וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר לנקות את הרכב ללא מים? בדקנו את הערכה של RUBBIT

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 15:35

מתבאסים מהרכב המלוכלך אבל גדול עליכם להתחיל לשטוף או לנסוע למכון השטיפה? בדקנו ערכה שמבטיחה לשנות הכל, אבל זו רק ההתחלה

תכשיר ניקוי רכב RUBBIT. קינן כהן
בלי צינור, בלי דלי, בלי כלום. לרסס ולנגב/קינן כהן

בכל הקשור לשטיפת מכונית, באופן כללי ניתן לחלק את בעלי הרכב בעולם לשלוש קבוצות. בפלח העליון והמצומצם למדי קיימים הפנאטים, אלו שנחרדים מהמחשבה להעביר את המכונית שלהם במכונת שטיפה, שמחזיקים כמה סוגים של מטליות לכל חלק במכונית, משתמשים בחומרי ניקוי בעלות של מאות שקלים ויותר, יש להם דלי מיוחד לשטיפה עם מסנן בתחתית שלו ובערכת הניקוי יש גם מקלוני אוזניים - מה ששמעתם.

בצד השני של הגרף יש את הקבוצה הגדולה יותר משמעותית אלו שרואים בגשם סטנדרט שטיפה מספיק וזקוקים לרגע או שניים להבין צבע המט של הרכב הוא מהמפעל או הזנחה. איפה שהוא בין לבין נמצא חלק גדול מאוד של האנשים, הם היו שמחים לנהוג במכונית נקיה אבל ממש לא בעניין של ההפקה השלמה של ניקיון מקצועי בבית, או שאין להם גישה למים ומקום לעשות את זה.

בדיוק עבור האנשים האלו נועדה ערכת הניקוי של RUBBIT, לקחנו אותה להתנסות.

ערכת ניקוי לרכב RUBBIT. קינן כהן
הערכה המלאה כפי שהיא מגיעה/קינן כהן

הסיפור של RUBBIT מתחיל במקום אחר לגמרי, כאשר רז ושקד חברים מהשירות הצבאי מחליטים להקים שירות שטיפת רכב שישנה את התפיסה שכדי לרחוץ רכב צריך להביא אותו למכון השטיפה, ולהביא את השטיפה למכונית. לא רעיון חדש ובהחלט שירות שכבר נעשה בעבר. השינוי שלהם היה השילוב בין השירות הזה לאפליקציה נוחה שאפשרה להזמין את הניקוי לזמן ולמקום הנוחים ללקוח.

נדרשו להם 4 חודשים כדי להבין שמשהו פה לא עובד, שצריך למצוא פתרון לסרבול הלוגיסטי שהם חוו בתהליך של שטיפת המכוניות.

לאחר התנסות במספר חומרים של יצרניות תכשירי ניקוי המיועדים לשטיפה ללא מים, הם מחליטים למצוא פתרון שיצליח להיות קל יותר ליישום, זול יותר לצרכן ונגיש יותר עבורם. הם חוברים ליצרנית חומרי ניקוי מקומית עם רשימת הדרישות שלהם ויחד מפתחים את נוזל השטיפה שלהם.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ערכת ניקוי לרכב RUBBIT. קינן כהן
בקופסה: מיכל ריסוס והקצפה, חומר הניקוי ומגבות מייקרופייבר/קינן כהן

מהר מאוד הם מבינים שעם החומר החדש ואפשרות היישום שלו, לשירות השטיפה שלהם יש הרבה פחות הצדקה לעומת למכור את התכשיר ישירות לצרכן. הם יוצאים לדרך בינואר 2021, זו עדיין תקופת סגרים מזדמנים, קורונה ובידודים ובעיקר אנשים שמחפשים מה לעשות בבית לבד. נכון להיום ו-5,000 ערכות אחר כך, הם מסמנים את היעד הבא - ארה"ב. על האתגרים השונים לגמרי של היבשת הגדולה. מצד אחד תרבות טיפוח רכב מפותחת, מצד שני מודל שיווק שלא ממש תואם את הפורמט שלהם של מכירה ישירות ללקוח הקצה.

אנחנו מגיעים לחומר הזה משני מקומות, הראשון הוא חג הפסח המתקרב, הפעם ההיא בשנה שבה אפילו האנשים שהכי קרוב לחומרי ניקוי שהם מגיעות זה כשמביאים את הקניות מהסופר - שוקלים לשטוף את המכונית שלהם. הסיבה השנייה קשורה לאופי ביצוע מבחני הדרכים שלנו, לא תמיד יש אפשרות לשטוף את המכונית בשטח ובכל זאת, לצלם מכונית עטויית בוץ וחרקים - פחות אסטטי.

ערכת ניקוי לרכב RUBBIT. קינן כהן
האתגר: אחרי יומיים של נסיעה בשאריות גשם ובוץ/קינן כהן

אז מה בעצם כוללת ערכת ה-RUBBIT, מה היא עושה, איך היא עושה את זה ומה התוצאה?

מה בערכה?
הערכה עצמה שמגיעה בקופסת קרטון כוללת מרסס תוצרת איטליה שהותאם לשימוש בחומר הניקוי של החברה. בקבוקון נוזל ניקוי מבוסס על חומרים טבעיים (כך שאינו מזהם את הקרקע ובטוח לשימוש) ובטוח לשימוש על חלקי כרום, גומי, פלסטיק, זכוכית וציפויים וסט של 4 מגבות מיקרופייבר (צפיפות סיבים 380GSM שזה אומר משהו למי שמבין).

מה היא עושה?
סדר הפעולות פשוט מאוד ומופיע בדף ההסבר המצורף, או בסרטון הדרכה ביוטיוב של החברה. ממלאים את המקציף ב-1.5 ליטר מים (לפי הסימון), מוסיפים 5 פקקים למקציף, פמפום מהיר של המשאבה במשך 20-25 שניות לייצרת לחץ ואז עם שמיעת השריקה מהפורק, ריסוס של שכבת הקצף על הרכב.

תכשיר ניקוי רכב RUBBIT. קינן כהן
התמונה להמחשה בלבד, הטכניקה הנכונה היא ריסוס כל חלק בנפרד/קינן כהן

המקציף מייצר שכבה נאה של קצף וטכניקת העבודה הנכונה היא לרסס ממרחק של 15-20 ס"מ, מהחלק העליון של המכונית למטה, כאשר העבודה היא לא על כל המכונית אלא על כל חלק בנפרד. ריסוס, המתנה של 30 שניות ולשלב הניגוב.

הערכה מגיעה כאמור עם 4 מגבות מיקרופייבר בעלות שני צדדים. באחד הסיבים עמוקים יותר והשני עדין. המטרה היא להשתמש בצד של הסיבים העמוקים לניקוי הראשוני, בו הלכלוך "נאסף" לעומק הסיבים ובצד השני למעבר הסופי אחרי הניגוב של החומר.

איך היא עושה את זה?

השימוש במרסס מאפשר לכסות שטח פנים רחב משמעותית מאשר בשימוש בספוג ומצד שני למי שהתנסה בעבודת ניקוי עם גרניק, הוא מאפשר שליטה טובה יותר בכמות וויסות החומר. כבונוס מקבלים גם חיסכון משמעותי במים. רק כדי לסבר את האוזן - מכון שטיפה עושה שימוש בכ-180 ליטר מים לרכב (ומחויב למחזר 80% מהם), שטיפה ביתית לא חסכונית היא בסדר גודל של 40 ליטר. כאן ליטר וחצי יסיימו משפחתית ממוצעת או קרוסאובר קטן. הקצף "מרים" את הלכלוך מגוף המכונית ומייצר שכבת הגנה שמאפשרת לעבור עם המטלית בלי לסכן את הרכב בשריטות.

ערכת ניקוי לרכב RUBBIT. קינן כהן
על רכב שחור, בפעם הראשונה ובתנאי שדה התוצאה הייתה מצוינת/קינן כהן

את הבדיקה הראשונה שלנו עשינו על המזראטי גרקאלה, שהגיע בימים מאתגרים של נהיגה בשאריות גשם שממלאות את המכונית ברסס בוץ, כולל נהיגה דרך ענני חרקים ובנוסף לכל על רכב שחור, שמאוד רגיש לניקוי לא מושלם. בפועל, את הרוב המוחלט של הלכלוכים הקלים והבינוניים החומר מוריד בקלות ובפעם אחת, אם מדובר בחרקים או לשלשת שכבר העבירו כמה ימים על הפח והפלסטיק נדרש מעבר שני והשארה של החומר לקצת יותר זמן עבודה.

העבודה עם המטליות דורשת רכישת מיומנות איך לקפל אותה כדי לקבל כמה שיותר שטח פנים וכל כמה זמן להחליף בין המטליות. כאשר צריך לזכור לשמור אחת או שתיים למעבר הסופי והניקוי העדין בסוף השטיפה. אנחנו משאירים אחת בצד שמסומנת ככזו לחלונות בלבד.

בסיום הניקוי אפשר לכבס את המגבות (ללא חומר כביסה), אנחנו התעצלנו ופשוט שטפנו אותן פעם אחת בדלי, ופעמים אחרות בזרם מים של צינור גינה וגרניק עד שנותרו בלי שאריות סבון. לא נראה שזה פגע בסיבים.

ערכת ניקוי לרכב RUBBIT. קינן כהן
מימין לשמאל: לפני, עם הקצף ואחרי ניגוב/קינן כהן

שורה תחתונה

אחרי כחודש שימוש הערכה והחומר בהחלט עמדו בהצהרות, פעם אחרי פעם היא הצליחה להתמודד עם ניקוי של המכוניות, כך שתוך דקות הרכב עומד נקי בלי יותר מדי טרחה וללא תלות בשעות פתיחה של מכון השטיפה או המיקום שלו. קחו את זה לעולם היום יום ויש לכם פתרון לניקוי זריז מתחת לבית או בחניה בלי למשוך צינורות ובלי לטנף את כל הסביבה.

עלות הערכה המלאה היא 280 שקל, בחישוב מהיר של עלות שטיפה במכונה שנעה בין 25-35 שקל, ההשקעה הזו מחזירה את עצמה מהר מאוד. בהמשך ניתן לקנות מילוי של נוזל ניקוי כאשר בקבוק נוזל (מספיק ל-12 שטיפות לא חסכוניות בחומר) עולה 70 שקל. מטליות אפשר לקנות מהחברה (50 שקל לסט של 4 מגבות), אבל כל מטלית טובה אחרת תעשה את העבודה. יצויין כי אלו של RUBBIT שנתנו למכר שעמוק בענייני הדיטיילינג לרכב קיבלו מחמאות.

ערכת ניקוי לרכב RUBBIT. קינן כהן
איתנו בפק"ל המבחנים/קינן כהן

החסרונות היחידים שאנחנו יכולים לחשוב עליהם הוא שלא מדובר בערכה למנקה המקצועי, ואם תשוו את התוצאה לזו של ניקוי יסודי עם ערכת תכשירים ואביזרים ייעודיים, כן, יש פער. אבל גם במחיר ובזמן ובכל מקרה, הם לא קהל היעד שלה. למי שמחפש אפשרות להכניס ללו"ז ניקוי מהיר של המכונית התוצאה בהחלט משביעת רצון. החיסכון בכסף ובטרחה הם בונוס.

לתכשיר הניקוי הגענו סקפטים אחרי ניסיונות לפצח את סיפור ניקוי המכוניות בתנאי שטח במשך לא מעט שנים. אחרי כחודש של שימוש בערכה הזו, בין אם זה לשימוש עצמי או מתנה לחבר/בת/בן זוג לפני פסח - כן, מומלץ מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully