וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצ'רים החדשים שכדאי להכיר באנדרואיד אוטו

עודכן לאחרונה: 17.5.2023 / 8:11

אנדרואיד אוטו התחדשה בגרסה חדשה, זהו דור שלישי למערכת ההפעלה למכשירים הסלולריים ברכב, והנה הדברים הכי חשובים שאתם צריכים להכיר בה

אנדרואיד אוטו חדש. קינן כהן
המראה החדש, פריסה שמתאימה לכל סוגי המסכים/קינן כהן

השימוש בטלפון הנייד בזמן נהיגה הוא סוגיה כאובה במיוחד. השילוב המאתגר כל כך של רק להציץ רגע בנייד, רק לקרוא את ההודעה, שנייה לכתוב משהו בווטסאפ ביחד עם נהיגה בישראל - הוא קוקטייל נפיץ מאוד. אבל כאן נכנסות לתמונה מערכות ההפעלה לטלפונים הניידים, בין אם אלו מכשירים של אפל עם אפל קאר פליי, או מכשירים עם מערכת ההפעלה של אנדרואיד עם אנדרואיד אוטו.

ראשיתה של המערכת היה ב-2014, כאשר דור שני ומשופר שלה הוצג ב-2019 וממש לאחרונה יצא לאוויר העדכון האחרון של המערכת הזו. אחרי כמה התנסויות במספר כלי רכב, הגיע הזמן לספר על הפיצ'רים החדשים שאולי לא ידעתם שמסתתרים בה. אגב, בעתיד הקרוב יתווספו רכיבים נוספים למערכת שאפשר למצוא כיום במכוניות מתקדמות כמו טסלה, בין השאר אפשרות לחבור לשיחות זום, Teams של מייקרוסופט או Webex של סיסקו (באמצעות אודיו בלבד) ואפילו משחקים ונגן וידאו שיהיו זמינים בעת שהמכונית לא בתנועה.

פיצ'רים באנדרואיד אוטו. גוגל, צילום מסך
מאחרים? המערכת תשלח הודעת זמן הגעה משוער/צילום מסך, גוגל

הדבר הראשון שתשימו לב אליו עם חיבור המכשיר לרכב הוא פריסת המסך החדשה. כעת מחולקת התצוגה באופן בו על מרבית המסך, 2/3 ממנו ליתר דיוק מוצגת מערכת הניווט, כאשר השליש הנותר מאפשר תצוגה של שתי אפליקציות אחרות: מוזיקה, הודעות, מזג אוויר ועוד. הסידור הזה מאפשר לשלוט בהשמעת המוזיקה או להפעיל הודעות מבלי לדפדף בין המסכים השונים, אבל לא רק.

הסידור החדש גם מותאם יותר לסוגים שונים של מסכי מכוניות, בין אם אלו מסכים אופקיים בגודל סטנדרטי, או כאלו בעלי פריסה רחבה במיוחד או בתצורה אנכית. בעוד בעבר, מסכים אנכיים לא אפשרו הצגה נוחה של המסך המרכזי שלה, בתצורה החדשה גם כאשר התצוגה היא לאורך עדיין ניתן לקבל חלוקה של 2/3 לתצוגת הניווט ושליש תחתון המחולק לשתי פונקציות משנה.

עוד שינוי בפריסה הוא סרגל הגישה המהירה שבמסכים רחבים במיוחד מוצג בצד שקרוב לנהג, ובו מסודרות האפליקציות בהן נעשה שימוש תכוף לאחרונה. המטרה: לאפשר גישה מהירה בלי לחזור כל פעם למסך של כל האפליקציות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פיצ'רים באנדרואיד אוטו. גוגל, צילום מסך
מענה מהיר או אפשרות להכתיב תשובה באנגלית/צילום מסך, גוגל

הגעת ליעד

אחד השימושים הנפוצים ביותר במכשירים סלולריים בנהיגה הוא להפעלת תוכנות הניווט השונות, בין אם זו WAZE או באמצעות מפות גוגל. כעת בלחיצה על המפה, הופך המסך כולו לתצוגת הניווט ומבטל את השליש הנותר בו כאמור מוצגות האפליקציות האחרות. הגרסה החדשה מאפשרת גם לשלוח בקלות ובמהירות את זמן ההגעה שלכם ליעד. לחיצה על זמן ההגעה שמוצג במסך מעבירה אתכם לרשימת אנשי הקשר הנבחרים שלכם וממנה ניתן לשלוח את זמן ההגעה לנמען, שיידע את גודל האיחור המסתמן.

ניתן גם לסנכרן בין לוח הפגישות שלכם למערכת הניווט ולאפשר לה לשלוח באופן אוטומטי הודעה למשתתפים האחרים בפגישה כי אתם מאחרים, וכן בתוך כמה זמן תגיעו ליעד.

רדיו חזק

עוד בגרסה החדשה, יש גם קיצור דרך מהיר ונוח לרשימת ההשמעה של ספוטיפיי. במשיכה הצידה של מסך הנגן, אתם תעברו לרשימת השירים ובה תוכלו לדפדף בקלות, בלי לשנות את כל התצוגה ולצאת ממסך הניווט. זה סידור נוח בעיקר אם זה הנוסע שרוצה לעשות את זה בלי להעלים את המפה. עוד תוספת שיש בנגן המוזיקה היא האפשרות לדלג קדימה ואחורה לא רק בקפיצות של 15 שניות כמו בעבר, אלא גם על ידי החלקה של האצבע על המסך, גם פה, אולי עדיף שהנוסע יעשה את זה ולא הנהג.

פיצ'רים באנדרואיד אוטו. גוגל, צילום מסך
אפשרות לגלול קדימה ידנית בנגן המוזיקה ולא רק בדילוגים קבועים כבעבר/צילום מסך, גוגל

עברית שפה קשה

רכיב חדש נוסף באנדרואיד אוטו, הוא האופן שבו המערכת מסדרת ומציגה את ההודעות הנכנסות דרך ווטסאפ. מיד לאחר התצוגה הראשונית, זזה ההודעה לתיבה מוקטנת על מנת לא להפריע יותר מדי בנהיגה.

בתצוגה הזו ניתן לבחור בין הקראה של ההודעה או מענה. במקרה של הקראה, התנסינו בעברית של המערכת, העסק רחוק מלהיות מושלם, בעיקר בשל האופן בוא היא מבטאת שמות או מקומות, אבל בעיקר כי היא לא מבדילה בין המילה "לך" בזכר, נקבה או כציווי, מה שיוצר הקראות הודעה מצחיקות למדי.

בבחירה במענה, ניתן או לבחור מתוך תשובות מיידיות ומוכנות מראש, או באופציה של הקראת תשובה, אותה המערכת ממירה לטקסט, מקריאה אותו לאישור ואז שולחת אותו כהודעה כתובה. קחו בחשבון שנכון להיות וכנראה גם בעתיד הנראה לעין לא תומכת עברית במענה. במידה ואנשי הקשר שלכם הם באנגלית תוכלו להשתמש בסייעת הקולית על מנת להורות לה לשלוח הודעות ווטסאפ לאנשי הקשר.

לדבר עם המכונית

כאן לא מדובר ברכיב חדש לגמרי, וכבר נתקלנו במכוניות עם אפשרות לפקודות קוליות, אבל זו הזדמנות להזכיר שוב שעם אנדרואיד אוטו ניתן להשתמש בסייעת הקולית של גוגל, בדומה לסירי אצל מכשירי אפל.

בין אם באמירת "או.קיי גוגל", "היי גוגל", לחיצה על סמליל המיקרופון או על כפתור הפקודות הקוליות על ההגה במידה ויש. הסיוע פחות מוצלח ככל שמדובר בשילוב עם מידע מקומי, שכן הסייעת הקולית מתקשה להתמודד עם כתובות בעברית או להציג תוצאות והצעות משכנעות לשאלה האם ישנן עמדות טעינה זמינות בסביבה וכו'.

אבל בכל מה שקשור לבירור מידע על מזג אוויר למשל העסק רץ מצוין. מקסימום תשפרו את האנגלית שלכם על הדרך ותגלו שעות של הנאה בהטרלות של המערכת עם בקשות לבדיחות או מתכונים ב-5 דקות. הפיצ'ר הזה גם מועיל מאוד להפעלת המערכת במכוניות ישנות יחסית שבהן יש מסך מולטימדיה שתומך באנדרואיד, אך אינו מסך מגע.

  • עוד באותו נושא:
  • אנדרואיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully