וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדירקטורים התמרדו וישיבת ההדחה של מנכ"ל הרכבת בוטלה

עודכן לאחרונה: 4.4.2023 / 15:10

מחצית מחברי דירקטוריון הרכבת הודיעו ליו"ר שלא יגיעו לישיבה שכונסה בהתרעה של יום והיא נדחתה לאחרי פסח. המסר: לא בטוח שיש רוב למהלך שמקדמת מירי רגב

תחנת סבידור מרכז. 22 ביוני 2020.. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
במשרד האוצר וברשות החברות משבחים את עבודתו של המנכ"ל מייקסנר/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

ניסיון ההדחה של מנכ"ל הרכבת המוערך מיכה מייקסנר שיזמה שרת התחבורה מירי רגב נתקל בקשיים.

אתמול הפכה ישיבת דירקטוריון שנועדה לאשר ליו"ר, עו"ד משה שמעוני, לקבל ייעוץ משפטי חיצוני להדחת המנכ"ל לדיון סוער, שהסתיים ללא החלטה.

שמעוני קבע בהתרעה קצרה ישיבה נוספת להיום ב-15:00, אולם זו בוטלה לפני הצהרים כאשר ארבע מבין שמונת הדירקטורים הודיעו כי לא יגיעו אליה. המשמעות: בלעדיהם אין מספיק דירקטורים לקבל החלטה מחייבת, גם אם כולם יתמחו בהדחה.

מייקסנר זוכה להערכת בכירי האוצר ורשות החברות, לאור הצלחתו לקדם ולזרז את פרויקט החישמול, להשיג הסכם עבודה חדש עם ועד העובדים המיליטנטי, והסכם הפעלה חדש עם המדינה. אולם הוא עורר את זעמה של רגב עוד בקדנציה הקודמת שלה במשרד, בגלל הסירוב שלו לאפשר מינויים פוליטיים ברכבת, ומאמציו לפלוט ממנה מינויים קודמים כאלה.

בדירקטוריון הרכבת חברים כאמור שבעה מלבד שמעוני. שניים מהחברים, המהנדס ג'מיל אבו חלא, ראש תחום תקינה במשרד התחבורה, ואבי לוי מרשות הספנות במשרד, הם עובדי מדינה שכפופים לרגב. ד"ר שלומית גלר, שדווקא מוכרת כמומחית לממשל תאגידי ולביקורת, נחשבת כמקורבת לשמעוני שהביא אותה לדירקטוריון.

אולם בדיון אתמול הביעו התנגדות חריפה למהלך שלוש דירקטוריות אחרות, אשת העסקים חנה הולנדר, לשעבר מנכ"לית בית ההשקעות אקלסנס, יעל לינדנברג, רכזת שיכון ודתות במשרד האוצר ויאנה אינדי גרינמן מנהלת תחום תכנון מדיניות ואסטרטגיה במשרד האנרגיה.

החבר השמיני הוא פרופ' זיו רייך, דיקן בית הספר לביטוח במכללה האקדמית נתניה, שיוכל בהצבעה שלו לקבוע האם מייקסנר יסיים את תפקידו, בניגוד לחוות הדעת החיוביות של גופי הממשל האחרים.

שמעוני ביקש כעת להתניע את תהליך ההדחה בנימוק שמייקסנר התרשל ולא הביא לרכש בזמן של קרונות נוספים לרכבת. אולם בכירים באגף התקציבים והחשב הכללי באוצר עיקרו את הטענה במכתב ששלחו בשבוע שעבר, ובו אישרו את היוזמה של מייקסנר להקדמת רכש קרונות, והחמיאו לו על פעולותיו למען הנוסעים.

חוות הדעת החיוביות של בכירי האוצר ושל רשות החברות בעד מייקסנר מהווה כוחה נוספת לכך שההדחה היא מהלך פוליטי ולא ענייני, ומחייבת את הדירקטורים התומכים במהלך לספק נימוק מיוחד שיגבר עליהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully