וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: בטסלה חגגו על סרטון של אדם עירום שצילמה אחת המכוניות

עודכן לאחרונה: 9.4.2023 / 16:34

עובדי טסלה שיתפו ביניהם סרטונים פרטיים, לעיתים מביכים, שתיעדו מצלמות רכבים שיצרה והגיעו לידיהם ללא ידיעת בעלי הרכבים

מערכת הסנטרי של טסלה/טסלה

כחלק מהמהלכים של אילון מאסק להוסיף למכוניות החשמליות שלו פיצ'רים חשובים לנהגים שתעשיית הרכב המסורתית לא טרחה לספק להם, צוידו דגמי טסלה במערכת מקורית ראשונה בתעשייה נגד ונדליזם וגניבות.

מערכת הסנטרי ("זקיף") עושה שימוש במצלמות הבטיחות של הרכב, המשמשות את מערכות הבטיחות האקטיבית, כדי לתעד בזמן שהמכונית חונה אנשים ומכוניות שמתקרבים אליה. המערכת יכולה לתעד רכבים שפגעו ברכב וברחו, ולספק לבעליו את מספר הרישוי של הבורחים כדי שיוכלו לתבוע אותו, להרתיע גנבים ועוד.

כעת עומדים סרטונים שצילמה המערכת במוקד תביעה ייצוגית שהוגשה נגד טסלה. לפי התביעה, המתבססת על פרסום של סוכנות רויטרס בשבוע שעבר, שיתפו עובדי טסלה ביניהם תמונות וסרטונים פרטיים, לפעמים מביכים, שתועדו בידי מערכת הסנטרי. הסרטונים הגיעו לידי עובדי החברה ללא הסכמת בעלי המכוניות, מה שהפר את חוקי הפרטיות בקליפורניה, שבה הוגשה התביעה.

עוד על טסלה בוואלה:
מודל Y מול קיה EV6
נהיגה ראשונה במודל S
טסלה משיקה מודל Y מוזל ב-46 אלף שקל

טסלה מודל Y ומודל 3. אתר יצרן
טסלה מודל 3 ומודל Y/אתר יצרן

התביעה מזכירה סרטונים של גבר עירום שמתקרב לטסלה, תיעודים של אירועי זעם בכביש, ושל ילדים שחולפים ומשחקים ליד המכוניות. לפי התביעה העובדים לא השתמשו בסרטונים לצרכי עבודה, שיפור המערכת או זיהוי תקלות במערכות אחרות של טסלה, אלא כדי לצרכי בידור והשפלת המצולמים. לפי התביעה צולמו הסרטונים בשנים 2019-2022.

לקוחות טסלה שעושים שימוש במערכת לא ידעו שהחברה מסוגלת לשלוף אותם מהמכוניות, ולעשות בהם שימוש לצרכיה. זאת למרות שרכבי טסלה הם כולם רכבים מקושרים, שמחוברים לשרתי החברה בקביעות, לקבלת עדכונים, רכישות של שירותים שונים, וביצוע ריקולים.

בישראל היה שירות הסנטרי חסום בתחילה, עם תחילת מסירות דגמי טסלה ללקוחות הראשונים במארס 2021. רק לאחר שתלונות לקוחות על החסימה הגיעו עד אילון מאסק, באמצעות פנייה ישירה אליו בטוויטר, נפתח השירות גם ללקוחות בארץ באמצעות עדכון תוכנה מרחוק במהלך 2022.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully