וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הייתם מוכנים לשלם דמי מנוי על תוספת כ"ס או מושב מחומם לאוטו?

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 8:57

יצרני הרכב מנסים כיום למכור לנהגים תוספות אבזור כמנוי חודשי, אחרי רכישת הרכב. סקר בארה"ב מגלה שרוב הנהגים מתנגדים לרעיון, אבל ההתנגדות נחלשת בקרב מי שהתרגלו לשלם על נטפליקס וספוטיפיי

מערכת מולטימדיה רכב. אתר יצרן
רוצים אפליקציות? תשלמו/אתר יצרן

אם מישהו חשב שהכניסה של מכוניות חשמליות בהן שגרת הטיפולים המופחתת ומיעוט החלפים ישאיר את יצרניות הרכב בלי מקור הכנסה שוטף מעבר למכירת המכונית עצמה - שיחשוב שוב. בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר יצרניות פונות לאפיק הכנסה חדש - גבייה של דמי מנוי חודשיים או תשלום נפרד לאחר קניית המכונית עבור "שחרור" פונקציות או שדרוגים מרחוק למכונית. כאלו שיכולים לייעל את פעולת המנוע ולשפר את הטווח (ואם רוצים להיות קונספירטיביים - גם לקזז אותו אם לא משדרגים), כאלו שמשפרים את הביצועים כמו שעושה מרצדס או לחלופין תוספות לחווית הבידור והנסיעה במכונית כחלק משיפור מערכת השמע, כמו למשל הפעלה של רמקולים "רדומים" במכונית, המותקנים אבל לא מנגנים שמע.

אלא שסקר שנערך לאחרונה מראה שבניגוד למודלים שאנחנו מוכנים לקבל בשירותי סטרימניג או מחשוב - כאשר זה מגיע למכונית, רוב האנשים מעדיפים לדעת על מה הם משלמים מראש ולא לגלות הפתעות בהמשך הדרך.

יכולת עדכון מהאוויר OTA בדגמי מרצדס. מרצדס,
מעדכונים למערכת השמע ועד שיפור ביצועים/מרצדס

הסקר שנערך על ידי חברת המחקר "אוטוליסט" בדק את עמדתם של 1,200 נסקרים שנמצאים בתהליך רכישת מכונית חדשה. מתוך הנשאלים 69% שהם לא יהיו מעוניינים להיכנס לעסקה הדורשת דמי מנוי חודשיים. 12% מהנשאלים לא היו בטוחים מה עמדתם, 12% נוספים אמרו שלא משנה להם באיזה אופן הם משלמים על האבזור מראש או בדמי מנוי ורק 7% השיבו שירצו לעשות שימוש בתשלום דמי מנוי לרכב תמורת שירותים ושידרוגים.

כאשר פירקו החוקרים את התשובות לפי הגילאים השונים של המשיבים התמונה נעשתה מעניינת יותר. מעניינת, אבל לא מפתיעה. שכן אחוז הקבלה הגבוה ביותר של מודל התשלום עבור שירותים בדמי מנוי היה בקרב הצעירים יותר מהנסקרים, מה שמכונה דור ה-Z, כלומר ילידי המחצית השנייה של שנות ה-90 ואילך.

למעשה, ככל שגיל הרוכשים היה גבוה יותר, כך ירדה מידת הנכונות שלהם לשלם במסלול של דמי מנוי עבור תוספות כמו חימום למושבים או להגה, הפעלת נקודת גלישה אלחוטית במכונית ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תא נוסעים יונדאי קונה 2023. אתר יצרן
רוצים עוד פיצ'רים? שלמו דמי מנוי חודשיים/אתר יצרן

"רוכשים צעירים גדלו לתוך העידן בו אתה מנוי להכל" אומר קורי ליידסטון, המנכ"ל של אוטוליסט, "למוזיקה, משחקים, בידור, ביגוד, הנעלה, אוכל וכו'. כך שהרעיון של תשלום חודשי עבור תוספת במכונית הוא פחות משונה בעיניהם מאשר לקוחות מבוגרים יותר".

נקודה מעניינת נוספת היא היחס השונה לא רק מבחינת הנכונות לשלם על פי הגיל, אלא גם על מה הנסקרים מוכנים לשלם. מהתשובות בסקר עולה כי יותר לקוחות מוכנים לקבל את הרעיון של תשלום עבור שירותי תוכן כמו מוזיקה ובידור מאשר על יכולות טכניות של המכונית. על פי תוצאות הסקר 70% מהנשאלים אמרו שהם מעדיפים לשלם מראש על רכיבים פיזיים כמו חימום מושבים או תאורה אוטומטית. מספר דומה, 69%, מהנשאלים רוצים לרכוש את יכולות הביצועים של המכונית באותו אופן - מראש ובמעמד הקניה של המכונית. 44% מהנשאלים חושבים ששירותים כמו שירותי מוזיקה או אינטרנט אלחוטי צריכים להיכלל במחיר המכונית מראש.

תקשורת בין כלי רכב. אתר יצרן
אינטרנט אלחוטי ושירותים מורחבים של סיוע בדרכים הם רק שני רעיונות שעדכונים מרחוק יכולים לספק/אתר יצרן

אגב, הנכונות לשלם דמי מנוי אינה קשורה כלל לרמת ההכנסה של הלקוחות. בקרב אלו שהכנסתם השנתית פחותה מ-30 אלף דולר, רק 57% אמרו שלא ירצו לשלם דמי מנוי חודשיים על שירותים במכונית. בקרב בעלי הכנסה גבוהה משמעותית של 150 אלף דולר בשנה אחוז אלו שלא ירצו מסלול דמי מנוי היה גבוה בהרבה - 83%, רק 6% אמרו שיהיו מוכנים לשלם בלי בעיה.

ויש לנתוני הסקר האלו משמעויות מאוד מעניינות מבחינת יצרניות הרכב. קודם כל הם מראים שבאופן כללי הציבור עדיין לא "קונה" את החזון של תשלום חודשי עבור יכולות ומאפיינים במכונית. אבל הוא מראה שמי שמגלים לכך נכונות הם צעירים ודווקא כאלו שקונים מכוניות זולות יחסית. שם, קל להם יותר "לפרק" את התשלום עבור שירותים לחתיכות קטנות מדי חודש מאשר לשלם על כך מראש בבת אחת.

מערכת מולטימדיה ברכב. אתר יצרן
מה קורה לערך המכונית שמאובזרת בשירותים בתשלום חודשי?/אתר יצרן

מצד שני, לקונים אמידים יותר שמשלמים הרבה מאוד כסף על מכונית יוקרה למשל קשה עם המחשבה שהם למעשה מקבלים מוצר "נכה" או "נחות" וכדי להגיע למלוא הפוטנציאל שלו עליהם להוסיף כסף. איך זה מסתדר עם העובדה שלקוחות מותגי היוקרה הם-הם לרוב המבוגרים והאמידים? לא פשוט לפיצוח.

השאלה השנייה שמעלה סקר כזה הוא לגבי השווי של המכונית כמשומשת. כאשר לקוח משלם לאורך תקופת הבעלות שלו כמה 15-25 דולר עבור נניח עיסוי במושבים או שימוש במלוא 10 הרמקולים במכונית, כאשר הוא מוכר אותה, הוא מוכר את המכונית ללא התוספות האלו, כלומר, הן לא מעלות את ערך המכונית כמו שתוספות אבזור לעיתים רבות עושות.

ב.מ.וו i7. קינן כהן
בב.מ.וו תשלמו על חימום למושבים/קינן כהן

המחירון - כמה תשלמו בחודש על אבזור

אז מה בעצם מציעות לכם יצרניות הרכב בארה"ב תמורת תשלום חודשי? במרצדס אלו יכולים להיות ביצועים, בב.מ.וו אבזור, נוחות, בטסלה את מה שהם מכנים "FSD" ואפילו בסובארו יבקשו מכם כסף על משהו.

ב.מ.וו - רשימת האבזור והמחירון של ב.מ.וו כוללת מספר מסלולי תשלום, החל מתשלום חודשי, שנתי לשלוש שנים או רכישה במחיר חד פעמי קבוע. היא מציעה שלל סייענים שמתחילים בהנעה מרחוק, שאם תרצו אותה תשלמו 10 דולר בחודש, 105 בשנה, 250 דולר ל-3 שנים או מחיר חד פעמי של 330 דולר. רוצים שמצלמות הרכב יקליטו את הנהיגה? זה יעלה 39 דולר לשנה, 99 דולר לשלוש שנים או 149 דולר לרכישה מראש. רוצים שיהיה לכם נעים בישבן בבקרים הקרים? האם זה שווה לכם 18 דולר בחודש? מה עם 180 דולר בשנה, 300 דולר לשלוש שנים או תשלום חד פעמי של 415 דולר.

מרצדס - במרצדס מציעים ללקוחות מנוי שנתי שמעלה את ההספק של המכוניות שלהם ומאריך את הטווח אליו הן מסוגלות להגיע. ב-EQE תוכלו, תמורת 1,200 דולר, להעלות את ההספק מ-292 ל-354 כ"ס ולקצר את התאוצה שלה ב-0.9 שניות ל-5.1 שניות. שדרוג דומה ניתן לבצע גם בגרסת ה-SUV שלו, שם מתקזזת שנייה מהזמן ל-6.2 שניות.

טסלה מודל Y. קינן כהן
לשדרג את מערכות הבטיחות בתשלום חודשי/קינן כהן

טסלה - אחת היצרניות הראשונות והמובילות בתחום זה, בזכות יכולות העדכון דרך רשתות האינטרנט (OTA) מציעה מזה זמן רב שיפורי תאוצה למודל 3 LR תמורת 2,000 דולר, חימום הגה ומושבים תמורת 230 דולר ועוד. חבילת "קישוריות" משודרגת שכוללת שיפורים לדיווחי תנועה בניווט, סנטרי מוד (מצלמות המתעדות ניסיונות היזק למכונית בחניה), דפדפן אינטרנט ועוד תעלה 9.99 דולר לחודש או 99 דולר לשנה. אם תרצו לשדרג את מערכות סיוע הנהיגה ואתם מאמינים שיום אחד היא גם תהייה אוטונומית תוכלו לשלם 199 דולר בחודש אם יש לכם את מערכת האוטופיילוט הבסיסית או רק 99 דולר אם אתם כבר עם המערכת המתקדמת יותר.

סובארו - גם יצרנית הרכב העממית יחסית מציעה כבר שירותים בתשלום. הבולט בהם הוא השימוש באפליקציה של החברה המאפשר לשלוט מרחוק במכונית עם כיוון טמפרטורה, פתיחת דלתות, הנעה ועוד וכן שמירה של היסטוריית הטיפולים, סיוע בדרכים ועוד. המחירים נעים בין 4.95 דולר לחודש ועד 99 דולר לשנה בהתאם לחבילה ולהיקף.

כסף לפח?

על מה הייתם מוכנים לשלם בכל חודש ברכב?

תוספת הספק למנוע
חימום מושבים והגה
שדרוג למערכת השמע
אוטו זה לא נטפליקס, אפילו לא שקל
100 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully