וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולכי רגל? אתם אזרחים סוג ב'

עודכן לאחרונה: 10.4.2023 / 13:23

דו"ח חדש של עמותת "אור ירוק" חושף: 31% מהרוגי תאונות הדרכים הם מקרב הולכי הרגל, 108 בני אדם ב-2022, אבל המדינה עסוקה בפיילוט מצלמות מהירות חדש בערבה

גיף תאונת הולך רגל. יח"צ,
היפגעות הולך רגל/יח"צ

בשנת 2022 עמד שיעור הולכי הרגל מכלל הרוגי תאונות הדרכים על 31%, במספרים: 108. אלו נשים, גברים, ילדים, מבוגרים בני הגיל השלישי - בערים ומחוץ לערים, בשעות היום והלילה, בימות השבוע וסופי השבוע. בחברה שמקדשת את המכונית הפרטית ובמדיניות של שימוש במצלמות מהירות לגביית כסף בכביש מהיר ולא הצבה שלהן במקומות בהם מהירות באמת מסכנת חיים - מי שמופתע מהתוצאה הזו מפגין ניתוק מפליא מהמציאות.

המספרים האלו לא רק גבוהים ב-15% מאלו של שנת 2021 הם גם הגבוהים ביותר מאז שנת 2018, גם אז עמד השיעור על 31%. הנתונים העדכניים ל-2023 נכון לזמן כתיבת שורות אלו מנבאים עוד שנה אדומה - 31 מתוך 97 ההרוגים הם הולכי רגל, על פניו ירידה של 9% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בפועל כאשר 25 מההרוגים הם בתוך העיר מדובר בזינוק של 14%. מה עושים? מתחילים פיילוט של מדידת מהירות ממוצעת בערבה...

הכשל הישראלי הופך למובהק בהשוואה למדינות ה-OECD, ישראל נמצאת במקום ה-23 מתוך 30 מדינות ולא פחות מ-22 מדינות הצליחו לשפר את מצבן בשיעור גבוה מאשר ישראל.

מעבר חציה. ניר בן טובים
זינוק של 14% בנפגעים בתוך הערים/ניר בן טובים

בדו"ח של עמותת אור ירוק שנמסר למשרד התחבורה מוצגים נתוני ההיפגעות של שנת 2022 בהשוואה לחמש השנים האחרונות, וגם מנתח את נקודות התורפה המרכזיות ודרכים לצמצם את הסיכון לקבוצת האוכולוסיה הפגיעה ביותר בדרכים.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולכי הרגל בישראל הפכו לשקופים. הם נפגעים בשיעור גבוה מאוד בתאונות דרכים, כמעט אחד מכל שלושה הרוגים. זה קורה כי התשתית תוכננה עבור כלי רכב מבלי לקחת בחשבון את בטיחותם של הולכי הרגל. את האסטרטגיה הזאת חייבים לשנות ולשים את הולכי הרגל בראש סדר העדיפויות"

בין האמצעים שמונה התוכנית שהוגשה למשרד התחבורה מונה העמותה מיתון וריסון תנועה בשטחים עירוניים מרובי הולכי רגל, הפרדה מפלסית, צמצום שטחי החיכוך בין הולכי רגל לכלי רכב, התאמת הסדרי תנועה למקומות בהם יש ריכוז של אזרחים ותיקים או ילדים, תאורה מבליטת מעברי חציה, הגבהה של מעברי חציה, אכיפה ממוקדת ועוד.

"על שולחנה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב מונחת תכנית אסטרטגית שתוביל לצמצום היפגעותם של הולכי הרגל" מסביר עו"ד יעקב, "הולכי הרגל ימשיכו להיפגע ולשלם את המחיר היקר והטראגי כל עוד השרה לבטיחות בדרכים לא תאשר את התכנית מצילת החיים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הולך רגל כבן 40 נהרג ככל הנראה בתאונת פגע וברח בחיפה. דוברות מד''א, אתר רשמי
זירת תאונה בה נהרג הולך רגל/אתר רשמי, דוברות מד''א

מעיון בדו"ח עולים מספרים מבהילים של היקפי ההיפגעות; 2,720 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2022, מתוכם 108 הרוגים ו-604 פצועים קשה. בחמש השנים האחרונות (2022-2018) נפצעו 14,703 הולכי רגל בתאונות דרכים, 2,941 הולכי רגל בממוצע בכל שנה, כ-600 הולכי רגל נפצעים קשה בממוצע מדי שנה. כמחצית (43%) מהנפגעים מקרב הולכי הרגל ב-2022 הינם אזרחים ותיקים בני 65 ומעלה. 15% מהם הם מתחת לגיל 14.

אבל הנתון הסטטיסטי המטריד והמרגיז ביותר הוא זה ש-82% מהתאונות בהם נפגעו הולכי רגל התרחשו במעבר חציה - כבשת הרש של הולכי הרגל. גם פה, עלייה של 5% מאשר בשנת 2021. ב-70% ממקרי הפגיעה - זה התרחש בשל אי מתן זכות קדימה של הנהג. 10% נפגעו בשל התנהגותם, 4% בנסיעת רכב לאחור, 3% מאי ציות לרמזור.

לא רק למקום, אלא גם לשעת החציה יש משמעות - כאשר בסקירה של 5 השנים האחרונות עולה כי השעות 18:00-19:00 הן הקטלניות ביותר. הסיבה: שעות דמדומים וחשיכה ראשונה, אלו גם שעות החזרה מהעבודה בכלי הרכב מחד ופעילויות אחר צהריים ואחרות של ילדים או מבוגרים מצד שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully