וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמים סוף לנהגים המסמסים

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 20:00

האם הגיע הסוף לסרטונים של נהגי אוטובוס משתמשים בנייד בזמן שהם מובילים עשרות נוסעים ומסכנים את חייהם? אלקטרה אפיקים תתקין ב-1,200 אוטובוסים את מערכת השיבוש של SaverOne הישראלית

אוטובוס של אלקטרה אפיקים. אלקטרה אפיקים,
החברה תתקין את המערכות ב-1,200 אוטובוסים/אלקטרה אפיקים

לפני כחודש פרסמנו כאן את התיעוד המטריד של נהג האוטובוס שצולם כאשר הוא מתעסק בטלפון הנייד בזמן הנהיגה. תיעוד המצטרף למקרים רבים בהם נוסעי אוטובוסים נתקלים בתופעה של נהגים העושים שימוש בטלפון הנייד על הכביש תוך סיכון הנוסעים. בחלק מהמקרים הדברים מטופלים משמעתית, בחלק מהמקרים למרבה הצער לחברות האוטובוסים המתמודדות עם מחסור עצום בנהגים קל יותר "להחליק" את האירועים האלו, עד האסון הבא.

במקרה אחר, פונות החברות לפתרונות הטכנולוגיים, כאשר אחת מהן, אלקטרה אפיקים מטמיעה ב-1,200 האוטובוסים שלה את מערכת מניעת היסח הדעת בנהיגה של SaverOne.

סייבר וואן 2. איציק בירן,
המערכת של SaverOne/איציק בירן

המערכת מייצרת "מיסוך" באיזור הנהג בלבד, ובאופן זה מונעת שימוש בפונקציות הנייד שאינן ביצוע שיחות, ניווט או מוזיקה. המערכת גם מנוטרת מרחוק ובמקרים בהם מזוהה שימוש בנייד אחר, שאינו מוגדר כטלפון של הנהג בסביבתו - היא מתריעה בפניו וכן שולחת אות על השימוש הלא מורשה למוקד הבקרה של החברה.

מהלך ההטמעה שעלותו נאמדת בכ-2.5 מיליון שקל, מגיע אחרי פיילוט שערכה החברה במספר מצומצם של אוטובוסים. בכך מצטרפת אלקטרה אפיקים לשורת חברות המפעילות ציי רכב והצטיידו במערכת, בין השאר ICL (לשעבר כימיקלים לישראל), מובילי דרור, מספר אוטובוסים של הסעות התלמידים במועצה אזורית יואב ועוד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אכיפה משטרת התנועה. דוברות משטרת ישראל
במשטרה שמים דגש על אכיפת האיסור של שימוש בסלולרי בזמן נהיגה/דוברות משטרת ישראל

שימוש בסלולרי בזמן נהיגה נחשב לסוג בעייתי ביותר של היסח דעת בנהיגה, ולמרות שאין נתונים מחקריים אמפיריים בתחום, קיימת הסכמה הן בקרב חוקרים והן בקרב גופי אכיפה, כי סוג זה של היסח דעת הינו גורם מרכזי בנסיבות שמובילות לתאונות דרכים.

בשנים האחרונות משקיעה המשטרה משאבים רבים באכיפת האיסור לשימוש בטלפון סלולרי וביוני בשנה שעברה נעשה ניסיון לעדכן את גובה הקנס לשימוש בטלפון נייד מ-1,000 ל-1,500 שקל, אולם ועדת הכלכלה לא אישרה את המהלך בנימוק שלא הוכח קשר בין העלאת הקנס להימנעות מביצוע העבירות.

אגב משטרה, גם היא וגם צה"ל, נכנסו עוד לפני כשלוש שנים לפיילוט של בחינת המערכת. בצה"ל הפיילוט נזנח ובמשטרה למרבה האירוניה שילמו על המערכות לאחר שהתרשמו מיעילותן אולם אלו לא הותקנו עד היום, האם המשטרה יודעת משהו על השוטרים והקצינים שלה שאנחנו לא? תחליטו אתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully