וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב תנהגו בטויוטה חשמלית שתיטען מהכביש בטכנולוגיה ישראלית

עודכן לאחרונה: 23.3.2023 / 17:20

אלקטריאון, שפיתחה מערכת לטעינת חשמל מהכביש בזמן נסיעה, חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם טויוטה, ויצרנית הרכיבים לרכב דנסו

טויוטה ראב4 פלאג אין שהוסבה לטעינה מהכביש בידי אלקטריאון. אלקטריאון,
הראב4 שהוסב לטעינה מהכביש/אלקטריאון

טויוטה, שעד כה לא מיהרה לזרום עם טרנד המעבר לרכב חשמלי, מעלה הילוך בהסכם שיתוף פעולה אסטרטגי שחתמה עם אלקטריאון הישראלית.

אלקטריאון, שמרכז הפיתוח והניסויים שלה נמצא בבית ינאי, דיווחה היום לבורסה על חתימת הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם טויוטה ועם וחברת דנסו היפנית, המייצרת רכיבים וטכנולוגיות לתעשיית הרכב, שטויוטה מחזיקה ב-25% מהמניות שלה.

החברה, שהוקמה ב-2013, מפתחת טכנולוגיה שתאפשר טעינת כלי רכב חשמליים בזמן נסיעה, באמצעות טעינה אלחוטית מסלילי חשמל מיוחדים שיוטמנו מתחת לאספלט. מדובר באמצעי שנועד לספק מענה לקצב הפריסה האיטי של עמדות טעינה בערים ומחוצה להן, ובקושי להגדיל את אספקת החשמל לכל הבתים והעסקים עבור טעינת כלי רכב.

מגבלות רשת הטעינה היו אחד הנימוקים של טויוטה לכניסה האיטית שלה עד כה לתחום הרכב החשמלי: בזמן שיצרניות אירופיות, אמריקאיות וסיניות משיקות דגמים חשמליים חדשים כשגרה, דווקא יצרנית הרכב הגדולה בעולם מייצרת כרגע רק שני דגמים חשמליים תחת שמה, הקרוסאובר bZ4x שנמכר גם בארץ, וה-bZ3 בסין, ושני דגמים של לקסוס, UX300e ו-RZ החדש.

טויוטה bz4X. קינן כהן
טויוטה bZ4x. הטכנולוגיה של אלקטריאון תסייע ליפנים בכניסה המאוחרת שלהם לתחום החשמליות/קינן כהן

ההסכם החדש, שמגיע אחרי שאנשי טויוטה הגיעו לישראל להערכה טכנולוגית ממושכת של אלקטריאון, אמור לאפשר לטויוטה לקדם אפיק טעינה חדש, ביפן ומחוצה לה. במסגרת הניסוי שערכה טויוטה בבית ינאי, הוסב ראב4 פלאג אין לטעינה מהכביש. הטכנולוגיה של אלקטריאון תאפשר את הארכת הטווח בפועל של רכבי פלאג, שטויוטה כבר מציעה בכמה מהדגמים שלה, כמו פריוס וכמה מדגמי לקסוס".
אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון, אמר לוואלה כי "זהו הסכם ראשון שלנו עם יצרן רכב, ועוד אחד שמכר ב-2022 כ-10.5 מיליון מכוניות. לראות את העוצמה של פסי הייצור שלהם, כשהם מדברים על היערכות להכין פס ייצור שלנו זה מאוד מרגש".

מה כולל ההסכם?
"ההסכם כולל את טויוטה ואת דנסו, שהיא גם ספקית רכיבים של עוד יצרנים גדולים, כמו פולקסווגן, פורד וסטלנטיס (החברה שנולדה ממיזוג פיג'ו-סיטרואן-אופל ופיאט-קרייזלר - א.ע). זאת פריצת דרך גדולה, דנסו תפיץ אותנו בכל תעשיית הרכב, כשטויוטה תהיה החברה הראשונה שתאמץ את הטכנולוגיה. ההסכם כולל פיתוח משותף של ערכת טעינה אלחוטית להתקנה ברכבים של מגוון יצרני רכב הקיימים בשוק, כמוצר אפטר מרקט. בנוסף, החברות יפתחו יחד מוצר טעינה אלחוטית שיותקן בדגמי טויוטה עוד בפס הייצור. שלוש החברות יפעלו יחד בוועדות התקינה הבינלאומיות לטעינה אלחוטית של רכבים חשמליים ויקדמו פרויקט ביפן ופרויקט מסחרי בארה"ב ו/או באירופה".

מתי נוכל לקנות מכונית של טויוטה עם הטכנולוגיה שלכם?
"יש לנו כבר ראב4 פלאג אין שהסבנו לטעינה מהכביש, רכב שבמקור יכול לנסוע סביב 75 ק"מ בהנעה חשמלית, ובמגרש הניסויים שלנו הטווח שלא אינו מוגבל. ייקח עוד זמן עד שטויוטה תשלב את היכולות האלה ברכבים חדשים בייצור סדרתי, בתעשיית הרכב דברים לא קורים מהיום למחר. לכן נציע במקביל ערכות אפטר מרקט שיאפשר למכוניות חשמליות ופלאג אין קיימות לטעון בזמן נסיעה. מדובר בתוספת של 2 ס"מ בלבד בתחתית הרכב, מה שיאפשר גם למכוניות פרטיות לשדרג, לא רק לרכבי פנאי. אנחנו עושים מאמץ לצאת עם זה לשוק כבר ב-2024, לבוא אליך, להתקין ולא תצטרך להשתמש רק בכבלים".

אבל בשביל זה צריך כבישים שמסוגלים לטעון את המכוניות.
"המטרה של טויוטה היא להקים קונצורסיום של חברות, כולל חברות חשמל, ולהתחיל בפרויקטים. טויוטה כבר התחייבה להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלה, ומעבר לטעינה חשמלית מהכביש יכולה להיות אחת הדרכים. הכוונה היא לקדם פרויקטים לא רק ביפן, אלא גם באירופה ובארה"ב".

בעקבות הדיווח לבורסה זינק מניית אלקטריאון ב-14%, והחברה נסחרת לפי שווי שוק של 798 מיליון שקל, לאחר שאיבדה 50% משוויה בשנה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully