וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במשרד התחבורה נגד מירי רגב: "מחזק את נת"ע על עבודתה"

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 20:59

אחרי ששרת התחבורה הודיעה על הוצאת המטרו מידי נת"ע בטענה לאי עמידה בזמנים ובתקציב, אמר בכנסת ראש אגף רכבות במשרד, אליאס מטר: "לא הערכנו את המורכבות, נעשית עבודה קשה"

אליאס מטר, ראש אגף רכבות במשרד התחבורה, דווקא מחמיא לנת"ע על רקע הודעת מירי רגב שתוציא את פרויקט המטרו מהחברה/ערוץ הכנסת

שבועיים אחרי ששרת התחבורה הכריזה בתקשורת על הוצאת פרויקט המטרו מידי חברת נת"ע בגלל אי העמידה בזמנים ובתקציב פרויקט הרכבת הקלה שעליו היא מופקדת, יוצא בכיר במשרד פומבית בכתב הגנה דווקא על נת"ע.

בדיון של הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, שעסק בממצאי דוח מבקר המדינה על התחבורה הציבורית, התייצב אליאס מטר, ראש אגף רכבות במשרד התחבורה והרגולטור לפרויקט מטעם המשרד, דווקא לצד נת"ע.

"יש פער גדול בציפיות בין משרד התחבורה, הציבור והתקשורת, ויש אכזבה", אמר מטר. "אבל צריך להבהיר - מדובר בתופעה כלל עולמית שבפרויקטים כאלו יש דחיות משמעותיות. לגבי הקו האדום, המדינה לא העריכה את המורכבות, את השילוב בין מערכות תת קרקעיות לעיליות, ואיך עושים אינטגרציה לכמעט 7-8 גופים בלתי תלויים תחת חברה ממשלתית אחת. נכון שיש איחור ועיכוב אצלנו אבל צריך להבין שנעשתה ונעשית עבודה קשה. אני מבקש לחזק את נת"ע על עבודתה".

חניון ומוסך הרכבת הקלה, פתח תקווה, 10 במרץ 2023. ראובן קסטרו
קרונות הרכבת הקלה ממתינים בדיפו בפתח תקווה לתחילת ההפעלה/ראובן קסטרו

מטר, יש לציין, הודיע באחרונה על עזיבתו את תפקידו לאחר ארבע שנים, כפי שעשה גם רן שדמי, ראש הרשות לתחבורה ציבורית, שמונה לתפקידו רק בשנה שעברה אחרי שנים ארוכות ברשות. שניהם נחשבים לאנשי מקצוע מוערכים, שהחליטו לעזוב בעקבות התעלמות רגב מהדרג המקצועי במשרד, ונסיונותיה למדר אותו מההחלטות המתקבלות במשרד כעת. מטר אמר בדיון כי למרות ששדמי יסיים את עבודתו במשרד בסוף החודש, טרם פורסם מכרז להחלפתו.

בדיון אמר חיים גליק, מנכ"ל נת"ע, כי "העיכוב נובע מהקמת מערכת בטיחותית שמדברת עם הסביבה. מ- 2014 עד היום הרק"ל לא חרגה בשקל וזה הישג בלתי רגיל. אנחנו הרבה יותר מהירים מכל השאר ואין שום השוואה למה שקורה בעולם. כאן אנחנו מחליפים הכל - תשתיות של 100 שנה. ב8 שנים חפרנו קרוב ל60 ק"מ. בסופו של יום כשנראה את הכל פועל נהנה בצורה בלתי רגילה. הרכבת הקלה האדומה תיקח 70 מיליון נוסעים בשנה כמו רכבת ישראל. אפשר להסתכל לאופק ולומר לציבור יש פתרון שיקל עליכם את החיים. אנחנו נתקלים באוסף עצום של בעלי עניין וכל אחד יש לו אנג'דה - צריכים להתקדם והפתרון האמיתי צריך להיות הקמת גוף כלל ממשלתי עם סמכויות אכיפה חד משמעיות מעל לכל הרשויות".

יאיר ארז, ממנהל התשתיות במשרד, אמר בדיון כי "יש למידה מתמשכת לאורך השנים תוך כדי עבודה ועדיין לומדים מהערות המבקר. חשוב לזכור שיש שחקני וטו שלכל אחד יש אינטרס משלו דוגמת חברת החשמל. גם החריגה בתקציב היא סבירה ביחס לעולם בהתחשב בהצמדות שנעשו בפרויקטים".
ארז ציין כי אכן שרת התחבורה רגב החליטה לאחרונה לבחון את הוצאת פרויקט המטרו מנת"ע. "אנו בוחנים האם להקים חברה חדשה שתטפל רק במטרו", הסביר.

מנכ"ל נת"ע גליק השיב כי "אין אלטרנטיבה ואם זה יקרה גם תהיה השפעה בכזאת החלטה, אנחנו עובדים בקצב עצום ביום ובלילה לקידום 3 הקווים ובמקביל גם על המטרו. נוכח הניסיון שצברנו בקו האדום אין חברה שיודעת לעשות את זה ולשלב את הפרמטרים כמו נת"ע"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully