וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב ניצחה: מנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר התפטר

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 18:09

אחרי ארבע שנים הודיע על עזיבתו המנכ"ל שסירובו לאפשר מינויים פוליטיים עורר עליו את זעמה של שרת התחבורה

נחנכה הרכבת החשמלית בין ירושלים לתחנת סבידור תל אביב
29.06.20. יותם רונן
מירי רגב ומיכה מייקסנר בתחנת סבידור בתל אביב, עם חידוש הפעלת הרכבת לאחר סגר הקורונה/יותם רונן

אחרי ששרד כמה ניסיונות הדחה שקידמה שרת התחבורה מירי רגב, עוד בקדנציה הקודמת שלה, מנכ"ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר הודיע היום על התפטרותו. זאת, ארבע שנים לאחר שמונה לתפקיד.

מייקסנר (65), אל"מ במילואים, לשעבר בכיר במנהלת פיתוח טנק המרכבה, מנכ"ל מפעל האוטובוסים מרכבים ומנכ"ל אימקו תעשיות, נחשב למנכ"ל מוצלח בחברת הממשלתית המורכבת.

הרכבת עדיין סובלת מבעיות של צפיפות בשעות העומס, אמינות, תורים בתחנות, קליטה סלולרית בקרונות. אבל מייקסנר הצליח לקדם ולקצר את לוח הזמנים של פרויקט החישמול החשוב שהתנהל בעצלתיים לפני מינויו, להגיע עם המדינה לסיכום על הסכם הפעלה חדש, ועם העובדים על הסכם שכר קיבוצי חדש.

בתקופתו יצאה הרכבת בפרויקט של שיפוץ התחנות כדי להתאימן לקרונועי הסימנס שנרכשו לפני שנכנס לתפקידו והיו נמוכים משמעותית מגובה הרציפים, ובמקביל להאריך את הרציפים כי לאפשר הפעלת רכבות ארוכות יותר שיסיעו יותר נוסעים, כמענה לצפיפות.

הרכבת החשמלית החדשה שבדרכה לישראל. 06 בנובמבר 2020. סימנס מוביליטי, אתר רשמי
רכבות חשמליות מתוצרת סימנס שנקלטו בתקופת מייקסנר/אתר רשמי, סימנס מוביליטי

מייקסנר, שמונה לתפקידו בסוף כהונתו של ישראל כץ כשר התחבורה ונכנס אליו כאשר בצלאל סמוטריץ' שימש כשר, זכה למחמאות מהדרגים המקצועיים במשרד האוצר וברשות החברות.

סירובו לאפשר מינויים פוליטיים בחברה ומאמציו להביא לעזיבתם של מינויים כאלה שבוצעו לפני שנכנס לתפקידו עוררו עליו את זעמה של רגב עוד בקדנציה הקודמת שלה, שמאז ניסתה כמה פעמים להדיחו, בפעם האחרונה לפני כחודש, באמצעות מקורבה, יו"ר הרכבת משה שמעוני, שלא הצליח לגייס למהלך רוב בדירקטוריון.

רגב ניסתה להענישו באמצעות העברת פרויקט המסילה הרביעית באיילון לידי חברת נתיבי ישראל, מהלך שעיכב עוד יותר את הפרויקט שהיה תקוע בגלל הזנחה של משרד התחבורה. מרב מיכאלי הביאה לחלוקת עבודה מחודשת בפרויקט בין נת"י לרכבת והוא יצא שוב לדרך, אך יסתיים בשנתיים נוספות של איחור, ב-2028.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עבודות הרכבת. קינן כהן, ניר בן טובים
עובדי רכבת/ניר בן טובים, קינן כהן

במכתב ששלח אחר הצהרים לכ-3,000 עובדי הרכבת בישר להם מייקסנר על עזיבתו, שתתרחש בעוד כמה חודשים אחרי שייבחר לו מחליף, נמנע מסגירת חשבונות, והחמיא להם.

"לפני כארבע שנים מוניתי למנכ"ל רכבת ישראל וקיבלתי עלי מחויבות אדירה ואחריות אין סופית מתוך תחושה של שליחות והתנדבות ציבורית. היו אלו ארבע שנים רצופות באתגרים עצומים ואירועים בטיחותיים וביטחוניים בהם רכבת ישראל נטלה חלק מרכזי כמו משבר הקורונה ואירועי שומר החומות.
"השלמנו בשנה האחרונה הסכם קיבוצי עליו טרחנו בשנים האחרונות ואשר אמור לספק גם תמורות וגם שקט להתנהלות הארגון, וסיכמנו עם גורמי הממשלה הסכם הפעלה וסובסידיה שיתמוך בהתפתחות ובצמיחת החברה בשנים הקרובות תוך שמירה על איתנות פיננסית ויכולת לתת שרות מיטבי לציבור. כל זה לצד קידום פרויקט החשמול כפרויקט הדגל של רכבת ישראל וקיצורו ב-6 שנים.

"פגשתי ברכבת קבוצת איכות של עובדים ומנהלים מדהימים מסורים חדורי גאווה מקצועית מלוכדים ומכווני מטרה שפועלים לילות כימים לייצר ארגון טוב יותר ושרות מיטבי לנוסעי הרכבת ולציבור כולו. תודה לנוסעי הרכבת על הסבלנות והפרגון שגילו כדי לאפשר לנו לקדם את תשתיות הרכבת לטובת שיפור השירות לכלל הציבור".

מייקסנר הודה במכתבו לדרגי המקצוע במשרד התחבורה ובמשרד האוצר, לגורמי הממשלה האחרים "שתמכו כולם ויצרו את התשתית ואפשרו את הקידום של הארגון החיוני הזה. תודה לשרי התחבורה ישראל כץ, בצלאל סמוטריץ', מרב מיכאלי ומירי רגב שסייעו ועזרו ותמכו כל אחד בדרכו. תודה לראשי הדירקטוריון דן הראל ומשה שמעוני עימם עבדתי ולחברי הדירקטוריון שכיהנו בתקופה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully