וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה הישראלית שמלמדת מכוניות לתקשר ביניהן נמכרת בכ-400 מיליון דולר

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 20:19

קוואלקום האמריקאית רוכשת את אוטוטוקס מכפר נטר, שהוקמה ב-2009, ומפתחת טכנולוגיות תקשורת בין מכוניות לעצמן ולסביבה. ומה אומרים בתעשיית הרכב?

מערכת זיהוי אופניים וקורקינטים אוטוטוקס. אתר יצרן
לתקשר עם משתמשי דרך אחרים ועם רמזורים כדי לזהותם בזמן ולמנוע תאונות/אתר יצרן

עוד חברת אוטו טק ישראלית נמכרת לענקית אמריקאית במקום להפוך אולי לענקית בעצמה: יצרנית השבבים האמריקאית קוואלקום רוכשת את אוטוטוקס מכפר נטר שבשרון. שווי העסקה מוערך בכ-350-400 מיליון דולר.

אוטוטוקס, שהוקמה ב-2009 בידי און הרן ומנוהלת בידי חגי זיס, מתמחה בפיתוח טכנולוגיית תקשורת למכוניות, כדי להעביר מידע בטווח של מאות מטרים ביניהן ובינן לבין תשתית הכבישים. מדובר בתקשורת לא סלולרית, שיש לה השלכות קריטיות לבטיחות הנסיעה: לדעת לפני עיקול שאחריו יש פקק שהנהג לא רואה עדיין וצריך להאט, או לאפשר לרכבים במצב נסיעה אוטונומי לתאם ביניהם מעבר נתיב וחציית צמתים. המונח המקצועי הוא V2X, כלומר תקשורת בין כלי רכב לכל דבר אחר.

מדובר בתחום טכנולוגי חדש שרק בשנים הבאות יחדור למכוניות, ואוטוטוקס שהשתתפה בעיצוב התקנים העולמיים צפויה להיות אחד השחקנים המרכזיים בו, כמו מובילאיי בתחום הראייה הממוחשבת לרכב והנהיגה האוטונומית, ואינוביז בתחום מכ"מי הלייזר (ליידאר). למעשה במכוניות רבות שלושתן ימצאו זו לצד זו בשנים הבאות.

החברה דיווחה כבר כי יש לה חוזה עם יצרן גדול שאת שמו לא חשפה לשילוב הטכנולוגיה שלה במכוניות שייצר משנת 2025, וכי מנהלת שיחות עם 7 יצרנים נוספים. עד היום גייסה אוטוטוקס כ-150 מיליון דולר, בהשקעות מדלק מוטורס יבואנית מאזדה, פורד וב.מ.וו, יונדאי, סמסונג, וקרנות כמו אמיתי ונצ'רס, וינטאז' ועוד. בשנה שעבר דיווחה כי צבר ההזמנות שלה כבר את ה-200 מיליון דולר והיא מעסיקה כיום כ-120 עובדים בארץ ובחו"ל.

סגן נשיא בכיר ומנהל תחום הרכב בקוואלקום, נאקול דוגאל, מסר בהודעת החברה על הרכישה כי "אנחנו משקיעים במחקר, פיתוח ופריסה של טכנולוגיות V2X מאז 2017 ומאמינים כי ככל ששוק הרכב יצמח ויתפתח, כך יגבר הצורך בטכנולוגיות לשיפור בטיחות משתמשי הדרך, כמו גם במערכות תחבורה חכמות. אנחנו חולקים עם אוטוטוקס ניסיון מקצועי בן יותר מעשור מצפים לעבוד יחד על מנת לפתח פתרונות V2X שיסייעו לנהגים בכל רחבי העולם".

חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס, מסר כי "המשימה שלנו הייתה לחולל מהפכה בבטיחות עבור תעשיית התחבורה והרכב", אמר חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס. "אנחנו בטוחים כי באמצעות שילוב הידע והמומחיות שלנו, לא רק שנספק מוצרי V2X חדשים שישפרו את יעילות התחבורה והבטיחות עבור משתמשי הדרך, אלא נקדם נרחב של הטכנולוגיה ברחבי העולם. אנו מצפים לקדם את תעשיית הרכב העולמית ביחד עם קוואלקום".

מי ומי בתעשיית האוטו טק הישראלית - פרויקט יום העצמאות של וואלה רכב

עובדי אוטוטוקס חוגגים את המכירה לקוואלקום. אייל טואג,
עובדי אוטוטוקס חוגגים היום/אייל טואג

על הבולטות שצברה אוטוטוקס בתעשייה אפשר לראות מהתגובות לעסקה.

"מכיוון שטכנולוגיות תקשורת הפכו חיוניות מאי פעם בקידום ארכיטקטורות לרכבים מוגדרי תוכנה, אנו מברכים את קוואלקום ואוטוטוקס על איחוד הכוחות לתמיכה בפיתוח פתרונות V2X אמינים ובעלי ביצועים גבוהים עבור שוק הרכב", אמר אמר תיירי קמאל, סגן הנשיא של בית התוכנה מקבוצת רנו.

"ישנם מספר יתרונות מבטיחים שיישומי V2X יכולים לספק בקנה מידה גדול, ואנחנו להוטים להמשיך קוואלקום כדי למצוא דרכים להביא את היתרונות האלה ללקוחות", אמר סקוט מילר, סגן נשיא בתחום מערכות רכב מבוססות תוכנה ומערכות הפעלה בג'נרל מוטורס. "המעבר לרכבים חשמליים ממשיך לסלול את הדרך לחידושים וטכנולוגיות שישנו את חוויית הלקוח, וג'נרל מוטורס מחויבת לפעול במהירות כדי לאמץ את אותם חידושים בכלי רכב כיום ובעתיד".

"אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם קוואלקום במטרה לבנות את רכבי הדור הבא שלנו עם טכנולוגיה וחומרה חדשנית המאפשרת חוויות פרימיום בתחום הנהיגה האוטומטית עבור לקוחותינו", אמר דירק הילגנברג, מנכ"ל קאריאד, חברת התוכנה של קבוצת פולקסווגן .

"אנו מצפים לעבוד לצד קוואלקום ואוטוטוקס לא רק בכדי לקדם ניידות חכמה עבור התעשייה, אלא גם כדי להפוך את הנהיגה לבטוחה ויעילה יותר עם טכנולוגיות V2X", מסר דאגלס קוקרן, מנכ"ל מוצרי הטלמטיקס בספקית תעשיית הרכב קונטיננטל.

  • עוד באותו נושא:
  • אוטוטקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully