וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו המכוניות הקלאסיות המבוקשות ביותר ב-2022

עודכן לאחרונה: 16.3.2023 / 8:45

שוק המכונית הקלאסיות נמצא בגאות בשנים האחרונות ואתר מכירות המכוניות הקלאסיות Car & Classic מפרסם את דירוג הקלאסיות האהובות על הבריטים

המכוניות הקלאסיות המבוקשות של 2022. Car & Classic,
פורד אסקורט, המכונית הקלאסית האהובה ביותר על הבריטים/Car & Classic

הן יכולות להיות תזכורת למכונית שגדלנו במושב האחורי שלה, הראשונה שקנינו מכספנו, ההיא שחלמנו עליה בשנות הנעורים ועכשיו אנחנו יכולים לנהוג בה או סתם חשק לחוות שוב את העולם של "פעם" לפני המכוניות היעילות להפליא שמסיעות אותנו היום. לא משנה מאיזה כיוון אתם מגיעים לעולם של מכוניות אספנות, הסיפור הזה הוא קודם כל רגשי ואישי.

ועדיין, גם בתוך העולם הרגשי הזה אפשר לעצור ולמדוד, לספור נתונים ולחבר פיסות מידע. את זה בדיוק עשה אתר Car & Classic הבריטי, שפעיל משנת 2005 ובו מפורסמות לפי דיווחיו 30 אלף מודעות מכירה של מכוניות אספנות בכל רגע נתון. האתר מפרסם כעת את דירוג המכוניות הקלאסיות המבוקשות ביותר בשנת 2022 על פי כמות החיפושים לדגם.

המכוניות הקלאסיות המבוקשות של 2022. Car & Classic,
טריומף סטאג, געגועים לתור הזהב של תעשיית הרכב הבריטית/Car & Classic

את הדירוג מובילה גם השנה פורד אסקורט שהייתה המכונית המחופשת ביותר באתר, ולא משנה אם מדובר בגרסאות מודרניות ופחות נחשקות כמו אסקורט קבריולה משנת 1993 (שנמכרה תמורת 1ף200 ליש"ט - 5,245 שקלים) ועד לדובדבן שבקצפת - פורד אסקורט RS1600 משנת 1971. שהיא לא רק הגרסה האולטרה נדירה של הדור הראשון של האסקורט, עם מנוע ה-BDA טווין קאם המבוסס על מנוע הפורמולה 2 של קוזוורט. אלא גם אקזמפלר ייחודי שנבנה במיוחד כדי לשמש רכב הדגמה לעיתונות (לא ברור למה זה דבר טוב, אבל שיהיה), עם היסטוריית בעלות מתועדת של 50 השנים האחרונות. המחיר שבו נקנתה המכונית? 66 אלף ליש"ט - 288,487 שקלים.

אגב פורד, האסקורט, יחד עם הקאפרי והקורטינה מהוות 50% מכלל החיפושים אחר דגמי פורד באתר. המוסטאנג נמצאת בירידה ביחס לשנה שעברה ולעומתה הפיאסטה הקטנה דווקא רשמה גדילה בחיפושים, ייתכן בשל ההודעה על הפסקת ייצור הדגם במהלך השנה שעברה. פורד הוא גם המותג המבוקש ביותר על פי האתר מבין יצרניות הרכב.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
יגואר E טייפ. אתר יצרן
יגואר E טייפ, אחת המכוניות היפות בעולם במקום השלישי/אתר יצרן

במקום השני נמצאת טריומף, עם שני דגמים הסטאג וה-TR6, מוכיחות שלמרות המוניטין של תעשיית הרכב הבריטית, דווקא שני דגמים של יצרנית הרכב הזו שהלכה ודעכה לאט לאט עד שגוועה סופית בשנת 1984.

במקום השלישי נמצאת יגואר (עלתה מהמקום הרביעי ב-2021) גם כמותג וגם כדגם, כאשר ה-E טייפ נמצאת במקום השלישי בביקוש. אחרי יגואר בדירוג המותגים במקומות רביעי, חמישי ושישי שלוש יצרניות גרמניות - פורשה, פולקסווגן וב.מ.וו. אולם אלו לא המיקומים שלהם ברשימת הדגמים המבוקשים.

שכן ברשימה הזו ב.מ.וו דווקא נמצאת במקום הרביעי עם הסדרה 3 של שנות ה-80, הידועה בתור ה-E30 מהקלאסיקות המודרניות של ב.מ.וו ואחת המצליחות והמוצלחות במכוניות היצרנית. במקום החמישי ברשימת הדגמים פולקסווגן גולף.

המכוניות הקלאסיות המבוקשות של 2022. Car & Classic,
ב.מ.וו סדרה 3 (E30) קלאסיקה מודרנית ועדיין מבוקשת מאוד/Car & Classic

ואחרי ההפוגה הגרמנית, חוזרות היצרניות הבריטיות להמשך הרשימה כאשר אלו MG, לנד רובר ורובר במקומות 6-9. את הרשימה סוגר מותג שלא בטוח שהייתם מחברים אסוציאטיבית עם יצרנית של מכוניות אספנות או קלאסיות - טויוטה.

בחזרה לרשימת הדגמים, אחרי הסדרה 3 במקום הרביעי ממשיך הדירוג לפולקסווגן גולף, MG MGB, לנד רובר סדרה 3 (הדור שקדם לדיפנדר), המיני מיינור במקום התשיעי ואת הרשימה סוגרת טויוטה MR2, מכונית הספורט הקטנה עם המנוע המרכזי.

כמו ששמתם לב וכמו שתראו בהמשך, ברשימות המותגים והדגמים המחופשים ביותר אין תמיד חפיפה בין המותגים המחופשים והדגמים עצמם. כמו למשל במקרה של פורשה. השוני נובע מכך שבמקרים מסוימים, החיפוש "מפוזר" על פני יותר דגמים מאשר האחרים. בפורשה למשל משתרע החיפוש על שלל דגמים החל ב-356 וכלה ב-911 (הדגם המחופש ביותר אגב היה ה-924).

המכוניות הקלאסיות המבוקשות של 2022. Car & Classic,
MG MGB, עוד רודסטאר בריטית קלאסית שזוכה לעדנה וביקוש/Car & Classic

הרשימה: המותגים והדגמים הקלאסיים המבוקשים ביותר

מותגים:
1. פורד
2. טריומף
3. יגואר
4. פורשה
5. פולקסווגן
6. ב.מ.וו
7. MG
8. לנד רובר
9. רובר
10. טויוטה

הדגמים:
1. פורד אסקורט
2. טריומף סטאג
3. יגואר E טייפ
4. ב.מ.וו סדרה 3
5. פולקסווגן גולף
6. MG MGB
7. לנד רובר
8. רובר מיני
9. טויוטה MR2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully