וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

24.3 ק"מ לליטר: רנו קליאו חוזרת אלינו היברידית ומחודשת

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 12:57

סוף סוף תחרות אירופית לטויוטה יאריס ולהונדה ג'אז: רנו קליאו עברה מתיחת פנים ותגיע אלינו לראשונה בהנעה היברידית. מה זה יעשה למחיר?

רנו קליאו מתיחת פנים/רנו

עם יותר מ-16 מיליון יחידות של קליאו על פני הדורות שלה מאז הושקה ב-1990, הסופר מיני של רנו היא רכיב חשוב מאוד בתמהיל הדגמים שלה, אבל במציאות של היום, לא בטוח שזה יבטיח לה חיי נצח, לפחות לא בפורמט שאנחנו מכירים אותה כאשר העולם עובר לחשמל. רנו כבר חשפה שתשיק ב-2025 חשמלית קטנה חדשה שתלבש את שמלת הרנו 5 המיתולוגית ותקבל גם את שמה.

עד אז, עסקים (כמעט), עם הצגת מתיחת פנים של רנו קליאו, ראשונה שעובר הדגם מאז הוצג ב-2019 ואמורה לאפשר לו למשוך עוד כמה שנים לתוך מחזור החיים שלו.

רנו קליאו 2023. אתר יצרן
רנו קליאו 2023/אתר יצרן

השינוי החיצוני המרכזי הוא מלפנים ביחידות התאורה והגריל. הראשונות משתלבות בצורה החדשה שלהן עם התאורה בפגוש התחתון והגריל במקום צורת ה-C שהייתה להן עד כה. וגם הגריל הקדמי הוא עכשיו גדול יותר משמעותית, מזכיר במבנה שלו את זה שבאוסטרל ובאספאס ובמרכזו הסמל החדש של רנו.

בתא הנוסעים היא נשארת עם הפריסה המוכרת מהקליאו, אבל ברנו מדגישים כי היא עושה שימוש בחומרים טבעיים וידידותיים יותר לסביבה. לוח המחוונים הדיגיטלי יגיע במידות של 7 או 10 אינץ' בהתאם לרמת הגימור וכך גם מסך המולטימדיה שיהיה בגודל 7 או 9.3 אינץ' ויציע תאימות לאפל ואנדרואיד גם אלחוטית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רנו קליאו 2023. אתר יצרן
שינוי צנוע מאוד ומתון מאחור/אתר יצרן

מי שלא ממש השתנו הן יחידות ההנעה. שכוללות כרגע דיזל 100 כ"ס, בנזין 3 צילינדרים 1.0 ליטר אטמוספרי בן 65 סוסים, גרסה מוגדשת שלו עם 90 סוסים וגרסת גפ"מ עם 100 כ"ס - כל אלו לא רלוונטיים לשוק הישראלי שכן הם מוצעים עם תיבת הילוכים ידנית בלבד.

מה שמשאיר לנו רק את הגרסה הבכירה שעושה שימוש בתיבת הילוכים אוטומטית. זו ההיברידית בשם E-Tech שמציגה את השילוב בו כבר פגשנו בעבר - מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי שאליו מצטרפים שני מנועים חשמליים. האחד משמש להנעה והשני כמתנע ולביצוע העברות ההילוכים בתיבה נטולת המצמד של רנו. ההספק מגיע ל-145 כ"ס וצריכת הדלק המשולבת ל-24.3 ק"מ לליטר.

אם כי לדברי היבואנית, מלבד הגרסה ההיברידית תגיע לישראל גם גרסת בנזין אוטומטית רגילה.

רנו קליאו 2023. אתר יצרן
שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה בתא הנוסעים/אתר יצרן

השאלה היא מה זה יעשה למחיר. קליאו RS בנזין עולה כיום 118 אלף שקל, ההיברידית שתתמודד מול טויוטה יאריס והונדה ג'אז שמחירן נושק ל-130 אלף שקל, תהיה יקרה יותר. גרסת בנזין רגילה ואוטומטית תציע מן הסתם מחיר נמוך יותר ותמקם אותה קרוב יותר לטווח מחירי הקבוצה כולה.

לישראל צפויה הקליאו המחודשת להגיע בסוף הרבעון האחרון של השנה, או ליתר דיוק בסביבות נובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully