וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבואן רכב ראשון מעלה מחירים בגלל עליית שערי המטבעות הזרים

אודי עציון, קינן כהן

עודכן לאחרונה: 23.3.2023 / 20:34

דגמי יגואר ולנד רובר התייקרו השבוע ב-7% בממוצע, ובעד 90 אלף שקל. מי יהיה היבואן הבא שיעלה מחירים?

ריינג' רובר 2022/יצרן

אחרי הזינוק בשערי המטבעות הזרים בשבועות האחרונים זאת הייתה רק שאלה של זמן, ושל חיסול המלאי שהגיע לארץ עוד בסוף 2022 ושוחרר לפי שערי מטבע נמוכים משמעותית, שיתחדשו עליות המחירים בשוק הרכב.

היורו למשל זינק ב-17.6% מאז סוף אוגוסט וב-3.5% מתחילת השנה, לשער של 3.87 שקל. הדולר זינק ב-8.3% מאז סוף אוגוסט, והתחזקות השקל היום בעקבות הציפיות מהודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב מחקה כמעט את כל הזינוק שלו מתחילת השנה.

חברת המזרח, יבואנית לנד רובר ויגואר, פירסמה השבוע מחירון חדש, המבטא התייקרות ממוצעת בשיעור של 7%. כך למשל התייקר הדיפנדר 90 הבסיסי ל-595 אלף שקל, עלייה של 6.9%. דיפנדר 130 שרק הושק בארץ בחודש שעבר, התייקר ב-6.3%.

לנד רובר דיפנדר 130. רמי גלבוע
דיפנדר 130 חדש וקלאסי. איפה המחירים של פעם/רמי גלבוע

הדגם הזול בהיצע של ריינג' רובר, האיווק, התייקר מ-306 אלף שקל ל-327.8 אלף, עלייה של 6.9%. ואילו ריינג' רובר הקלאסי, ברמת גימור אוטוביוגרפי, התייקר בלא פחות מ-90 אלף שקל ל-1.452 מיליון שקל, תוספת של 6.8% וסכום שבו אפשר לרכוש יונדאי i10 חדשה.

ההתייקרות של מותג היוקרה הבריטי מגיעה בזמן שבענף הרכב מדווחים על האטה במכירת מכוניות יוקרה, בעקבות עליית הריבית ואי הודאות במשק על רקע המשבר הפוליטי.

גם יבואני המותגים העממיים הצטיידו במלאים גדולים בסיום 2022, כדי להקדים את ייקור המכוניות בגלל עלייה המס על רכבים חשמליים ורכבי פלאג אין, וההתייקרות הכללית בעקבות כניסתו לתוקף של מתווה המס הירוק החדש, שהקטין שוב את ההטבות למכוניות הפחות מזהמות.

חלק מהיבואנים, בעיקר של רכבים חשמליים ורכבי פלאג אין, כבר הכריזו כי ייקרו את מחיריהם ברגע שיתחילו למכור מלאי חדש ששוחרר לפי שיעורי המס העדכניים. השאלה אם ההאטה המסתמנת במכירות הרכב החדש תגרום להם לחשב מסלול מחדש בבניית המחירונים החדשים שלהם.

  • עוד באותו נושא:
  • לנד רובר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully