וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצג: קופרה בורן, החשמלי הראשון למותג הספרדי

עודכן לאחרונה: 25.5.2021 / 19:48

החטיבה הספורטיבית של סיאט הציגה את הדגם החשמלי הראשון שלה. יוצע בגרסאות 150 או 204 כ"ס וטווח של בין 340 ל-540 ק"מ

קופרה בורן. אתר יצרן
קופרה בורן, בסוף קיבלנו עוד קרוסאובר חשמלי/אתר יצרן

אחרי שפולקסווגן הציגה את ה-ID3 ואפילו את ה-ID4 בגרסה ספורטיבית, ועל אותה פלטפורמה סקודה קיבלה את האניאק ואודי את ה-Q4 e-tron, מגיע תורה של סיאט להציג את הקרוסאובר החשמלי המלא שלה, רגע, אמרנו סיאט? ובכן לא בדיוק - הסמל בחזית הבורן יהיה זה של קופרה, החטיבה הספורטיבית של סיאט. ולמרות שמאוד רצינו ומאוד ציפינו למכונית ספורט חשמלית מדליקה באמת, קופרה הלכו בדרך סופרי האפונים ובנו קרוסאובר...

קופרה בורן. אתר יצרן
מימדים דומים לאלו של סיאט אטקה מבחוץ/אתר יצרן

מבחינת המימדים החיצוניים שלו, מדובר ברכב קטן אך במעט מסיאט אטקה. כאשר האורך הוא 432 ס"מ, הרוחב עומד על 181 ס"מ והגובה הוא 154 ס"מ. לעומת זאת ובדומה למכוניות חשמליות ייעודיות אחרות, בסיס הגלגלים שלו הוא 277 ס"מ גדול ביותר מ-10 ס"מ מזה של האטקה, ומה שאמור לנבא מרווח טוב במושב האחורי. נפח תא הוא 385 ליטרים, כאן הוא קטן משמעותית מזה של האטקה ולמעשה קטן אף משל הארונה.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: קופרה פורמנטור

לכתבה המלאה
קופרה בורן. אתר יצרן
לוח מחוונים קטן, מסך מולטימדיה ענק/אתר יצרן

מנועים חשמליים שיניעו את הגלגלים האחוריים יספקו 150 כ"ס בגרסה החלשה או 204 כ"ס בגרסה החזקה יותר. הזינוק ל-100 קמ"ש ייארך 8.9 שניות ו-7.3 שניות בהתאמה, בנוסף לגרסאות אלו, תהייה גם גרסת e-Boost1 בהספק של 231 כ"ס, בה התאוצה ל-100 קמ"ש תעמוד על 7 שניות או 6.6 שניות בהתאם לסוג הסוללות בה.

על הנעת הבורן מופקדות סוללות בשלושה גדלים, 45, 58 או 77 קוט"ש, בהתאם לגודל הסוללה גם נגזר טווח הנסיעה - זה ינוע בין 340 ק"מ בסוללת ה-45 קוט"ש, 420 ק"מ בסוללות ה-58 ועד 540 ק"מ בסוללת ה-77 קוט"ש.

קופרה בורן. אתר יצרן
גרסת הקצה עם 231 כ"ס/אתר יצרן

בתא הנוסעים יש את העיצוב המוכר מדגמי הקבוצה החדשים, ואפשר למצוא בוא את השליטה על התאורה, שכמו בפורמנטור נעשית על ידי כפתורי מגע במיקום גבוה וחריג לצד לוח המחוונים הדיגיטלי הקטן. לצד מסך מולטימדיה ממש לא קטן בגודל 12 אינץ', ששוב דוחק את פתחי המיזוג למיקום הבעייתי בתחתית הקונסולה, כאשר באמצע פקדי השליטה על בקרת האקלים - גם הם במגע. בתמונות של תיק העיתונות ניתן היה לראות גם תצוגה עילית למסך המשולבת במציאות רבודה למערכת הניווט, זו תהייה שמורה מן הסתם לרמות הגימור הגבוהות יותר כמו גם מושבי הספורט.

קופרה בורן. אתר יצרן
מרווח הפנים גדול בזכות בסיס גלגלים נדיב/אתר יצרן

הבורן יצטרף לא רק לאחיו מבית קונצרן פולקסווגן, אלא גם למתחרים כמו איוניק 5 של יונדאי, קיה EV6, שכבר מתחילים לצוץ באירופה ובעתיד הקרוב את טסלה מודל Y והנציגות האירופיות העתידיות מבית סיטרואן ופיג'ו.

את חלק מהן נראה אפילו עוד השנה בישראל, אבל לרובן המכריע וגם לבורן נצטרך לחכות עד השנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully