וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלפו תמונות ופרטים של ה-MG רודסטר החשמלית

עודכן לאחרונה: 12.4.2023 / 19:45

המחווה הסינית ל-MGB המיתולגית מהסיקסטיז תיחשף רשמית בשבוע הבא. בינתיים יש לנו כבר פרטים ראשונים

MG סייברסטר. China’s Ministry of Industry and Information Technology,
הסייברסטאר הסדרתית. דומה יותר ל-MGB מאשר מכונית הקונספט/China’s Ministry of Industry and Information Technology

כבר יותר מ-40 שנה מחכים חובבי ההגה ליורשת ל-MGB. הרודסטר הבריטית המיתולוגית, שיוצרה ביותר מחצי מיליון עותקים בין 1962 ל-1980, הייתה סמל למכונית ספורט עממית פתוחה, לא מהירה וחזרה במיוחד, אבל נגישה גם למי שלא יכול היה להרשות לעצמו מכונית ספורט של אחד מיצרני היוקרה. יכול להיות שזה סוף סוף קורה.

רובר עצמה השיקה ב-1995 את ה-MGF כיורשת ל-B, קצת יותר יקרה ומתוחכמת, אבל עם אותו חוסר אמינות בריטית. היא לא שרדה הרבה זמן על פסי הייצור, ונעלמה ב-2002 עם פשיטת הרגל של היצרנית. גם פיאט, שהשיקה במקביל את הברקטה, לא ממש הצליחה ללכוד את הרוח ואת הלקוחות.

רק מאזדה עשתה את זה, עם ה-MX-5 שהושקה ב-1989, ועדיין איתנו גם היום, כיום כבר בדור הרביעי שלה, ועדיין שומרת על רוח הרודסטר הקלה והזולה יחסית. כבר ב-2016 היא עברה את אף מיליון המכוניות במצטבר. סובארו וטויוטה, שמכונית הספורט המשותפת שלהן הושקה בשנה שעברה בדור השני, דבקו במבנה של קופה, ללא תחרות ישירה למאזדה.

MG סייברסטר. China’s Ministry of Industry and Information Technology,
זאת הזווית שבה אתם אמורים לראות אותה על הכביש/China’s Ministry of Industry and Information Technology

מהרגע שבו נרכשה MG בידי SAIC הסינית חיכו אוהבי הנהיגה לבשורה. אבל מכוניות ספורט הן לא שוק משמעותי או מדובר בסין, שעוד רכבה על אופניים בימים ש-MGB חדשות נפלטו מפס הייצור באבינגדון.

הסינים העדיפו להתרכז בדגמים שפנו לקהל רחב יותר, ובשנים האחרונות בקרוסאוברים ומשפחתיות, עם דגש על חישמול. MZ ZS EV הייתה החשמלית הראשונה שנמכרה בארץ במספרים משמעותיים, MG EHS היא רכב הפלאג אין הנמכר ביותר בארץ, ובחודש הבא תושק כאן ה-MG4.

לפני שנתיים חשפה MG את הסייברסטר כמכונית קונספט לרודסטר חשמלית עתידית. אתמול עלו לאתר משרד התעשייה והטכולוגיה בסין, שיצרני הרכב מחויבים לעדכן אותו לקראת השקות קרובות תמונות ופרטים ראשונים של הסייברסטר הסדרתית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
MG סייברסטר קונספט. MG,
הסייברסטר קונספט. נראית כעת יותר כמו גרסת הקומיקס למכונית/MG

העיצוב נותר דומה יותר ל-MGB מאשר לדגם הקונספט, שילוב של גוף עתיר זוויות אבל לא נעדר מחוות לרודסטר הקלאסית. כך גם המהות: מכונית דו מושבית, עם גג בד מתקפל והנעה אחורית, כאשר הנעה כפולה תהיה אופציה. רק שעכשיו ההנעה חשמלית
.
עם זאת הממדים גדולים משמעותית משל המאזדה, עם אורך של 4.53 מטר, לעומת 3.92 במאזדה. ה-MG ארוכה יותר אפילו מפורשה בוקסטר (4.38 מטר). היא גם רחבה הרבה יותר (1.91 מטר, לעומת 1.74 מטר במאזדה ו-1.80 מטר בפורשה) ובסיס הגלגלים שלה משתרע לאורך 2.69 מטר (2.31 מטר במאזדה ו-2.48 בפורשה).

ובעיקר, היא הרבה יותר כבדה. הממדים הם חלק מזה וגם משקל הסוללות, אבל המשקל העצמי של הסייברסטר מתחיל ב-1.85 טון, כמעט כפול משל המאזדה (1.085 טון) ו-50% יותר מהפורשה (1.335 טון).

MG B. אתר יצרן
ה-MGB המקורית. שרדה 18 שנים על פסי הייצור/אתר יצרן

SAIC לא סיפקה בינתיים פרטים על הסוללות, אבל כן על הספקי המנועים. גרסת ההנעה האחורית תהיה מצוידת במנוע יחיד עם 314 כ"ס, מה שמרמז על יחס הספק משקל טוב פחות מהמאזדה ומהפורשה. גרסת ההנעה הכפולה תזכה גם למנוע קדמי ולהספק משולב של 528 כ"ס, עם יתרון למנוע האחורי (330 כ"ס) לעומת הקדמי 198 כ"ס).

המהירות המרבית נעה בין 193 ל-200 קמ"ש. אין עדיין נתוני תאוצה רשמיים, בעת השקת הקונספט הבטיחו ב-MG תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3 שניות.

הייצור הסדרתי צפוי ב-2024.

החשיפה הרשמית והמלאה מתוכננת ל-18 באפריל, יום שלישי הקרוב.

  • עוד באותו נושא:
  • mg

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully