וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שנים חשמל חינם: כמה שווה ההטבה של טסלה לישראלים?

עודכן לאחרונה: 13.5.2023 / 2:16

מבצעי המכירות מגיעים אפילו למלכת החשמליות, עם טעינה מהירה ללא תשלום לשלוש שנים. מה האותיות הקטנות?

טסלה מודל X. יצרן, אתר יצרן
מודל X מלפנים, ו-S מאחור. ברכישה של אחד מהם תקבלו את ההטבה/אתר יצרן, יצרן

אחרי שנתיים שבהם היה הביקוש לחשמליות גבוה בהרבה מההיצע, מה שחיסל את מבצעי המכירה בשוק, הם חוזרים כעת. גם במותגים העממיים, ובאופן נדיר גם בטסלה.

טסלה ישראל הכריזה אתמול כי תעניק טעינה חינם ללא הגבלה למשך 36 חודשים, אולם רק למי שיזמין את אחד משני הדגמים היותר יקרים בהיצע שלה, מכונית הסאלון מודל S והקרוסאובר המבוסס עליה, מודל X. בנוסף ההטבה תהיה זמינה רק למי שיזמין את הרכב עד ה-20 ביוני.

מודל S נמכר כעת ב-684-771 אלף שקל לפני תוספות, כאש אפילו הדגם הרגיל מגיע לטווח של 634 ק"מ ומאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות. דגם הפלייד היקר יותר מקצר ל-2.1 שניות ול-600 ק"מ. מודל X עולה 723-825 אלף שקל בשני הדגמים המקבילים.

טסלה כאמור לא מגבילה את היקפי הטעינה. טעינה מהירה באחד מ-15 מתחמי הטעינה של טסלה בארץ, בין קריית שמונה לאילת, עולה 1.25 שקל לקוט"ש, כלומר 106.25 שקל לגרסת הבסיס של שני הדגמים עם סוללת 85 קוט"ש ו-125 שקל לגרסאות הפלייד עם סוללת 100 קוט"ש.


מה חשבנו על טסלה מודל S פלייד כשנהגנו בה לראשונה?

טסלה מודל S פלייד טסלה מודל 3 פרפורמנס בסופרצ'רג'ר בנווה זוהר. אודי עציון, מערכת וואלה!
מודל S (משמאל) במתחם הטעינה של טסלה בעין בוקק לחוף ים המלח/מערכת וואלה!, אודי עציון

לפי הלמ"ס רכב חשמלי נוסע בארץ בממוצע כ-18 אלף ק"מ בשנה, כך ששתי החשמליות יזדקקו לכ-35 טעינות בשנה כדי להגיע למרחק כזה בנתוני הצריכה הריאליים, בשווי של כ-3,720 שקל עם הסוללה הקטנה, ו-4,375 שקל עם הגדולה.

הרשת של טסלה פתוחה בארץ רק לרוכשי מכוניות החברה, בניגוד לאירופה ולארה"ב שבהן הרשת מתחילה להיפתח גם לדגמים של יצרנים מתחרים, והתעריפים שלה זולים יחסית לאלה של חברות הטעינה הייעודיות. אלה גובות ברובן 2-2.3 שקל לקוט"ש, ולפי התעריפים האלה מזנק שווי ההטבה השנתי לכ-6,700-8,000 שקל.

כך ששווי הטבה שמציעה כאן טסלה למשך שלוש שנים מגיע בממוצע ל-11-24 אלף שקל, אבל יכול להיות גם גבוה יותר לנהגים שיסעו מרחקים רבים יותר, או בצורה פחות חסכונית ויזדקקו ליותר טעינות.

הטבת חשמל חינם עשויה לשמש בעתיד גם לקידום מכירות דגמי מודל 3 ומודל Y. שני הדגמים הוזלו משמעותית השנה, מה שהגביר את ההתעניינות בהם, עם מחיר בסיס של 192 אלף שקל ל-3 ושל 224 אלף שקל ל-Y.

אולם לקוחות פוטנציאלים רבים חוששים לרכוש אותן כדי שלא לאבד מערכן במקרה של מהלכי הוזלה נוספים שלהם. מתן טעינה מהירה בחינם יכול יוכל לאזן את החשש, בזכות השווי הכספי הלא מבוטל של ההטבה.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully