וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבוש את ההר: האם נמצא הנהג המהיר בישראל? צפו

עודכן לאחרונה: 15.5.2023 / 8:04

בפעם השנייה בתוך שנה נערך בישראל מירוץ טיפוס גבעה בהובלתו של מיכאל חן וספארקו ישראל. היעד החדש לכיבוש: כביש פוריה, מעל לכנרת. קבלו את הגלריה המלאה והסיפור שמאחורי המירוץ

מירוץ טיפוס גבעה פוריה, מאי 2023/אבי אריש- רחף צילום פרויקטים מהאוויר

מבין מיעוט כבישי הנהיגה שהתברכה בהם ארץ ישראל, זה של העליה מהכנרת לפוריה הידוע גם ככביש 7677 הוא מהפחות ידועים ומפורסמים. אלו בסך הכל 4.5 ק"מ, אבל הם אורזים בתוכם מגוון אדיר של פניות, החל בפניות ראש סיכה הדוקות ועד סדרת פיתולי S שדורשת תכנון מדויק של נתיב הצליחה שלהם במהירות המקסימלית - ומי יודע לעשות את זה הכי טוב בארץ בא לברר מירוץ טיפוס הגבעה שנערך ביום שישי האחרון.

32 מתחרים, שחולקו ל-4 קטגוריות מקטגוריית הפיג'ו 206 קאפ הצנועה ועד הקטגוריה הפתוחה ועוד קטגוריית דריפט התייצבו בבוקר שישי למרגלות קטע הכביש שנסגר לתנועה ציבורית, וזינקו בדרכן למעלה במירוץ נגד השעון.

מירוצים מסוג זה, למי שלא מכיר, הם מהוותיקים ביותר בעולם הספורט המוטורי, עם תיעוד ראשון של אחד כזה כבר מ-1897, כאשר המירוץ שנערך בוורסצ'סטר אנגליה הוא גם הוותיק מבינהם וגם מירוץ המכוניות הוותיק ביותר בעולם, כאשר הוא נערך ברצף מאז 1905.

מירוץ טיפוס גבעה פוריה. יובל לוי,
פיג'ו 206 קאפ, כרטיס הכניסה הזול לעולם הספורט המוטורי/יובל לוי

הרעיון מאחורי המירוצים האלו הוא לאתגר את הנהגים בתוואי הררי, שאינו סטרילי או מתוכנן כמו מסלול מירוצים רגיל, כאשר היתרונות הנוספים שלו הם עלות ההפקה הנמוכה יחסית בשל השימוש בכביש ציבורי, השתתפות של שלל מכוניות מקטגוריות שונות וכן הנגישות הרבה לקהל שיכול לצפות בו לאורך המסלול
- לשם עוד לא הגענו בישראל.

מאות מירוצים כאלו נערכים באירופה, ארצות הברית (כאשר הידוע בהם הוא ה"פייקס פיק", מקסיקו, אוסטרליה, דרום אפריקה ואחרי המירוץ הקודם שנערך בנובמבר 2022, אפשר לומר בעדינות שגם אנחנו על המפה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מירוץ טיפוס גבעה פוריה. יובל לוי,
ממסלולי הראלי לפוריה, מכוניות גרופ N/יובל לוי

כמו במירוץ הקודם, גם הפעם הכוח המניע מאחורי התחרות, תרתי משמע, היה מיכאל חן שהוא לא רק נהג שטח עם רזומה השתתפות במירוצי השטח הקיצוניים "קינג אוף האמרס" גם אחראי להפקת כמה מאירועי הספורטה המוטורי הטובים ביותר בישראל בשנים האחרונות. בין השאר את אליפות ישראל בדראג שנערכה בדימונה בפסח.

יחד איתו תומכים בפעילות ספארקו ישראל וההתאחדות למכוניות תחת הרשות לנהיגה ספורטיבית, שמוציאים לפועל את היוזמות האלו. השאיפה, היא לשלב את סדרת המירוצים האלו בסבבים בין לאומיים ולטפח "תיירות מוטורית" לישראל.

מירוץ טיפוס גבעה פוריה. יובל לוי,
זו לא אירופה, זה ממש פה בישראל/יובל לוי

כאמור, משתתפי המירוץ חולקו ל-4 קטגוריות מרכזיות, כאשר קטגוריית הבסיס בה היא ה-206 קאפ, הליגה המקומית שמציעה כרטיס כניסה זול יחסית לעולם המירוצים בהתבססות על מכוניות פיג'ו 206 בעלות סט אחיד ונוקשה של שדרוגים מותרים - מה שמותיר את התוצאות בעיקר לרמת הנהיגה של האוחז בהגה ופחות למכונית. במהלך המירוץ, כדרכם של אירועים כאלו היו גם את המכוניות שלא הצליחו להגיע לקו הסיום, בין אם בשל תקלות טכניות כמו במקרה של ראם סמואל ואדר מלמד (שהיה מהמועמדים המובילים לניצחון) והאימפרזה WRX של רמי גאדיר שבלימה מאוחרת מדי שלחה אותו אל מעבר לישורת ובמורד הצוק - אך בשל כלוב הבטיחות הוא יצא ללא פגע.

מירוץ טיפוס גבעה פוריה. יובל לוי,
קטגוריית הדריפטים כהרגלה סיפקה שפע מפלצות ססגוניות במופע מלא עשן ואקשן/יובל לוי

בקטגוריית "פרודרייב", שגם בה נעשה שימוש במכוניות פיג'ו מדובר ב-208 מודרנית יותר בגרסת קאפ המגיעה מוכנה למירוצים ישירות מהחברה. מעליה נמצאת הגרופ N, שבה כבר נמצא מכוניות שעונות להגדרה של כלי רכב מוסבים למירוצים על בסיס דגמים שיוצרו במספרים גדולים. הנציגות הבולטות ביותר בה הן הסובארו אימפרזה והמיצובישי לאנסר איוולושן לדורותיהן. בפסגה נמצאת הקטגורייה הפתוחה, בה למעט תקני בטיחות כמו כלובי התהפכות, מערכות כיבוי אש וכו' אין כמעט מגבלות על סוג ההנעה, המנוע וכו' במילים אחרות "המפלצות".

הקטגוריה החמישית והססגונית מכולן הייתה גם הפעם זו של מכוניות הדריפט, בהן משך הזמן הוא פחות רלוונטי והדגש הוא על המופע האור-קולי שמשאירות המכוניות האלו בענני עשן הצמיגים שהן משאירות מאחוריהן.

מירוץ טיפוס גבעה פוריה. יובל לוי,
הדברים המוזרים שרואים רק במירוצי טיפוס גבעה.../יובל לוי

מיכאל חן, מפיק האירוע: "אבקש להודות למועצה איזורית עמק הירדן, למשטרת ישראל, לכיבוי אש, למד"א ולוועד של ההתאחדות למכוניות על שיתוף פעולה מדהים! בקרוב אנחנו נתחיל לעבור על הפקת מרוץ טיפוס גבעה נוסף שצפוי להתקיים עוד השנה. עוד פרטים ימסרו בהמשך". בין נותני החסות לאירוע: אביעד שייביצ, נאור שי יבואני רכב, ספארקו ישראל.

פרטים נוספים לגבי האירועים הבאים יפורסמו באתר של ליגת האקסטרים ובדפי ליגת האקסטרים ברשתות החברתיות.

מירוץ טיפוס גבעה פוריה. יובל לוי,
זו לא קטגוריה חדשה, אלא הרגע אחרי שמשהו משתבש/יובל לוי

ולתוצאות:

קטגוריית דריפט:

מקום ראשון: מוטי ביטון
מקום שני: ליאב נגר
מקום שלישי: ארטיום לוג'קין

קטגוריית גרופ N:

מקום ראשון: נדב ירון - 2:56 דקות (מיצובישי לאנסר איוולושן)
מקום שני: לואי רבי - 3:04 דקות
מקום שלישי: רמי גאדיר - 3:05 דקות

קטגוריית פרודרייב:

מקום ראשון: ניצן לוי - 3:08 דקות (פיג'ו 206 שהתחרתה בקטגוריה בכירה בשל שיפורים)
מקום שני: חי שכטר - 3:10 דקות
מקום שלישי: אייל דוראון - 3:11 דקות


קטגוריית 206 קאפ:

מקום ראשון: משה מוטולה - 3:10 דקות
מקום שני: ויקטור קוחניצקי - 3:13 דקות
מקום שלישי: טל שטרן - 3:13 דקות

קטרוגיה פתוחה:

מקום ראשון: חמאדה עודה - 2:40 שניות (מיצובישי לאנסר איוולושן)
מקום שני: שלומי כהן - 2:44 שניות
מקום שלישי: מוטי נתן - 2.45 שניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully