וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגרוף טכנולוגי: ב.מ.וו S 1000 RR החדש בישראל

אביעד אברהמי, fullgaz.co.il

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 8:18

הדור הרביעי של אופנוע הסופרבייק של ב.מ.וו, ה-S 1000 RR, משתדרג במנוע, בעיצוב, ובעיקר באלקטרוניקה - עם בקרות אלקטרוניות שטרם נראו וגרסת קצה שעולה כמעט כמו מיני קופר בסיסית

ב.מ.וו S1000RR. תומר פדר,
כוח ומערכות בקרה שמביאות אותו רחוק, מהר, חד ומהנה יותר מאי פעם/תומר פדר

ב.מ.וו S 1000 RR הוא ספינת הדגל הספורטיבית של ב.מ.וו, וגרסת המרוץ שלו מתחרה באליפות הסופרבייק העולמית ובאליפויות שונות כמו אליפות הסיבולת העולמית. בארץ, כמו בעולם, ה-S 1000 RR רכש לעצמו קהל מעריצים גדול, בעיקר בשל יכולותיו הגבוהות והגישה המעט שונה מזו של היפנים - ששלטו בסגמנט במשך עשורים.

לשנת 2023 חשפו בב.מ.וו את הדור הרביעי של ה-S 1000 RR. הבסיס הוא הדור השלישי, שהוצג לפני 4 שנים ל-2019, אולם בוצעו בו שלושה שדרוגים משמעותיים שמקפיצים את הסופרבייק הקרבי בכמה רמות ומציבים אותו בחזית הטכנולוגית של הסופרבייקס.

ב.מ.וו S1000RR. תומר פדר,
עיצוב חדש עם כנפונים שיוצרים כוח הצמדה לגלגל הקדמי/תומר פדר

ראשית, המנוע שודרג במעט, וכעת הוא מפיק 210 כוחות סוס על משקל של פחות מ-200 ק"ג. בב.מ.וו ממשיכים עם מנגנון ה-ShiftCam - תזמון השסתומים המשתנה שמאפשר למנוע להיות לא רק חזק בקצה הסקאלה אלא גם גמיש בתחומים הנמוכים והבינוניים.

שנית, העיצוב מתחדד, כשהוא שומר על קווי המתאר המוכרים של הדגם הקודם אבל מקבל כנפונים אווירודינמיים - פריט חובה בטרנד אופנועי הספורט הנוכחי. הכנפונים האווירודינמיים יוצרים הצמדה של כ-17 ק"ג על הגלגל הקדמי במהירויות גבוהות, ובכך תורמים לאחיזה וליציבות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ב.מ.וו S1000RR. תומר פדר,
בקרות בלימה, האצה, פנייה ועוד בקרה לכל הבקרות האלו, אבל לא במחיר צנזור הכיף/תומר פדר

שלישית, ולא פחות חשוב, ה-S 1000 RR מקבל מערכות ובקרות אלקטרוניות שמציבות אותו בחזית הטכנולוגית של אופנועי הספורט בפרט ושל עולם האופנועים בכלל. ארבע המערכות החשובות שהתווספו הן בקרת החלקה אל תוך הפנייה (בקרת סלייד), בקרת החלקה ביציאה מהפנייה (בקרת דריפט), בקרת יציבות תחת בלימות חזקות, ובקרת בלימת מנוע שמשתנה כדי לאפשר לבקרת היציבות להיות אפקטיבית יותר ולשמור על יציבות האופנוע בעת בלימות חזקות. כל אלו, כמובן, התווספו לבקרות המתקדמות שהיו על ה-S 1000 RR קודם לכן.

רכבנו על ה-S 1000 RR ברמת גימור M בהשקה העולמית במסלול אלמריה שבספרד, וגילינו אופנוע ספורט בעל יכולות גבוהות ברמה בלתי נתפסת, שמעטים הרוכבים שמסוגלים לנצל את היכולות הגבוהות הללו. אבל העניין החשוב הוא לא רק היכולות הגבוהות, אלא קלות הרכיבה והידידותיות הרבה של ה-S 1000 RR, שמאפשרות לכל רוכב להיות מהיר יותר וטוב יותר. זה גם הבקרות האלקטרוניות המתקדמות, אבל גם ההנדסה המדויקת ומכלולי השלדה האיכותיים. כל אלה יוצרים מכונת ספורט של הקצה, שהיא גם ידידותית וקלה לרכיבה.

ב.מ.וו S1000RR. תומר פדר,
כי הדבר היחיד שיכול לרדוף אחרי S1000RR זה עוד S1000RR..../תומר פדר

ביום שישי האחרון רכבנו על ה-S 1000 RR החדש גם כאן אצלנו, במסלול מוטורסיטי שליד באר-שבע, במסגרת ההשקה המקומיות שערכו בדלק מוטורס לעיתונות וללקוחות.

בסיום של רכיבת ההתרשמות אין ספק שה-S 1000 RR הוא מאופנועי הספורט הביצועיסטיים ביותר שיש, קל מאוד לרכיבה וידידותי מאוד למשתמש כך שמגוון הרוכבים שלהם הוא מתאים הוא רחב יחסית, הוא בעל מערכות אלקטרוניקה ובקרות מהמתקדמות ביותר בעולם הסופרבייקס, ובהחלט יש לו ייחודיות משלו שגורמת לקהל רחב נהיות נאמן לאופנוע הזה ספציפית. השורה התחתונה היא שקל מאוד להתחבר אליו ולהקיף את המסלול במהירויות גבוהות ובזמנים קצרים, והוא מספק ערימות של הנאה.

ב.מ.וו S1000RR. תומר פדר,
גרסת הבסיס (בשחור), ה"פאשן" באדום וה-M ספורט בטריקולור של חטיבת הספורט של ב.מ.וו/תומר פדר

הב.מ.וו S 1000 RR מגיע ארצה בשלוש רמות גימור - שלושתן כוללות את כל הבקרות האלקטרוניות המתקדמות, וכן חימום לידיות ומערכת בקרת שיוט.

גרסת ה"פיור" השחורה, שכאמור כוללת את כל הבקרות והטכנולוגיה, מתומחרת בישראל ב-164 אלף שקל. גרסת ה"פאשן" כוללת את הצביעה האדומה המיוחדת ומתומחרת ב-166 אלף שקל.

גרסת ה-M ספורט - שעליה רכבנו בהשקה העולמית - כוללת צביעה ייחודית בטרי-קולור של חטיבת המרוצים M, וכן חבילת M הכוללת חישוקי קרבון קלים, מערכת פליטה של אקרפוביץ', חלקי קרבון רבים כמו כנפיים ופיירינגים, חלקי אלומיניום מכורסם כמו ידיות, מנופים ועוד. משקלה של גרסת ה-M נמוך יותר, והיא שוקלת 193 ק"ג. מחירה בישראל נקבע על 210 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully