וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה משקיעה בחברה הישראלית שעושה טסט לרכב האוטונומי

עודכן לאחרונה: 2.5.2023 / 23:55

האוטו-טק הישראלי שורד את השפעות המהפכה המשפטית: היצרנית היפנית, וולוו ויצרנית השבבים אנבידיה השתתפו בגיוס של 43 מיליון דולר לפורטליקס הישראלית

בדיקת אמינות למערכות בטיחות אקטיבית. newspress,
בדיקת אמינות למערכות נהיגה אוטונומית. הייתה לוקחת עשרות שנים ללא המערכת של פורטליקס/newspress

על רקע סימני הפגיעה בהיי טק הישראלי, בולטת הודעתה היום של חברת פורטליקס מתל אביב, המספקת ליצרני הרכב ציוד בדיקה ואימות לבחינת מערכות בטיחות אקטיבית ומערכות נהיגה אוטונומית, שמוודאות את בטיחותן לפני שהן עולות אל הכבישים.

החברה גייסה 43 מיליון דולר משורה של חברות בהובלת קרן North83, כשלצידה בלטו קרן הצמיחה של טויוטה, Woven Capital, יצרנית השבבים אנבידיה, ויצרנית הרכב השבדית שבבעלות סינית וולוו, שמגדילה את השקעתה בה. איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס יבואנית מאזדה, פורד וב.מ.וו, היה אחד המשקיעים הראשונים בה.

פורטליקס פותרת ליצרני הרכב ומערכות הבטיחות האקטיבית את הקושי לבחון אותן בכל המצבים האפשריים, מה שהיה לוקח מיליוני שעות נהיגה בכבישים, לולא ציוד הבדיקה של החברה שמסוגלת לדמות במעבדה את אתגרי הנהיגה, ולקצר דרמטית את משך הניסויים ובדיקות האמינות.

כמה מהטכנולוגיות במכונית החדשה שלכם מגיעות מישראל? אתם תופתעו

רכבים שחברת פורטליקס סייעה לבחון את מערכות הבטיחות האקטיבית שלהם. פורטליקס,
פרויקטים של פורטליקס. מרכבי יוקרה של מרצדס ועד משאיות מכרות/פורטליקס

"אנחנו נרגשים מהשותפות האסטרטגית עם Woven טויוטה ועם NVIDIA", מסר זיו בנימיני, מנכ"ל ומייסד שותף של פורטליקס. "פורטליקס מאפשרת להתגבר על החסם הגדול ביותר להטמעה נרחבת של מערכות נהיגה אוטומטיות בטוחות. המימון החדש יסייע לנו לתת מענה לביקוש הגובר לפתרונות שלנו, להרחיב את פריסתנו הגלובלית ולהאיץ את החזון שלנו של מערכות אוטונומיות בטוחות".

"בקרן Woven של טויוטה, אנו שואפים לספק את פתרונות המוביליטי הבטוחים והחכמים, ששמים את האדם במרכז", מסר ג'ורג' קלרמן, סגן נשיא להשקעות ורכישות בקרן, ומנהל Woven Capital. "לטכנולוגיית בדיקות ואימות יש תפקיד קריטי בהבטחת הבטיחות והביצועים של מערכות אוטונומיות חדשניות אשר מאיצות את עתיד התחבורה. פורטליקס היא שחקנית מובילה בתחום הזה, ואנו שמחים לעבוד יחד עם החברה כדי לקדם טכנולוגיות נהיגה אוטומטיות".

בין הלקוחות של פורטליקס נמצאות כבר וולוו ודיימלר, חברת האם של משאיות מרצדס. לחברה מספר שותפויות, בין השאר עם אנבידיה וגם קוגנטה הישראלית, המתמחה בבינה מלאכותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully