וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי כיף בצד הזה של פורשה: נהיגה ראשונה בסובארו BRZ

עודכן לאחרונה: 5.5.2023 / 18:38

אנשים לא יבינו למה שילמתם כל כך הרבה על מכונית קטנה ועוד של סובארו, יעקמו את האף כי היא בלי חשמל או טורבו רושף אש. אבל את החיוך שהיא תעשה לכם אף אחד לא יצליח למחוק

סובארו BRZ. קינן כהן
הדור השני וכנראה האחרון לסוג כזה של מכונות נהיגה טהורות גזע/קינן כהן

מחיר: 230 אלף שקל
מתחרות: מאזדה MX-5 (הכי קרובה לקונספט)
אהבנו: עיצוב, תא נוסעים, תנוחת נהיגה, התנהגות
לא אהבנו: מערכות בטיחות, להחזיר אותה
ציון: 9.5/10

אומרים שהיום אין מכוניות גרועות, או אפילו לא טובות, שהיום גם המכוניות הבינוניות ביותר שמעמידה תעשיית הרכב הן הרבה יותר טובות ממה שהיה פה בעבר - טוב זה די קשקוש שלא לומר שקר ארור.

כי אחרי שלוש פניות ב-BRZ אין ברירה מלהכיר בעובדה הפשוטה, החותכת - אנחנו מוקפים בקופסאות אפורות, שואבות נשמה, מסרסות חושים, משעממות, נטולות אופי, דהויות, מכוניות שהן נישואי נוחות של אדם ומכונה. שבהן כל אקט הוא לא לכיף אלא לתכלית, נו קדימה נעשה איתך מה שצריך כדי לגמור עם זה ולהמשיך הלאה. ויש את סובארו BRZ.

מה שהתחיל לפני יותר מעשר שנים בשיתוף פעולה בין סובארו וטויוטה שנמאס להן מהזיהוי כחברות האלו שבונות פורסטרים וקורולות יעילים וזהו - יצר שתי תאומות שקידשו לא כוחות סוס וטכנולוגיה, אלא את ההנאה הפשוטה והמזוקקת מנהיגה ורצון להעמיד מכונית ספורט מעולה במחיר עממי ונגיש. המיזם הזה מגיע עכשיו לדור השני שלו הרעיון אותו רעיון, הביצוע אותו ביצוע, המחיר כבר לא עממי ונגיש כל כך אבל היי, ראיתם כמה מבקשים פה על משפחתית?!

סובארו BRZ. קינן כהן
אבולוציה של הדור היוצא, הפרופורציות מעולות בלי גימיקים ושטויות/קינן כהן

עיצוב: אומרים שאחת המחמאות הגדולות שאפשר לתת למכונית זה שהיא נראית בתנועה גם כאשר היא עומדת. אז ה-BRZ מקבלת אחת כזו. האמת היא שאין בה שום אלמנט יוצא דופן אחד, והקווים הכלליים הם סך הכל אבולוציה של הדור היוצא. אבל משהו בפרופורציות הנכונות שלה במכסה המנוע הארוך והנמוך ותא הנוסעים הדחוס בין בתי גלגלים תפוחים פשוט עובד שם. קחו אותה בכחול, באדום, אפילו בשחור רק לא בלבן, מפספס את כל הפואנטה ומטומטם כמו זיקוקים באור יום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
סובארו BRZ. קינן כהן
הכל בדיוק איפה שצריך, מהרגע שנכנסתם לא תרצו לצאת/קינן כהן

תא נוסעים: למי שישב בתא הנוסעים של ה-BRZ הקודמת המראה הכללי פה ייראה מאוד מוכר. מראה כן, אבל איכות החומרים פה עברה שדרוג רציני מאוד. הרבה יותר משטחים רכים, הרבה יותר טקסטורות מעניינות. יש גם לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגות מתחלפות ומסך מולטימדיה. הנדסת אנוש די סבירה בפיזור הפקדים והכפתורים ובאמת שהמקומות הלא טובים שלה כמו כפתור ה-TRIP המיושן למראה או תפעול ידית האיתות הם הפחות קריטיים במכונית כזו.

מה שכן קריטי במכונית כזו - תנוחת הנהיגה - מושלם. ברגע שנופלים לתוך מושבי הספורט שלה ננעצים "בתוך" המכונית, הם מדויקים יותר מכל משקל כדי לומר לכם אם אתם צריכים לחזור לעשות ספורט ולאכול נכון, אתם מכונסים בקוקפיט שחובק אתכם עם הגה בקוטר מושלם, ידית הילוכים במרחק קצרצר ממנו וצמוד אליה בלם יד ידני, אמיתי לא הכפתורים המטופשים האלו של שאר המכוניות המודרניות.

טכנית יש לה מושבים אחוריים, בגדול מדובר בבזבוז משווע של בד ועור ומשקולת מיותרת. שום דבר מעל גיל 4-5 עם רגליים לא יצליח להיכנס לשם.

תא מטען: עם נפח של 201 ליטר, תא המטען לא גדול, בסדר. אנחנו לא מחפשים שימושיות מיוחדת במכונית ספורט. מכיוון שכבר נגענו בכך שהמושבים האחוריים הם תאורטיים לחלוטין, אפשר לפצח את העניין הזה עם השכבה שלהם. רק חבל שהמנגנון הזה לא נמצא בתא המטען ודורש הושטת יד עמוק לתוך תא הנוסעים כדי להגיע לגב המושב עצמו.

סובארו BRZ. קינן כהן
המושב הזה כבר יבהיר לכם אם הגזמתם לאחרונה עם הבורקס/קינן כהן

אבזור: ה-BRZ מגיעה בשתי גרסאות ידנית (הנבחנת) והאוטומטית, שיקרה ב-10,000 שקל. הן נבדלות גם ברמות הגימור כאשר הידנית היא ה"פרימיום" והאוטומטית היא ה"לימיטד" המאובזרת יותר - אולי פיצוי לזה שבחרתם את התיבה הלא נכונה. מכל מקום מה שתמצאו כאן בגדול זה בקרת שיוט, חימום מושבים, מושבי הספורט המעולים האלו, מסך מולטימדיה 8 אינץ' עם תאימות לאנדרואיד ואפל, תאורת לד, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.

מבחינת מערכות בטיחות מתקדמות, פה היא נופלת על הפרצוף כולל חבטה באף עם עיתון מגולגל. בעוד הגרסה האוטומטית מתברכת ב- EyeSight של סובארו עם כל מערכות הבטיחות האקטיביות, פה מקבלים את המערכת הפסיבית של מובילאיי שהיא ממש עונש במכונית שלחם חוקה הוא נהיגה בין הקווים בנתיב שלך החוצה-פנימה-החוצה בכל פניה - הצפצופים שלה זה כמו להזמין מקוננת לוויות מקצועית לחופה. אבל מצאתי פתרון - תראו בתמונה למטה.

סובארו BRZ. קינן כהן
תיקנתי את הבעיה במובילאיי, אין צורך להודות לי/קינן כהן

ביצועים: 228 כ"ס ממנוע 2.4 ליטר בוקסר אטמוספרי וזינוק ל-100 קמ"ש ב-6.3 שניות הם היום מספרים שיגרמו למבינים בפני עצמם וחובבי חשמליות לנחור כלפיה בבוז ולסווג אותה כלא ראויה לתואר "מכונית ספורט" ושאפילו טסלה מודל 3 בסיסית מהירה יותר.

אין מה להתווכח איתם שימשיכו לחשוב ככה וישאירו לנו את המכוניות הטובות באמת. בעולם ששופט את טיב המכוניות לפי נתון של 0-100 או זמני הקפה בנורבורגרינג קשה להעביר מושג כמו מכונית מהסוג של BRZ. השאירו למי שלא יודע לנהוג לעשות תאוצות בקו ישר ולמתרגמי הודעות לעיתונות את זמני ההקפה, כאן אנחנו מדברים על מכונית מסוג אחר לגמרי.

הדור הקודם על 200 הסוסים שלו קיבל המון ביקורת, פחות על ההספק עצמו ויותר על אופי המנוע, עם רזון כללי בסל"ד נמוך, "בור" באספקת הסוסים בין 3,000 ל-5,000 סל"ד ורק משם חגיגה. הסמ"קים הנוספים מילאו את הבור הזה היטב, בזמן שסובארו וטויוטה לא מתפתות לשתול שם איזה טורבו, כדי שלא להוסיף עלויות.

ה-BRZ יודעת לנשום ולחיות גם קצת מעל 2,000 סל"ד ואת המנה העיקרית היא מגישה ב-1,000 סל"ד נמוך יותר מבעבר ועם יותר דחף קדימה. כל זה מלווה בצליל מנוע לא מגרה מבחוץ, אבל מערכת צליל אקטיבית דווקא ממלאת את חלל תא הנוסעים בבס מוזיקלי עמוק ומשכנע.

צריכת דלק: אחרי יומיים של נהיגה חזקה לצד שימוש מנהלתי, ה-BRZ סיימה עם 11 ק"מ לליטר. לא פחות ממעולה. את מה שתחסכו על דלק תוכלו להוציא על הצמיגים.

סובארו BRZ. קינן כהן
מנוע הבוקסר האטמוספרי העלה נפח והוסיף סוסים/קינן כהן

נוחות והתנהגות: בואו נגיד את זה מראש, מכונית ספורט אמיתית דורשת פשרות בתחום הנוחות. ה-BRZ היא מכונית ספורט. מבחינתה "נח" זה האיש הזה עם הזקן הלבן שמכניס חיות לתיבה, לא משהו שקשור לנסיעה. היא לא תעיף לכם סתימות, אבל אתם תרגישו בה כל גשושית ובליטה. אתם גם תצטרכו לדבר ממש בקול רם עם מי שלידכם, או לשתוק שזה תמיד עדיף בעיני.

אבל אחרי שחושקים שיניים בדרך לשם, ברגע שנכנסים לכביש המפותל זה רק חיוכים מפה ליפן וחזרה. הכל בה מושלם, ההגה מהיר, מדויק, ההיענות של המכונית לכל נגיעה בו מופלאה. ואז הרגעים האלו שבהם אתם והיא בתוך הפניה, מכניסים עוד קצת ועוד קצת גז עד לנקודה שהדיפרנציאל מוגבל ההחלקה שלה "נתפס", או אז אתם ו-1,295 הק"ג שלה מרחפים על חוד התער, באיזור הדמדומים שבין אחיזה בגלגלים האחוריים לריחוף קל שלהם החוצה. אז אפשר באמת לנהוג אותה על דוושת הגז בלבד.

סובארו BRZ. קינן כהן
הדור הנוכחי מגיע עם צמיגי ספורט, אבל גם אותם קל לקרוע להיגוי יתר מהנה/קינן כהן

היא משתמשת בסידור מתלים אחורי של עצמות עצה כפולות ומוט מייצב בכיול שיכול להיות סורר לעיתים, על פי דרישה, שמשחק תפקיד בהקניית האופי הטריקי הזה. המצמד במשקל טוב מאוד ומדויק, לוקח בדיוק 30 שניות להתרגל לנקודת החיכוך שלו ובשאר הזמן משלימה אותו ידית הילוכים מדויקת ותענוג לשימוש, הייתי מקצר את המהלך שלה בחצי ס"מ לכל כיוון, אבל באמת שעבור תיבה היא לא מסדנת שיפורים - היא מעולה. סידור הדוושות מהונדס בול למי שאוהב לנהוג אותה בטכניקה של עקב בצד אגודל, עם מנות הגז הקטנות בהורדות הילוכים תוך כדי בלימה כדי למתן את הטלטול קדימה בשילוב ההילוך.

סובארו BRZ. קינן כהן
בפינה נידחת, רחוק מהעין והאוזן אפשר לשחרר את הבקרות ולרקוד איתה/קינן כהן

כי באמת שמאסנו במכוניות הספורט החזקות מדי, האוחזות מדי, הטכנולוגיות מדי, אלו שכל אחד יכול לנהוג מהר. תנו לי עוד מהסוג הזה של ה-BRZ. תנו לי לחשוש מזה שאני אוריד הילוך לא נכון ואדפוק את המנוע, תבאסי לי את הנשמה אם לא משכתי את ההילוך עד הסוף וסתם העליתי לבא אחריו בתזמון הלא נכון, תעשי לי שיימינג-כביש על פספוס המומנטום ברצף פניות כי לא בלמתי טוב ותפחידי את נשמתי בכשכוש זנב מפרפר לב אם לא סיימתי לבלום כמו שצריך בקו ישר לפני שהפניתי את ההגה.

אפשר להחליק אותה בכל הזדמנות, בין אם זה הדבר האחראי או הממש לא אחראי לעשות. אפשר לשים אותה במצב הביניים של אלחוש הבקרות ולהשתעשע במשחקי היגוי יתר תחת עינה הפקוחה של הבקרה ואפשר לנתק את זה לגמרי במתחמים סגורים או מסלול ולגלות מכונה שמזכירה לנו שלא כל בעלים של מכונית ספורט הוא נהג מכונית ספורט.

סובארו BRZ. קינן כהן
בכבישים הנכונים היא צעצוע שאי אפשר להניח מהיד/קינן כהן

השורה התחתונה

"על כל פשעים תכסה אהבה", כתב שלמה המלך בספר משלי, ואני חושב שיש מצב שב-40 אלף האורוות שמסופר שהיו לו הייתה גם איזו BRZ.

אם אתם עשויים מהחומר הזה של לאהוב נהיגה, ה-BRZ החדשה היא כנראה ההזדמנות האחרונה שלכם לטעום מכונית ספורט בצורה המאוד טהורה שלה, היא הבהוב אחרון של נר גווע בעולם שעובר לנורות חשמל.

אז השאירו לאחרים את החזקות יותר, רושפות האש, מטיחות הראש במשענת, המכונית הזו היא למעטים שאוהבים את כוחות ה-G שעובדים עליהם משמאל לימין לא קדימה אחורה. סובארו BRZ זה הכי כיף לנהיגה שתוכלו למצוא בעולמות שמתחת לפורשה קיימן, הדבר הכי קרוב אליה זו המאזדה MX-5 ואנחנו עוד נשווה בין השתיים, אל דאגה.

סובארו BRZ. קינן כהן
לא מודדים פה כוח, מודדים כיף/קינן כהן

230 אלף השקלים שתתבקשו לשלם עליה הם המון כסף כשחושבים על זה שהיא אמורה להיות כיף פשוט, זול ועממי. אני מודה שזה גם היה הדבר שחשבתי עליה לפני שנהגתי בה, אבל מהצד השני של 48 השעות איתה - היא בהחלט שווה את המחיר. כי היא מסוג חוויות הנהיגה שרק כאשר מסיימים אותן מבינים כמה הן חד פעמיות ונדירות. שביחס הכיף-לשקל שלה היא עולה בהרבה על קומפקטיות חמות כמו קופרה לאון VZ, או רנו מגאן ספורט, גולף GTI ואחרות (שיקרות וחזקות ממנה). מכונית שהיא לא רק כיף נדיר, אלא גם תמיד תישאר מחזה נדיר ולא בגלל המחיר שלה.

סובארו BRZ. קינן כהן
רק 150 חתיכות וזהו/קינן כהן

על הצד הטכני: סובארו BRZ ידנית

מנוע, הנעה: 4 צילינדרים, אטמוספרי, אחורית
הספק/מומנט: 25.5/228
תיבת הילוכים: ידנית, 6 הילוכים

מידות:
אורך (מ'): 4.27
רוחב (מ'): 1.78
גובה (מ'): 1.31
בסיס גלגלים (מ'): 258
תא מטען (ליטרים): 201

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות): 6.3
מהירות מירבית (קמ"ש): 226
צריכת דלק (יצרן): 11.3 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 11 ק"מ לליטר

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: לא נבחנה
בטיחות אקטיבית: אין

זיהום אוויר: 15/15

אחריות: 5 שנים/100,000 ק"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully