וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ריסוק חשף: רכבי פנאי גדולים לא מגנים מספיק על הילדים שלכם

עודכן לאחרונה: 15.3.2023 / 14:42

איך לשלם 300 אלף שקל ולגלות שהנוסעים מאחור לא מוגנים: סדרת מבחני ריסוק חדשים שביצע מכון ה-IIHS האמריקאי חושפת בעיות מטרידות בדגמי ג'יפ, הונדה ויונדאי

מבחן ריסוק ג'יפ רנגלר ועוד 12 קרוסאוברים וג'יפים אחרים/IIHS

כשישראלים משלמים כ-300 אלף שקל ומעלה עבור קרוסאובר או רכב שטח גדול, הם מצפים שהממדים שלהם גם יבטיחו את בטיחות הנוסעים, בעיקר של הילדים במושב האחורי. אולם סדרת מבחני ריסוק שביצע המכון לבטיחות בדרכים של חברות הביטוח בארה"ב חושפת שאין תמיד קשר בין הממדים והמחיר לבטיחות.

לאחר שלפני כחודשיים פירסם סדרת מבחנים לג'יפונים וקרוסאברים משפחתיים, בחן הפעם המכון 13 רכבים גדולים יותר, שרובם נמכרים בארץ, בייבוא סדיר ומקביל, או מיועדים להגיע לכאן בשנה הקרובה. הבחינה התמקדה בהגנה על הנוסעים במושב האחורי בעת התנגשות מלפנים, התאונה הנפוצה ביותר. "כל הרכבים האלה מספקים הגנה מצוינת לנהג", אמר נשיא IIHS דיוויד הארקי, "אבל רק קומץ מרחיב את רמת הבטיחות הזו למושב האחורי".

מתוך 13 נבחנים, רק ארבעה - פורד אקספלורר, פורד מוסטנג מאך-E, סובארו איבולטיס וטסלה דגם Y - זכו לציון המירבי "טוב". שלושה אחרים, שברולט טראוורס, טויוטה היילנדר ופולקסווגן אטלס, זכו זוכות לדירוג "גבולי".

ואילו שישה נוספים, יונדאי פאליסייד, ג'יפ גרנד צ'ירוקי, ג'יפ רנגלר 4 דלתות, הונדה פיילוט, מאזדה CX-9 וניסאן מוראנו, קיבלו את הציון "גרוע".

טסלה מודל Y מבחן ריסוק IIHS. IIHS,
וככה זה נראה בטסלה מודל Y, שקיבלה ציון "טוב"/IIHS

המבחנים בוצעו לאחר ש-IIHS עדכנו את מבחן הריסוק החזיתי שלהם בשנה שעברה. מחקרים שערך המכון גילו כי בכלי רכב משנת הדגם 2007 ואילך, הסיכון לפציעה קטלנית גבוה ב-46% אחוז עבור נוסעים חגורים במושב האחורי מאשר בחזית. זה לא בגלל שהמושב האחורי הפך לפחות בטוח, אלא בגלל שטכנולוגיות הריסון השתפרו רק במושב הקדמי.

המבחן החדש משלב בובה המדמה אישה קטנה או ילדה בת 12, הממוקמת בשורה השנייה מאחורי הנהג. כדי לזכות בדירוג טוב, חייבות מדידות העומסים והמכות שתחטוף הבובה שלא להצביע על סיכון מופרז לפציעה בראש, בצוואר, בחזה, בבטן או בירך. קטעי וידאו וצבע שומן שהודבקו על ראש בובת הדמה חייבים לאשר שחגורות הבטיחות מנעו מהראש לפגוע בפנים הרכב, להתקרב מדי לגב המושב הקדמי או להחליק קדימה מתחת לחגורת הברכיים, מה גורם לפציעות בבטן. חיישן לחץ המנטר את מיקום חגורת הכתף על פלג הגוף העליון של הדמה משמש לאמוד את הסיכון לפציעות בחזה. מבנה תא הנוסעים חייב לשמור על מרחב הישרדות הולם לנהג, ומדידות שנלקחו מבובת הנהג לא יראו סיכון מוגזם לפציעות.



בכלי הרכב שקיבלו את הציון "גרוע" נרשם סיכון גבוה לפציעות ראש או צוואר לנוסע האחורי בגרנד צ'ירוקי, בפליסייד בפיילוט, במוראנו וב-CX-9, וסיכון משמעותי לפציעות ראש או צוואר ברנגלר. לרנגלר גם חסרה כרית וילון צד מאחור. חגורת הברכיים עברה מהמיקום האידיאלי על האגן אל הבטן במהלך המבחן.
מתח חגורות הבטיחות מאחור היה גבוה ב-CX-9, גרנד צ'ירוקי, פליסייד ובפיילוט. זה תרם לערכי פציעה גבוהים בחזה בגרנד צ'ירוקי, שבו ראשה של בובת הניסוי מאחור הגיע בסופו של דבר בין החלון לכרית האוויר אחרי הפגיעה הראשונית, מה שהגדיל את הסיכון לפציעה מהמשטחים הקשים של פנים הרכב או מחפצים מחוץ לרכב.

כל ה-13 תפקדו היטב בהגנה על הנהג, אם כי באטלס נרשם סיכון משמעותי לפציעות ברגל ימין של הנהג. בטרוורס, ראשה של בובת הנהג פגע בחוזקה בהגה דרך כרית האוויר. לבסוף, ברנגלר, כרית האוויר בצד הנהג לא נפתחה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
בובות הריסוק אחרי המבחן ברנגלר. חגורת הבטיחות מאחור החליקה ממקומה על האגן לבטן, מה שיוצר סכנה לפגיעות פנימיות. IIHS,
בובות הניסוי אחרי המבחן לרנגלר. החגורה של הילדה מאחור זזה, וחשפה אותה לפגיעות פנימיות/IIHS

ארבעת הרכבים בעלי הדירוג הטוב מספקים הגנה מוצקה לנוסעים מאחור. חגורת הבטיחות נשארה ממוקמת כראוי על האגן, כרית האוויר הצדדית פעלה כהלכה, ולא היה כוח מופרז על חזה הדמה. עם זאת, נרשם סיכון קל לפציעות ראש או צוואר עבור באיבולטיס ובאקספלורר. בשניהם ובמודל Y ראשה של בובת הריסוק במושב האחורי התקרב אל משענת המושב הקדמי, מה שמגביר את הסיכון לפציעות ראש.

מבין הנבחנים שקיבלו את הציון "גבולי", המדידות הצביעו על סיכון דומה לפציעות ראש או צוואר קלות עבור הנוסע מאחור באטלס ובהיילנדר, וסיכון משמעותי יותר לפציעות מסוג זה בטרוורס. מתח חגורות הבטיחות היה גבוה באטלס ובטרוורס, מה שהגדיל את הסיכון לפציעות בחזה. באטלס, ראש הדמה האחורי התקרב למגע עם גב המושב הקדמי. בהיילנדר, חגורת הבטיחות של הדמה האחורית נעה מהמיקום האידיאלי על האגן אל הבטן, מה שהעלה את הסיכון לפציעות בטן.

מבחן ריסוק ל-13 רכבי קרוסאובר וג'יפים גדולים בארה"ב. IIHS,
מבחן הריסוק, כל הרכבים המתמודדים בתמונת הלפני/IIHS

הציון במבחן:

פורד אקספלורר: טוב
פורד מוסטנג E: טוב
סובארו איוולטיס: טוב
טסלה מודל Y: טוב
שברולט טרוורס: גבולי
טויוטה היילנדר: גבולי
פולקסווגן אטלס: גבולי
הונדה פיילוט: גרוע
יונדאי פלאסייד: גרוע
ג'יפ גרנד צ'ירוקי: גרוע
ג'יפ רנגלר: גרוע
מאזדה CX-9: גרוע
ניסאן מוראנו: גרוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully