וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופרה פורמנטור VZe: חשמלית לפרקים ותמיד מסובבת ראשים

עודכן לאחרונה: 20.5.2023 / 1:13

גרסת הפלאג אין של הקרוסאובר הספרדי מתחרה גם בדגמים נטענים של קיה ופיג'ו, וגם בדגמי הכניסה של אודי וב.מ.וו. אבל מה היא באמת?

קופרה פורמנטור פלאג אין VZe. אודי עציון, מערכת וואלה
נראה כמו מכונת ראלי עם כל הניפוחים האלה. מרווח גחון של 17ס"מ מסייע בשבילים/מערכת וואלה, אודי עציון

מחיר: 246 אלף שקל
מתחרים: DS4, אודי A3, ב.מ.וו 118i, קיה ספורטאז' ופיג'ו 3008 פלאג אין
אהבנו: עיצוב, אבזור, ביצועים, צריכת דלק כשהסוללה טעונה
לא אהבנו: פחות ספורטיבי ממה שהוא נראה, גרסת הבסיס מעניקה תמורה עדיפה לכסף
ציון: 8/10

בתוך פחות משנתיים הצליח קופרה לעקוף בטבלת המסירות בארץ מותגי יוקרה כמו וולוו ולקסוס. את השליש הראשון של השנה הוא סיים בזינוק של 38% במסירות ל-942 כלי רכב, רובן בזכות הדגם הזה: הפורמנטור. קרוסאובר שרירי למראה, שמצליח למשוך אליו לקוחות שלפני כן היו רוכשים ב.מ.וו סדרה-1, הונדה סיוויק, וגם אודי Q2 ו-Q3.

ההצלחה של קופרה לא ייחודית לישראל, וכבר הביאה להחלטה אסטרטגית בקונצרן פולקסווגן: מי שהיום מוגדר כמותג יוקרה בבעלות סיאט ישתלט בשנים הבאות על החברה. דגמי סיאט ילכו וייעלמו מהשוק והחברה תרחיב על חשבונם את מגוון דגמי קופרה, בעיקר בכיוון הדגמים החשמליים.
הפורמנטור ההיברידי הנטען הוא צעד בכיוון. עם 245 כ"ס הוא חזק משמעותית מגרסת הבסיס, טורבו בנזין 1,500 סמ"ק עם 150 כ"ס, וקרוב יותר לגרסת ה-VZ הספורטיבית, עם 310 כ"ס. ועדיין הוא מבטיח טווח חשמלי של 54 ק"מ, שאמור להספיק לנסיעות היומיות.

קופרה פורמנטור פלאג אין VZe. אודי עציון, מערכת וואלה
דומה יותר ל-VZ החזקה מאשר לקופרה הבסיסית/מערכת וואלה, אודי עציון

עיצוב: מלבד שקע טעינה בכנף השמאלית, הפורמנטור פלאג אין כמעט זהה לגרסת ה-VZ החזקה. קרוסאובר נאה ושרירי, מסובב ראשים, שרק כשהוא חונה לצד ג'יפון אמיתי מצד אחד או משפחתית קומפקטית מצד שני, אפשר לראות כמה הוא לא באמת SUV וגבוה כמו האשליה האופטית שמנסים פסי הגגון ליצור. החזית האגרסיבית והכתפיים התפוחות מאחור יוצרות ציפיות מאוד ספורטיביות. הזנב המעוצב זהה לזה של הקופרה לאון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
קופרה פורמנטור פלאג אין VZe. אודי עציון, מערכת וואלה
סביבת הנהג הנאה המוכרת משאר דגמי קופרה, עם אותה נטייה לתפעול יתר מהמסך/מערכת וואלה, אודי עציון

תא נוסעים: סביבת הנהג דומה לזו של הקופרה לאון, עם שילוב מודרני של מסך מולטימדיה 12 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ'. כוונון המושב חשמלי, אבל התנוחה ספורטיבית-נמוכה, לא גבוהה ג'יפונית. יש אמנם לחצנים בתחתית המסך לשינוי הטמפרטורה ועוצמת המיזוג, אבל רוב הפעילויות מחייבות טיול בין מסכים.

מושבי הבאקט הספורטיביים מלפנים מוצלחים ומרווחים. הספסל האחורי מרווח, עם יציאת מזגן ושקעי USB, כולל שליטה בטמפרטורה, אבל נוסע שלישי יסבול מתעלת ההינע שבמרכז.

קופרה פורמנטור פלאג אין VZe. אודי עציון, מערכת וואלה
לנוסעים מאחור יש שליטה בטמפרטורת המזגן, אבל תעלת הינע גבוהה תפריע לנוסע האמצעי/מערכת וואלה, אודי עציון

תא המטען בגרסה הנטענת סובל ממיקום הסוללה בתחתיתו מה שמעלים את הגלגל הרזרבי ו-100 ליטר מנפח ההטענה של גרסת הבסיס, מה שמעמיד את נפחו של 345 ליטר בלבד. פחות ממה שסיאט איביזה הנוכחית מציעה. לפחות יש תאורה וטבעות קשירה.

קופרה פורמנטור פלאג אין VZe. אודי עציון, מערכת וואלה
רק 345 ליטר בתא המטען, פחות מאשר בסיאט איביזה/מערכת וואלה, אודי עציון

רמת האבזור גבוהה: חישוקי 19 אינץ' קלים, תאורת לד מלאה, פגושים של רמת הגימור VZ הספורטיבית, חלון שמש פנורמי, דלת תא מטען חשמלית, תאורת אווירה, מטען אלחוטי לנייד, הנעה ללא מפתח ועוד. אבל המושבים עוטי בד, וכדי להפכם למושבי עור שהיו ראויים יותר לרכב ברמת המחיר הזו תצטרכו להוסיף כ-10,000 שקל.

בטיחות: לצד ציון של 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי ו-10 כריות אוויר, מצויד הפורמנטור במערכת בלימת חירום אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת" ותנועה חוצה, מצלמה אחורית וחיישנים קדמיים ואחוריים.

קופרה פורמנטור פלאג אין VZe. אודי עציון, מערכת וואלה
קל לנהוג בפורמנטור מהר, ההגה מדויק, אבל ההתנהגות אינה ספורטיבית/מערכת וואלה, אודי עציון

ביצועים: מנוע 1,400 סמ"ק טורבו עם 150 כ"ס ומנוע חשמלי עם 107 כ"ס מספקים במשותף 245 כ"ס ו-40.8 קג"מ. ההנעה היא קדמית והכוח עובר דרך תיבת כפולת מצמד עם 6 הילוכים.
הביצועים טובים מאוד, ויש שליטה ידנית על ההילוכים ממנופים מאחורי ההגה, אם כי התיבה מעט איטית.

טווח וטעינה: סוללת 12.8 קוט"ש אמורה לספק לפי נתוני היצרן טווח חשמלי של 54 ק"מ ונהיגה נטולת זיהום עד למהירות של 135 קמ"ש. בנסיעת המבחן השגנו 43 ק"מ חשמליים בנהיגה פרברית, שכללה מנהיגת פקקים ועד שיוט ב-100 קמ"ש. אין אפשרות לנהיגה בדוושה אחת, רק שתי רמות רגנרציה שנשלטות גם הן ממסך המולטימדיה והתפעול. עם מטען פנימי 3.6 קילוואט נזקק הפורמנטור ל-3.5 שעות כדי למלא סוללה ריקה.

צריכת דלק: במכוניות פלאג היא עניין מתעתע. היא יכולה לעמוד על אפס קמ"ל בנהיגה חשמלית בלבד. והיא משתנה מאוד ברגע שמנוע הבנזין משתלב. בנסיעה משולבת חשמל בנזין במסלול של 120 ק"מ השיג הפורמנטור 18 קמ"ל, אחרי כ-80 ק"מ של נסיעת בנזין. בשיוט בין עירוני רגוע ובנהיגה בין עירונית. בנהיגה נפרדת עם סוללה לא טעונה הייתה הצריכה 14 קמ"ל, נתון נמוך עבור רכב היברידי.

נוחות והתנהגות: עם משקל של 1.7 טון, כ-250 ק"מ יותר מאשר גרסת ה-1,500, הפורמנטור הנטען הוא רכב כבד. ההגה מהיר, האחיזה גבוהה, ובולמים אדפטיביים מאפשרים לנהג להחליט מתי הוא מעדיף נוחות נסיעה ומתי התנהגות ספורטיבית יותר. ההגה מהיר וזווית הנטייה בסיבובים נשלטת היטב, בהתנהגות מוצלחת עבור קרוסאובר, אבל לא באמת ספורטיבית. צמיגי 19 אינץ' מאפשרים נוחות סבירה גם בעיר. מרווח גחון של 17 ס"מ לעומת כ-15 ס"מ בדגמי הפרטיות היוקרתיות מאפשר נסיעה שבילים עם פחות דפיקות לב מנזקים בגחון.

קופרה פורמנטור פלאג אין VZe. אודי עציון, מערכת וואלה
הזנב דומה מאוד לזה של לאון קופרה/מערכת וואלה, אודי עציון

השורה התחתונה: הפורמנטור הנטען מתחרה גם בגרסאות הפלאג אין של קיה ספורטאז' ופיג'ו 3008 הגבוהות והיקרות יותר ובעלות הנעה כפולה. ובמקביל מבחינת המיצוב הסמי יוקרתי גם בדגמי הכניסה של מותגי היוקרה, בעיקר ב.מ.וו 118i ואודי A3 ו-Q2, שברמת אבזור דומה זולות בכ-20 אלף שקל, אבל חלשות יותר ולא מציעות יכולת פלאג אין.

במחיר הזה הדגש הוא על חוויית הנסיעה, ואת זה הפורמנטור מספק היטב, גם בנראות, גם בביצועים, גם באבזור וגם ביכולת הנסיעה החשמלית החלקית. הוא לא ספורטיבי כמו שהוא נראה, וטוב אם היבואן והיצרן ישפרו את ההצעה מבחינת השירות, עם אחריות קבועה לשלוש שנים לפחות, ולא שנתיים עם שנה נוספת בתשלום, ירושה מסיאט.

בגרסה הזו הפורמנטור הוא כרטיס ביקור וטעימה מהווה ומהעתיד החשמלי של קופרה. טוב שיש כבר בהיצע המקומי קופרה עם שקע טעינה, עכשיו תביאו את הדבר האמיתי, הבורן.

על הצד הטכני: קופרה פורמנטור VZe

מנוע, הנעה: היברידי פלאג אין, טורבו בנזין + מנוע חשמלי, הנעה קדמית
נפח: 1,395 סמ"ק
הספק/מומנט: 245 כ"ס, 40.8 קג"מ
סוללה: 12.8 קוט"ש
תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 6 הילוכים


מידות:
אורך (מ'): 4.45
רוחב (מ'): 1.84
גובה (מ'): 1.51
בסיס גלגלים (מ'): 2.68
תא מטען (ליטר): 345

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות):
7
מהירות מירבית (קמ"ש): 210
טווח חשמלי יצרן: 54 ק"מ
טווח חשמלי מבחן: 43 ק"מ
צריכת דלק (יצרן): 66 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 18 ק"מ לליטר

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: 5 מ-5 כוכבים
בטיחות אקטיבית: בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית

זיהום אוויר:
קבוצה 2 מ-15

אחריות:
שנתיים או 100 אלף ק"מ, שנה שלישית בתשלום. אחריות לסוללה: 8 שנים או 160 אלף ק"מ

  • עוד באותו נושא:
  • קופרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully