40 להעלמת שריטות ברכב. mag.toyota.co.uk, אתר רשמי
תרסיס WD-40 להעלמת שריטות ברכב/אתר רשמי, mag.toyota.co.uk

ריסוס של תרסיס שמן (כמו למשל WD-40) על שריטות רדודות כדי להסוות את הנראות שלהן היא גם פתרון, אבל זה כל מה שזה - מסכה. באותו אופן שבו מי גשם יכולים לגרום לציור להיראות מבריק יותר ממה שהוא באמת, נהתרסיס פשוט מוסיף ברק שמסתיר את חומרת השריטה. למעשה מטפלים פה בסימפטום ולא בבעיה. יתרה מכך, תכונותיו של הנוזל נוגד המים מקשות על שטיפת האזור השמנוני ועלולות לגרום לסיבוכים עבור פחחי רכב הנוקטים בהליכי תיקון נכונים ויעילים יותר.

4. מים רותחים

מים רותחים להעלמת שריטה ברכב. mag.toyota.co.uk, אתר רשמי
מים רותחים להעלמת שריטה ברכב/אתר רשמי, mag.toyota.co.uk

חום עשוי להפוך את המתכת והפלסטיק לגמישים יותר, מה שעלול לגרום לנו להאמין שניתן בקלות לתמרן את לוח הגוף הניזוק ולהחזירו לצורתו המקורית. עם זאת, ישנן נסיבות שמגבילות טיפול שכזה. לחימום מקומי יש השפעה פחות מרככת על הפלדה החזקה המהווה כעת חלק ניכר מכלי הרכב המודרניים. כלומר, זה יעבוד טוב יותר רק על כלי רכב ישנים. כמו כן, רמת החום שיש להפעיל על מנת לרכך את האזור המחורץ עלולה לצרוב את העור, לפגוע בצבע הרכב ובמקרה של הפגוש - להשפיע על תפקודם של חיישני בטיחות חיוניים על פני השטח.

לסיכום, אתם יכולים לשפוך מים רותחים, משחת שיניים וקולה על הרכב שלכם - אבל נראה שהפתרון היעיל ביותר הוא פשוט לגשת למוסך או לפחח ררב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully