וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף: מאזדה MX-30

23.10.2019 / 9:03

מאזדה מציגה את הרכב החשמלי הראשון שלה, קוראים לו MX-30, קרוסאובר ספורטיבי קומפקטי שיצא לשוק במהלך השנה הבאה

הוצג: מאזדה MX-30. יצרן, אתר יצרן
מאזדה MX-30, קרוסאובר קומפקטי וחשמלי/אתר יצרן, יצרן

אחרי שנים של ישיבה על הגדר, מחוץ למשחק ההיברידיות והחשמליות, מאזדה נכנסת לעניינים עם מכונית סדרתית כל-חשמלית ראשונה. הכירו את ה-MX-30, קרוסאובר קומפקטי עם דלתות חצי, בדומה ל-RX-8 הספורטיבית.

נגיד כבר עכשיו, מאזדה מקמצת מאוד בפרטים הטכניים אודות הרכב, אין נתון הספק, טווח, זמני טעינה או דומיהם בהודעה הרשמית לעיתונות של החברה. רוב רובו הוא משמש של ממבו ג'מבו פילוסופי על ההשראה לעיצוב והגישה מאחורי המכונית.

מה אנחנו כן יודעים?

הוצג: מאזדה MX-30. יצרן, אתר יצרן
צללית רבועה בחלק התחתון ומעוגלת למעלה, שימו לב לדלתות/אתר יצרן, יצרן

עם אורך כללי של 440 ס"מ, רוחב של 180 ס"מ וגובה של 157 ס"מ המידות החיצוניות שלו נמצאות בדיוק בתפר בין ה-CX-3 ובין ה-CX-5 כמו גם בסיס הגלגלים שלו שעומד על 270 ס"מ. מהבחינה הזו הוא מקביל בגודלו החיצוני והפנימי לניסאן קשקאי.

יחידת ההנעה החשמלית נקראת e-SKYACTIV ושוב, ללא כל פרטים למעט נתון קיבולת הסוללה העומדת על 35.5 קילוואט שעה. מדובר בסוללה די קטנה במונחים של מכוניות חשמליות. לרנו זואי לצורך הדוגמה סוללת 40 קילוואט שעה. לפני מספר שבועות, הציגה מאזדה את ה-TPV-e שהיה מבוסס על ה-CX-30 החדש (עליו מבוסס גם ה-MX-30) והיה מעין קדימון למערכות החשמליות ב-MX-30 היא עשתה שימוש באותה סוללה. שם המנוע הפיק 143 כ"ס ו-27 קג"מ. אם צריך להמר, בשילוב כזה, טווח הנסיעה צפוי להיות מעט יותר מ-200 ק"מ בלבד.

אגב השערות, ב-TPV-e דובר גם על שילוב של מנוע רוטורי שישמש כגנרטור מאריך טווח למכונית והשימוש בפלטפורמה של מכונית רגילה ל-MX-30 בהחלט משאירה פתח לשילובים כאלו.

עוד בוואלה!

חוויה משפחתית

לכתבה המלאה
הוצג: מאזדה MX-30. יצרן, אתר יצרן
קונסולה "צפה" ושימוש בחומרים ממוחזרים/אתר יצרן, יצרן

עוד לפני הכניסה לתא הנוסעים, מציג ה-MX-30 תצורת דלתות מעניינת ועדיין די נדירה. הדלתות האחוריות הן מסוג "חצי דלת" או כמו שמאזדה מכנה אותן "פריסטייל". בעוד שתי הדלתות הקדמיות נפתחות כרגיל, הגישה למושב האחורי נעשית דרך דלתות הנפתחות בכיוון ההפוך. מה שחוסך את הצורך בקורה אמצעית ומעניק פתח כניסה גדול. סידור שלא זר למאזדה והופיע גם במאזדה RX-8 הספורטיבית וגם בטויוטה FJ קרוזר.

הוצג: מאזדה MX-30. יצרן, אתר יצרן
מנוע חשמלי מלפנים וסוללות קטנות ביחס למקובל/אתר יצרן, יצרן

בתא הנוסעים עיקר הדגש של מאזדה הוא על שימוש נרחב מאוד בחומרים ממוחזרים. בעיקר המושבים שעשויים מסיבי פלסטיק ואפילו השעם בתאי האחסון בקונסולה המרכזית שלא רק ממוחזר, אלא גם מתכתב עם ההיסטוריה של מאזדה, שמאמצע שנות ה-40 ייצרה בעצמה שעם לשימוש באטמי מנועים.

הקונסולה הצפה מאפשרת איזור אחסון מאחוריה עם מספר שקעי טעינה, אבל משהו אחר צד את העיניים שלי. מסך המולטימדיה שנמצא לפני בורר ההילוכים רומז על תפעול במגע, בנוסף לתפעול על ידי חוגה. אם כן, מדובר בשינוי גישה אצל החברה שמאפשרת שימוש במערכות שלה בעיקר באמצעות החוגה.

הוצג: מאזדה MX-30. יצרן, אתר יצרן
כניסה באמצעות דלתות "חצי" למושבים האחוריים/אתר יצרן, יצרן

מאזדה MX-30 החדש, שנושא את האותיות MX שהיו שמורות בעבר למכוניות הספורט של החברה, הוא דגם ראשון שכנראה רומז על משפחה שלמה שתציע מספר אפשרויות הנעה של המכונית, וכן את החשיבות שמייחסת מאזדה בכניסה שלה לפלח השוק של הקרוסאוברים הקטנים.

למרות שזו גרסת ייצור שלו, לשווקים הוא ייצא במהלך שנה הבאה, ומוקדם עדיין להגיד האם אנחנו צפויים לראות אותו בישראל.

הוצג: מאזדה MX-30. יצרן, אתר יצרן
דמיון אחורי ל-CX30, שניהם מבוססים על אותה הפלטפורמה/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully