וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן מושלים בכיף: זינוק של 140% בניסיונות הגניבה

עודכן לאחרונה: 4.4.2023 / 12:35

גנבי הרכב לא מתרשמים מהשר החדש לבטחון פנים. ברבעון הראשון של שנת 2023 נרשמה עלייה של 140% בניסיונות גניבת המכוניות. מי נמצאות בסיכון ולמה בעלי חשמליות יכולים לישון בשקט

משחטת רכב. פוינטר,
רק לבחור, מאגר מנועים וחלפים במשחטת רכב/פוינטר

נתחיל בחדשות הטובות, אם יש לכם רכב חשמלי הסיכוי שלכם להתעורר לחניה ריקה בבוקר שואף לאפס. על פי הנתונים העדכניים של חברת האיתור פוינטר, על אף זינוק מדאיג במספר ניסיונות הגניבה של מכוניות ברבעון הראשון של 2023, מכוניות חשמליות עדיין לא נמצאות במיקוד של גנבי הרכב. וגם כאן חשוב מאוד להדגיש את המילה עדיין. למה? מיד נגיע לסיבות האחרות אבל לדברי גורם בחברה הגנבים עדיין מעדיפים בדרך כלל לא לוקחים סיכון של לגנוב רכב במצב טעינה לא ידוע ולהיתקע בדרך לשטחים בשל טווח מוגבל. החדשות הפחות טובות, להערכתו זה עומד להשתנות בתוך שנה עם כניסת מכוניות בעלות טווח ארוך יותר למעגל השנתונים המבוקשים והעלייה בביקוש לחלקי חילוף עבורם.

משחטת רכב. פוינטר,
מה לקצור לך מהמכונית אבאל'ה?/פוינטר

על פי נתוני החברה שמסכמים כאמור את הרבעון הראשון של שנת 2023 ישנו גידול של 140% בניסיונות הגניבה ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. אם המכונית שלכם משנת הדגם 2021 - אתם במוקד העניין של הגנבים, שכן זו השנה המבוקשת ביותר, אחריה מכוניות משנת 2020 שמהוות 16% מניסיונות הגניבה.

אבל גנבי הרכב לא רק גונבים יותר, אלא גם בתעוזה גוברת - לדברי אילן גולדשטיין מנכ"ל פוינטר בעבר רוב הגניבות היו מבוצעות בשעות הלילה על מנת לנצל נוכחות דלילה של כוחות שיטור ותנועה זורמת יותר שמקלה על מילוט, אולם ברבעון הראשון ממשיכה ומתגברת המגמה של גניבות לאורך כל שעות היממה. ומדובר בגידול של מאות אחוזים בניסיונות הגניבה ביום לעומת התקופה המקבילה ב-2022.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
משחטת רכב. פוינטר,
שיטות החבאה מתוחכמות, בקפל קרקע, מכוסה בחול/פוינטר

גם בקרב תמהיל הגנבים עצמם יש שינוי. "בעבר הורגלנו לראות גנבי רכב בגילאים צעירים, בעשור השני והשלישי לחייהם, גנבים שגניבת הרכב היתה משולבת מניעים כלכליים ולאומניים" מסביר גולדשטיין, "לאחרונה פוינטר נתקלת בתופעה חדשה של גנבים בגילאים מבוגרים בני 50 ומעלה". נושא זה יכול להיות קשור לחשד המופחת שמעורר מבוגר הנוהג במכונית כמו גם לגורם נוסף שהוא המומחיות והשימוש בציוד גניבה מתוחכם.

הפריצה כיום למכוניות היא לא באמצעות לום ברזל והנעה עם פריצת סוויץ' המפתח, אלא עם מערכות מתקדמות שיוצרות העתק זהה של מחשב המכוניות והנעה באמצעותו. 29% ממקרי הגניבות נעשים בצורה זו. טכניקה נוספת והנפוצה ביותר היא שכפול מפתח "גולם" תוך חיבור לשקע הנתונים (OBD) ברכב והנעה של המכונית. במקום השלישי גניבת מפתח מבית הלקוח תוך כדי פריצה אליו. במקום הרביעי גניבה על ידי מורשה, כלומר, מישהו שהייתה לו גישה למפתוחות הרכב ואלו שוכפלו על ידו, עם 8% מסך הגניבות באופן זה הנתון עדיין לא גבוה, אבל שווה לשים לב לעוד משהו - זו גדילה של 33% ביחס לשנה שעברה. במקום האחרון ועם אחוז אחד ממקרי הגניבות - שוד וגניבת רכב מונע.

ב-90% ממקרי הגניבה נעשה שימוש במשבשים סלולריים היוצרים מיסוך של אותות תקשורת ו-GPS על מנת להקשות את האיתור של המכונית הנגנבת. ציוד יקר שלרוב מעיד על כנופיה מאורגנת ומקושרת לארגוני פשע.

משחטת רכב. פוינטר,
שכפול מחשב רכב והנעה של המכונית/פוינטר

האיזורים המועדים ביותר לגניבות לפי הסדר הם המרכז (32%), השפלה (18% כאשר שנה שעברה עמד על 9%, הכפלה של כמות הגניבות), השרון (16%), הדרום (14%), צפון (12%) וירושלים ללא שינוי עם 8%.

בהתאם לביקוש לחלפים, שמניע את מכונת הגניבות, הכלים המבוקשים ביותר הם ג'יפונים, קרוסאוברים, רכבי שטח ודומיהם - 45% מניסיונות הגניבה מתמקדים בהם, כאשר במקום השני מכוניות פרטיות עם 23%. כפי שדווח בוואלה!רכב, במקרה של דו גלגלי (בהם נעשה שימוש גם כאמצעי לביצוע פשע) נרשמה עלייה של 18% והם עומדים על 13% מכלל הגניבות, כלי רכב מסחריים עומדים על 11%, משאיות וציוד מכאני הנדסי על 6 ו-2 אחוזים בהתאמה.

  • עוד באותו נושא:
  • גניבת רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully