וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצג: אודי Q4 e-tron

עודכן לאחרונה: 15.4.2021 / 10:44

אודי הציגה במלואו את ה-Q4 e-tron. התוספת החדשה למשפחת ה-e-tron המתרחבת. ההספקים: בין 170 ל-299 כ"ס. הטווחים: בין 341 ל-520 ק"מ

אודי Q4 e-tron. אתר יצרן
ה-Q4 e-tron הוא הדגם הראשון של אודי שיתבסס על הפלטפורמה החשמלית החדשה של פולקסווגן/אתר יצרן

אחרי שורת טיזרים, במדבקות הסוואה, בצלליות וחלקי תא נוסעים, אודי מציגה באופן מלא את הרכב החשמלי הקומפקטי שלה ה-Q4 e-tron. והופכת להיות אחת האחרונות להציג מתחרה בקטגוריה הזו (והראשונה לעשות זאת על פלטפורמה ייעודית), כאשר מרצדס שם עם ה-EQA, לקסוס עם ה-UX החשמלי, וולוו עם ה-C40 וב.מ.וו מתישהו תוציא גם את הנציגה שלה בעוד טסלה מודל Y הולכת ומחממת מנועים על הקווים.

אודי Q4 e-tron. אתר יצרן
שלוש גרסאות הנעה בעלות הספקים וטווחים שונים/אתר יצרן

כמו קיה עם ה-EV6, ניסאן עם האריה החשמלית, יונדאי עם האיוניק 5, מאזדה עם MX-30 ואחרות, יצרניות הרכב המסורתיות עושות את הופעת הבכורה שלהן לעידן החשמלי הנוכחי עם קרוסאוברים, ולא עם מכוניות נוסעים חשמליות (כפי שעשתה טסלה בתחילת הדרך). האתגר גדול יותר, אבל הלקוחות מצביעים בכרטיסי האשראי ורוצים את תנוחת הנהיגה הגבוהה.

כמקובל בקבוצת פולקסווגן, מתחת למעטה החיצוני שוכנת פלטפורמה אחידה לכלל המותגים. כך, יושב ה-Q4 e-tron על ה-MEB שמשמשת גם את ה-ID.4 של פולקסווגן, האיניאק בסקודה ואת הבורן החשמלית של קופרה הספורטיבית.

כמו ה-e-tron הגדול ממנו, ה-Q4 יוצע בשתי תצורות מרכב, האצ'בק במראה רגיל והספורטבק, עם חלק אחורי שבו הגג משתפל לאחור למראה דמוי קופה. ההבדלים, הם לא קוסמטיים בלבד.

עוד בוואלה!

מבחן השוואתי: ב.מ.וו M135i מול אודי S3

לכתבה המלאה
אודי Q4 e-tron. אתר יצרן
ויש גם את גרסת הספורטבק/אתר יצרן

כפי שניתן להניח מהשם שלו, ה-Q4 מבחינת המימדים נמצא בין ה-Q3 ל-Q5. אורך כללי של 459 ס"מ, רוחב של 187 ס"מ וגובה של 163 ס"מ. עם בסיס גלגלים של 276 ס"מ הוא מצג נתון טוב יותר משל מרצדס או וולוו. מה שמביא את אודי להצהיר שהמרווח הפנימי "משתווה לזה של SUV בגודל מלא". לתא המטען בכל מקרה אין מה להתבייש עם 520 ליטרים הוא גדול יותר גם מזה של וולוו C40.

מרכז כובד נמוך, מתלי מק'פרסון מלפנים ומתלה רב חיבורי מאחור מבטיחים, כך לפי אודי, יכולות דינאמיות טובות עבור קרוסאובר. לאלו מצטרפים בולמי אדפטיביים כאופציה וכאלו ספורטיביים ברמת גימור S ליין, והיגוי פרוגרסיבי (בגרסה הבכירה כפולת ההנעה). מידות הצמיגים ינועו בין 19 ל-20 אינץ' ובאופן חריג לקבוצתו, הצמיגים האחוריים יהיו רחבים יותר מהקדמיים (לא ברור אם בכל הגרסאות).

אודי Q4 e-tron. אתר יצרן
שילוב של מסכים עם תפעול פיזי למערכת המיזוג/אתר יצרן

בסביבת הנהג של ה-Q4 לוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ' יגיע כסטנדרט, ומערכת המולטימדיה בגודל 10.1 אינץ' (כאשר לקראת סוף השנה תוצג גם גרסת 11.6 אינץ' כאופציה). ויש לו גם כמה חידושים שמופיעים לראשונה בדגמים של אודי, במיוחד כאלו שאינם דגמי קצה. בין השאר, ייעשה שימוש במציאות רבודה מעל התצוגה העילית. זאת אומרת שהוראות ניווט או התרעות נהיגה יופיעו גם בתצוגה מול עייני הנהג. הגה בעל חלק עליון ותחתון שטוחים וכן הפעלה קולית יהיו בתוספת תשלום ובהתאם לגרסה.

רשימת מערכות הבטיחות המתקדמות תגיע כסטנדרט, מבלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמות היקפיות.

אודי Q4 e-tron. אתר יצרן
באודי מבטיחים מרווח כשל SUV גדול/אתר יצרן

Q4 e-tron מגיע בשלוש אפשרויות הנעה שיקבלו כל אחת כינוי מספרי, כפי שעושה אודי לשאר דגמיה וגם כאן למספר עצמו אין כל משמעות מלבד הסדר הכרונולגי שלהם.

הבסיסית שתקרא "35" תהיה עם 170 כ"ס ו-31.6 קג"מ. ההנעה היא אחורית, והיא תצויד בסוללת 52 קוט"ש ותאיץ ל-100 קמ"ש ב-9 שניות ועד מהירות מירבית של 160 קמ"ש. הטווח המוצהר הוא 341 ק"מ או 249 ק"מ לספורטבק האווירודינמית יותר.

מעליה נמצאת גרסת ה-"40" שלה, כאן מפיק המנוע 204 כ"ס ונתון מומנט זהה של 31.6 קג"מ. נתון המהירות המירבית זהה והתאוצה מתארכת ב-0.5 שניות ל-9 שניות. מצד שני, לגרסה זו הטווח המוצהר הארוך ביותר שעומד על 520 ק"מ בשל השימוש בסוללת 77 קוט"ש גדולה יותר .

אודי Q4 e-tron. אתר יצרן
הזנב לא שם רק ליופי, הוא סוחט עוד כמה ק"מ טווח בשל אווירודינמיות משופרת/אתר יצרן

בראש ההיצע, לפחות לעת עתה, נמצאת גרסת ה-"50", פה מצטרף מנוע נוסף ליצירת הנעה כפולה ועל כן מקבל את הכינוי "קוואטרו". השילוב של שני המנועים, האחורי עם 204 כ"ס והקדמי עם 109 כ"ס מביאים להספק של 299 כ"ס - ההספק הכולל אינו צירוף של הספקי שני המנועים מכיוון שהמנועים שומרים "עתודות כוח" למצבי נהיגה מסוימים, כך שאינם מחושבים לנתון המקסימלי-טורי שלהם. נתון המומנט עומד על 46.9 קג"מ. והסוללה היא של 77 קוט"ש.

הביצועים של שתי התצורות הם 6.2 שניות ל-100 ו-180 קמ"ש מירביים. ההבדלים הם שוב, בטווח. כאשר תצורת ההאצ'בק תכסה 488 ק"מ לעומת 497 בספורטבק.

אודי לא הצהירה על כך, אבל ניתן לשער כי לאלו יצטרפו בעתיד גרסאות חזקות יותר, שיציגו נתוני תאוצה טובים מאלו, בכל הגרסאות.

אודי Q4 e-tron. אתר יצרן
סוללות 52 או 77 קוט"ש בהתאם לגרסה/אתר יצרן

לשווקים האירופים צפוי ה-Q4 e-tron להגיע ביוני השנה בתצורת ההאצ'בק ואליה תצטרף תצורת הספורטבק בהמשך השנה. המחירים, לפחות כפי שמציינת אודי בגרמניה עושים רושם שלא יהיה מדובר ברכב זול - הם מתחילים ב-,41,900 יורו עבור ה-35, 47,500 ל-40 ועד 52,900 ל-50. תצורות הספורטבק יגבו "מס פוזה" בגובה של 2,000 יורו למחירים אלו. מה שמציב אותו ברמת המחירים הדומה לזו של ה-Q5. אולם עדיין זול יותר ממרצדס EQA 250 (שמחירו בישראל 300 אלף שקלים) בכ-10,000 יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully