וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן השוואתי: MG4 מול ג'ילי גיאומטרי C

קינן כהן, אודי עציון

עודכן לאחרונה: 15.5.2023 / 18:18

ה-MG4 החדשה והמסקרנת מתייצבת למבחן השוואתי ראשון מול להיט המכירות המשפחתי של ג'ילי. הרבה נהגים מתלבטים בין שתי החשמליות האלה. את מי בחרנו?

השוואתי: ג'ילי גיאומטרי C מול MG4. קינן כהן
לאחת רקורד הצלחה מוכח, השנייה רעבה מאוד, מי הרשימה במבחן?/קינן כהן
השוואתי: ג'ילי גיאומטרי C מול MG4. קינן כהן
השוואתי: ג'ילי גיאומטרי C מול MG4/קינן כהן

ככל שחלקן של המכוניות החשמליות בעוגת כלל המכירות של מכוניות חדשות בישראל הולך וגדל, הפרוסות עצמן בעוגה הזו מתחילות להיחתך בפריסה צרה ומדויקת יותר ויותר. אם הגל המשמעותי הראשון של החשמליות הסיניות התמקד בעיקר בקטגוריות הקרוסאוברים המבוקשת, כעת אנחנו מתחילים לראות את ההנעה הזו מגיעה ארוזה גם בסוגי מרכבים אחרים. אורה פאנקי קאט, BYD דולפין וסיל וגם המצטרפת החדשה בישראל לחגיגה הזו - ה-MG4 כולן נציגות המהלך הזה של חיפוש סגמנטים חדשים וניסיונות למצוא מענה גם בקטגוריות אחרות.

אבל לא רק בהיבט של המראה החיצוני, היצרניות הסיניות שמסמנות את אירופה הצמאה למכוניות חשמליות גם מנסות למצוא את התדר המדויק שיאפיין אותן מעבר למברשת הרחבה והכותרת של "חשמלית סינית".

עם הגעתה לישראל של MG4 החדשה, שלוחצת על שני הכפתורים האלו - מכונית האצ'בק קומפקטית ועם קריצה לנהגים שמחפשים גם תחליף עם ניחוח הנאה מנהיגה בהנעה חשמלית - לקחנו אותה למבחן השוואתי מול ג'ילי גיאומרטי C, אחד הקולות הבולטים בכניסה של חשמליות סיניות לישראל וניצחה בעימות הקודם את האורה פאנקי קאט.

השוואתי: ג'ילי גיאומטרי C מול MG4. קינן כהן
הג'ילי במראה השמרני, ה-MG4 במופע מוחצן מאוד/קינן כהן

עיצוב: שתי המכוניות האלו עומדות כמעט בשני קטבים שונים של תפיסת עיצוב. הג'ילי נצמד באדיקות לגישה שמרנית של עיצוב קרוסאוברי גנרי, כזה שישב לכל אחד טוב במשבצת. שום דבר מבריק או יוצא דופן, אלא פשוט גישה ישירה וברורה לאיך "צריך" להיראות רכב מסוגו.

ה-MG4 לוקחת את זה למקום אחר לגמרי. כל פינה וזווית בה מציגה איזו דרמה, מהפגוש הקדמי, הפנסים הזוויתיים, השקע במכסה המנוע ועד בתי הגלגלים האחוריים התפוחים והזנב הדרמטי. עד כאן עניין של טעם ונכונות לבלוט בשטח, אבל לעיצובים השונים מאוד של ה-MG4 והגיאומטרי C יש גם מחיר והשלכות ברמת השימוש, על כך בהמשך.

השוואתי: ג'ילי גיאומטרי C מול MG4. קינן כהן
סביבת הנהג ב-MG4 מתקדמת למראה, תפעול המערכות לוקה בחסר/קינן כהן

תא נוסעים: במבט ראשון פריסת וסידור תאי הנוסעים במכוניות האלו דומה. הגאים קטומים, מאחוריהם לוח מחוונים דיגיטלי קטן ולצידו מסך מולטימדיה לשליטה על שאר המערכות עם מספר כפתורי גישה מהירה למערכת המיזוג והשמע.

ההבדלים נמצאים במראה הכללי ובחלק התחתון יותר של התא. בגיאומטרי C שלל אלמנטים גיאומרטריים, ההולמים את שמה, שימוש בגוונים בהירים, איכות החומרים מעט יותר טובה וקונסולה צפה עם שטח אחסון תחתיה, ב-MG4 יותר שימוש בפלסטיק מבריק תופס אבק, אבל תחושת מרווח משופרת בשל וויתור על קונסולה מרכזית.

בשתיהן כמות מספקת של תאי אחסון, ב-MG4 הם מעט יותר גדולים, אבל הסידור של מיקום מחזיקי הכוסות הנמוך פחות מוצלח. תנוחת הנהיגה שונה מאוד, למרות ששתי המכוניות כמעט באותו גובה כללי, בג'ילי יושבים בעמדת פיקוד גבוהה יותר בעוד ה-MG שמה את הנהג "בתוך" המכונית.

זוכרים את מחיר העיצוב? ספי הדלתות של ה-MG4 רחבים באופן מוגזם, כך שצריך ממש לשלוח רגל הרחק מהדופן כדי לא ללכלך את המכנסיים בכניסה וביציאה ממנה, בעוד הכניסה לג'ילי קלה בשל תנוחת הנהיגה.

השוואתי: ג'ילי גיאומטרי C מול MG4. קינן כהן
גוונים בהירים ואיכות חומרים מעט יותר טובה בג'ילי. גם פה התפעול לא מזהיר/קינן כהן

במעבר למושב האחורי ממשיכות השתיים לייצר הבדלים כאשר הג'ילי מציעה תנאי מחיה קצת יותר טובים שכוללים ידיות אחיזה, משענת אמצעית שקע USB בודד ויציאת מיזוג. מנגד, השימוש בפלטפורמה מוסבת לחשמל מביאה לרצפה לא שטוחה לגמרי למרות שרוחב המושב גם ככה לא יאפשר הושבה של שלושה נוסעים בנוחות מתקבלת על הדעת. ב-MG4 יש שקע טעינה בודד, וכיסים במספר גדלים בגב המושבים הקדמיים, אבל היא ללא יציאות מיזוג וכן אין ידיות אחיזה לנוסעים מאחור. לשתי המכוניות בסיס גלגלים מרשים לרכב לא גדול שעומד על 2.70 מטר ובשתיהן יש די והותר מקום לכפות הרגליים, לברכיים ולראש גם כאשר מדובר במבוגר עם יתרון קל לג'ילי.

תא המטען: הנפח דומה, 350 ליטרים ב-MG4 ו-340 ליטרים בג'ילי, בשתיהן תאי המטען לא מציעים הרבה בסעיפים של פתרונות אחסון ותלייה. אלא שב-MG יש שני יתרונות בדמות רשתות צד לחפצים קטנים ותאים מחולקים תחת החיפוי של רצפת תא המטען, כמו כן היא בעלת פתח טעינה נמוך יותר ב-10 ס"מ ומפתח רחב משל הג'ילי שדורשת הנפה של הציוד אל מעבר לסף תא המטען. יצוין כי לג'ילי גלגל חלופי בעוד MG מסתפקת בערכת ניפוח.

השוואתי: ג'ילי גיאומטרי C מול MG4. קינן כהן
ב-MG4 אין ידיות, אין תאורה ואין יציאת מיזוג. מרווח דווקא יש בשפע/קינן כהן

אבזור: שתי המכוניות מאובזרות מאוד, מעבר מהיר על הרשימה מזכיר לנו כמה מהר חלחלו דברים שבעבר היו נחלת מכוניות יוקרה לשתי מכוניות חשמליות עממיות סיניות. בשתיהן יש תאורת לד, מושב נהג חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, לוח מחוונים דיגיטלי, טעינה אלחוטית לנייד ועוד. אבל הג'ילי אורזת עוד קצת רכיבים לרשימה, כולל כיוון חשמלי גם למושב הנוסע, וויז מובנה, מסך המולטימדיה של מעט יותר גדול (12.3 לעומת 10.25 אינץ'), תצוגה עילית, גג פנורמי ואפילו מגב אחורי אותו ה-MG4 נעדרת. ל-MG4 לעומת זאת יש דלת תא מטען חשמלית (אופציה מקורית בהתקנה מקומית) ויכולות עדכון מרחוק (OTA) מלאות.

בטיחות: בג'ילי מערכת למניעת שכחת ילדים, תיקון סטייה מנתיב, בלמיה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים. ב-MG יש חבילת בטיחות מקיפה יותר שכוללת מעבר לרשימה הזו גם התרעת התנגשות מאחור כולל בלימה, התרעת רכב חולף בפתיחת דלת או מעבר נתיב וזיהוי התמרורים אצלה משולב בבקרת השיוט. ויש יתרון נוסף, בעוד הג'ילי נטולת מבחן ריסוק, ל-MG4 יש 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי.

השוואתי: ג'ילי גיאומטרי C מול MG4. קינן כהן
הג'ילי מסמנת V על משענת יד ויציאת מיזוג. גם פה אין תאורה/קינן כהן

ביצועים: לשתי המכוניות מנוע חשמלי בודד בהספק זהה - 204 כ"ס, אבל למרות ההספק הזהה יש כמה הבדלים בין השתיים - בעוד ל-MG4 נתון מומנט של 25.4 קג"מ, שזה יפה מאוד ומעל רובן המוחלט של מכוניות הבנזין המקבילות, מה שמביא לאספקת כוח חלקה ורציפה, לג'ילי יש 31.6 קג"מ וזה מורגש במיידיות של העברת הכוח ותגובת הדוושה המהירה והנחושה יותר. ולמרות התחושה הזריזה יותר בג'ילי, התאוצות דומות בסך הכל. 7.7 שניות בגיאומטרי C ו-7.9 שניות ב-MG4, שוב, מספרים נמוכים ממה שמכוניות בנזין מציעות.

לשתיים גם מערכות רגנרציה ברמות התנגדות משתנות, בשתיהן גם ברמה הגבוהה ביותר לא ניתן לנהוג בסגנון "דוושה אחת" באמת. לחובת השתיים נרשם גם תפעול מטריח של הפונקציה דרך תפריטי המשנה ולא מנופים או כפתור ייעודי, נחמה פורתא רושמת ה-MG בה לפחות ניתן לקבוע מצב רגנרציה קבוע ולא להגדיר אותו בכל פעם מחדש כמו בג'ילי.

השוואתי: ג'ילי גיאומטרי C מול MG4. קינן כהן
נוח להעמסה עם תאים קטנים בצדדים/קינן כהן
השוואתי: ג'ילי גיאומטרי C מול MG4. קינן כהן
סף גבוה, אבל יש גלגל חלופי/קינן כהן

צריכת חשמל, טווח, טעינה: במדידות צריכת החשמל במהלך המבחן רשמו השתיים נתונים לא ממש מזהירים בהצטיינותם. ובכל זאת, הג'ילי סיימה עם צריכת חשמל נמוכה יותר משל ה-MG באופן עקבי. בסיום נהיגת שיוט מנהלתית רשמה הגיאומטרי C צריכה של 17.5 קוט"ש ל-100 ק"מ וה-MG עם 19.2. כאשר סיימו גם את החלק הדינאמי ונמדדו שוב עמדו הצריכות על 20.6 קוט"ש ל-100 ק"מ בג'ילי ו-24.1 ב-MG4. זה מצטרף גם לגדלי סוללות שונים - 70 קוט"ש בג'ילי ו-64 קוט"ש ב-MG, המשמעות בפועל היא טווחי נסיעה שונים מאוד כאשר בפועל הג'ילי בתנאי המבחן שלנו בנהיגה רגועה תגיע הגיאומטרי C ל-400 ק"מ ואילו ה-MG4 ל-333 ק"מ.

אבל אם בתוכניות שלכם משולבת טעינה שאינה, כלומר בעמדות מהירות, קחו בחשבון שעם הג'ילי תצטרכו לעמוד הרבה יותר זמן בהמתנה למילוי הסוללה, שכן היא תומכת בטעינת DC מהירה של 70 קילוואט בלבד בעוד ה-MG תעמיד עד 135 קילוואט. אצלנו היא רשמה 20 דקות בלבד מ-30 ל-80 אחוזי סוללה.

השוואתי: ג'ילי גיאומטרי C מול MG4. קינן כהן
אשלייה אופטית? מראה הקרוסאובר של הג'ילי לא אומר שהיא באמת גבוהה יותר/קינן כהן

נוחות והתנהגות כביש: בכל הקשור לנוחות, אין פה הכרעה מובהקת. שתיהן מציעות רמה סבירה של התמודדות עם שיבושים ומהמורות. אלא שבג'ילי יש יתרון קל למהלך מתלים קצת יותר נדיב שבא לידי ביטוי בתנועה "ארוכה" יותר של גוף המכונית למעלה למטה על שיבושים גדולים בעוד ב-MG4 מדובר בשיכוך נקודתי. בשתיהן נאלצו המהנדסים לבחור בכיול נוקשה על מנת לתמוך במשקל גבוה יחסית של המכוניות. מצד שני, בכבישים המהירים ה-MG4 נהנית מבידוד רעשי דרך ורוח עדיפים בהרבה על הג'ילי.

השוואתי: ג'ילי גיאומטרי C מול MG4. קינן כהן
הביצועים טובים בשתי המכוניות, ל-MG4 התנהגות כביש מעולה/קינן כהן

בכל הנוגע להתנהגות הכביש נתחיל מהבסיס, לשתי המכוניות האלו רמות אחיזה גבוהות והתנהגות כביש בטוחה וצפויה מאוד באופן שבו הרוב המוחלט של הנהגים יעשו בהן שימוש.

אבל מכאן ואילך זו ה-MG4 שרושמת עוד ועוד נקודות זכות בכל היבט. החל מהגה בעל תחושה טובה יותר ודיוק, עבור במרכז כובד נמוך יותר בשל מבנה המכונית והפלטפורמה הייעודית שבא לידי ביטוי בשינויי כיוון טובים ורהיטות בין הפניות עם מתלה אחורי רב חיבורי במקום קורת מתח בג'ילי וכלה בעובדה שבניגוד לג'ילי היא בעלת הנעה אחורית, מה ש"מנקה" את תופעת לחימת ההגה כאשר חוזרים למצערת ביציאה מפניות. להנעה האחורית שלה יתרון גם בחיי היום יום עם כושר תמרון וקוטר סיבוב טוב יותר משל הג'ילי.

השוואתי: ג'ילי גיאומטרי C מול MG4. קינן כהן
הג'ילי פחות רהוטה בהתנהגות הכביש, אבל הטווח עדיף/קינן כהן

השורה התחתונה

שתי המכוניות האלה מייצגות באופן מובהק שתי מהפכות. החשמלית, של עידן שבו אפשר לבחור במכוניות נטולות זיהום מהאגזוז, במחירים תחרותיים לאלה של דגמים היברידיים ובנזיניים, עם טווח מספק, ביצועים ואבזור עדיפים. ומהפכה שנייה היא המהפכה הסינית, מכוניות שרובן מגיעות אלינו ממדינה שעד לפני כמה שנים המכוניות מתוצרתה היו מקור לבדיחות והיום ראשי תעשיית הרכב האירופית, היפנית והקוריאנית מסתכלים עליהן בדאגה. שתיהן גם מיוצרו בידי שניים מארבעת היצרנים הגדולים בסין, לצד BYD וגרייט וול.

השוואתי: ג'ילי גיאומטרי C מול MG4. קינן כהן
דרמה מול הרמוניה, מה הטעם שלכם?/קינן כהן

הג'ילי מציגה שלוש חוזקות במבחן הזה. מרכב קרוסאובר מוגבה שרוב הקהל מעדיף כיום, טווח נסיעה ארוך יותר בין טעינות, ורשימת אבזור עדיפה. לג'ילי אפשר גם לרכוש הארכת אחריות מ-8 ל-10 שנים לסוללה, שלא מוצעת בינתיים ב-MG.

אבל בסיכומו של מבחן, כל עוד הטווח הוא לא בבחינת "דיל ברייקר" מבחינתכם, כחשמלית ייעודית ה-MG עדיפה. יש לה כמה חסרונות מעצבנים, כמו תפעול המלטימדיה המסורבל, ספי הדלתות שמסרבלים כניסה ויציאה והיעדר יציאות מיזוג מאחור.

מצד שני, זוהי מכונית נאה יותר, מודרנית יותר, טובה יותר דינמית, עם רמת בטיחות גבוהה ומוכחת ויתרון מחיר משמעותי, שמגיע ל-9,000 שקל בגרסאות המאובזרות שבחנו. ל-MG, עוד יותר מהג'ילי ומטסלה מודל 3, יש את כל הסיבות להיות חיזיון נפוץ מאוד בכבישים שלנו בשנים הבאות.

על הצד הטכני

השוואתי: ג'ילי גיאומטרי C מול MG4. קינן כהן
השוואתי: ג'ילי גיאומטרי C מול MG4/קינן כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully