וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ריסוק: סכנה במושב האחורי של המשפחתיות

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 2:37

מכון הבטיחות האמריקאי IIHS בחן הונדה סיוויק, טויוטה קורולה, ניסאן סנטרה, סובארו קרוסטרק וקיה פורטה מודל 2023 וחשף שוב את הבעיה שתעשיית הרכב מזניחה

מבחן ריסוק מכון IIHS סכנה במושב האחורי במכוניות משפחתיות/IIHS
הונדה סיוויק מבחן ריסוק IIHS. IIHS,
הונדה סיוויק. ציון גבוה בהגנה על הנהג, אבל ההגנה על הנוסע מאחור לא מספיק טובה/IIHS

רוב המכוניות המשפחתיות אינן מספקות הגנה טובה לנוסעים במושבים האחוריים. כך עולה מהתוצאות האחרונים של מבחני הריסוק שערך מכון הביטוח לבטיחות בדרכים בארה"ב, ה-IIHS.

המכון, שממומן בידי חברות הביטוח בארה"ב, מבצע כבר שנים מבחני ריסוק מאתגרים יותר מאלה שעורך הממשל בארה"ב, ולעתים גם מאלה שעורך מבחן הריסוק האירופי, היורואנקאפ. בעבר בחן המכון את עמידותם של דגמים פופולריים בהתהפכות ובהתנגשות מאחור. בשנה האחרונה הוא מציב את הזרקור על בטיחות משתמשי המושב האחורי, כאשר הוסיף לבובת הנהג במבחן הריסוק החזיתי התקני שלו, גם בובה המוצבת במושב האחורי ומדמה אישה נמוכה או ילד בן 12.

טויוטה קורולה מבחן ריסוק IIHS. IIHS,
טויוטה קורולה. היחידה לצד הסיוויק שלא נכשלה לגמרי בהגנה על היושבים מאחור/IIHS

לאחר סדרת מבחנים שחשפה בעיות בהגנה על היושבים מאחור ברכבי פנאי, פירסם המכון בסוף השבוע את התוצאות למבחני הריסוק שערך לחמישה דגמים משפחתיים מדגמי 2023: הונדה סיוויק, טויוטה קורולה, ניסאן סנטרה, סובארו קרוסטרק וקיה פורטה. ארבעת הראשונים נמכרים בארץ, והפורטה לא מיובאת לישראל בדור הנוכחי.

והתוצאות: רק הסיוויק והקורולה קיבלו ציון "מתקבל על הדעת", בזמן שהאחרות קיבלו ציון "גרוע".
הסיוויק והקורולה לא התקשו להגן על נהגיהן, אבל בובת הניסוי במושב האחורי החליקה מתחת לחגורת הבטיחות, מה שחשף אותה לפגיעות בטן מחגורת הירכיים, שיכולות להוביל לפגיעות פנימיות.
זה עוד היה טוב מביצועי שלוש המכוניות האחרות: שם מדידות שנלקחו מבובת הדמה האחורית הראו גם סיכון בינוני או גבוה לפציעות ראש, צוואר או חזה.

קיה פורטה מבחן ריסוק IIHS. IIHS,
קיה פורטה. לא מיובאת לישראל, אבל נמכרת בארה"ב. ציון "גרוע" בגלל הכשלון במושב האחורי/IIHS

IIHS השיקה את המבחן המעודכן בשנה שעברה, לאחר שמחקר הראה כי בכלי רכב חדשים יותר הסיכון לפציעה קטלנית כעת גבוה יותר עבור נוסעים חגורים מאחור מאשר עבור אלו מלפנים. זה לא בגלל שהמושב האחורי הפך לפחות בטוח. במקום זאת, המושב הקדמי הפך בטוח יותר בגלל כריות אוויר משופרות וחגורות בטיחות מתקדמות שרק לעתים רחוקות זמינות ליושבים מאחור. חשוב לזכור שגם כך, המושב האחורי נותר המקום הבטוח ביותר עבור ילדים צעירים, שעלולים להיפצע כתוצאה מתנפחת כרית אוויר קדמית.

כדי שרכב יזכה לדירוג "טוב", אסור שהמבחן יראה סיכון מוגזם לפציעה בראש, בצוואר, בחזה, בבטן או בירך. בובת הניסוי מאחור צריכה להישאר במהלך ההתרסקות מבלי שתחליק קדימה מתחת לחגורת הברכיים, והראש צריך להישאר במרחק בטוח ממשענת המושב הקדמי ומשאר חלקי הרכב. חיישן לחץ על פלג הגוף העליון של הדמה האחורית משמש כדי לבדוק אם חגורת הכתף גבוהה מדי, מה שעלול להפוך את מערכת הריסון לפחות יעילה.

ניסאן סנטרה מבחן ריסוק. IIHS,
ניסאן סנטרה. חשש לפגיעות ראש וצוואר לנהג, בנוסף לבעיות בהגנה מאחור/IIHS

כמו תמיד מבנה תא הנוסעים חייב לשמור על מרחב הישרדות הולם לנהג, ומדידות שנלקחו מהדמה של הנהג לא אמורות להראות סיכון מוגזם לפציעות.

כל חמש המכוניות המשפחתיות סיפקו הגנה טובה במושב הקדמי. עם זאת, מדידות הצביעו על סיכון מעט גבוה יותר לפציעות ראש או צוואר של הנהג בסנטרה. עבור המושבים האחוריים זה היה סיפור אחר.

סובארו קרוסטרק XV מבחן ריסוק IIHS. IIHS,
סובארו XV קרוסטראק. ציון "גרוע" בגלל הסכנה במושב האחורי. אולי הדגם החדש יהיה טוב יותר/IIHS

סיוויק וקורולה סיפקו הגנה נאותה במושב האחורי. בקורולה, ראש בובת הדמה מאחור התקרב לגב המושב הקדמי, מה שמגביר את הסיכון לפציעות ראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully