וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס EQA בישראל. החל מ-300 אלף שקלים

עודכן לאחרונה: 13.4.2021 / 7:17

שלושה חודשים אחרי שהוצג, הקרוסאובר החשמלי הקטן של מרצדס מגיע לישראל עם טווח של 414 ק"מ, יותר סוסים ואבזור מגרסת הבנזין המקבילה, ובמחיר כמעט זהה לה

מרצדס EQA בישראל. אתר יצרן
ה-EQA החשמלי חולק את הבסיס עם ה-GLA בעל מנוע הבנזין/אתר יצרן

כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל החלה בשיווק ה-EQA, הגרסה החשמלית של ה-GLA הנוכחי. זהו דגם חשמלי לחלוטין שני ליצרנית אחרי הגעתו של ה-EQC, שגם הוא מבוסס על אחיו מונע הבנזין ה-GLC.

ההתבססות שלו על דגם בנזין קיים גוזר עליו מראה דומה לדגם המוכר יחסית, אולם בכך אינו שונה מהבחירה השמרנית מאוד של יצרניות הפרימיום להיצמד בשלב הראשון למוכר והידוע. כך עשתה מרצדס, כך עשתה לקסוס עם ה-UX החשמלי וכך עושה ב.מ.וו עם ה-iX3 - חדשנות? לא כאן, לא כרגע. מתי כן? ובכן, חכו להצגת ספינת הדגל החשמלית של היצרנית ה-EQS - לשם היא שומרת את הפלטפורמה הייעודית ואת המופע המרכזי.

מרצדס EQA בישראל. אתר יצרן
ארוך וגבוה מה-GLA, אבל תא המטען מצטמצם/אתר יצרן

אבל עד שתגיע ה-EQS (וזה יקרה בקרוב מאוד), מתחילה היבואנית בשיווק ה-EQA החשמלי. כאן, בגרסת ה-250, שהינה גרסת הכניסה והיחידה כרגע בישראל, את מנוע הבנזין של ה-GLA מחליפה יחידת הנעה חשמלית. זו עושה שימוש במנוע בודד, המניע את הגלגלים הקדמיים. ההספק עומד על 188 כ"ס (163 בגרסה המקבילה של ה-GLA) ונתון המומנט הוא 38.2 קג"מ (25.5 קג"מ ב-GLA).

עם תוספת הכוח, מגיעה גם תוספת משקל אך זו מתבטאת בפער זניח בביצועים, התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.9 שניות (8.7 בבנזין). המהירות המירבית, כדרכן של מספר חשמליות אחרות מוגבלת ל-160 קמ"ש.

עוד בוואלה!

הוצג: מרצדס EQA, אח קטן למשפחת החשמליים

לכתבה המלאה
מרצדס EQA בישראל. אתר יצרן
סוללת ה-66.5 קוט"ש נטעת תוך כ-6 שעות משקע AC/אתר יצרן

סוללה של 66.5 קוט"ש תניע את ה-EQA בגרסה זו לטווח מוצהר של 414 ק"מ, כאשר גרסאות עתידיות כפולות מנועים והנעה יגיעו גם לכ-500 ק"מ. טעינת הסוללה מרמה של 10 אחוזים ל-100 אחוזים בעמדת טעינה AC רגילה אורכת כ-6 שעות, בעוד עמדת DC מהירה עם 100 קילוואט תביא את הסוללה מ-10 ל-80 אחוזים בתוך חצי שעה בלבד.

שינויי העיצוב קלים מאוד וכוללים מלבד הגריל האטום גם יחידות תאורה שונות, חישוקים הייחודיים לגרסה זו וכמובן, אין יציאת אגזוז. הוא כן ארוך יותר ב-5 ס"מ ואורכו הוא 446 ס"מ וגבוה יותר בס"מ בודד עם 162 ס"מ - שאר המידות כמו הרוחב (184 ס"מ) ובסיס הגלגלים (273 ס"מ) נותרו ללא שינוי. תא המטען מצמצם נפח ל-320 ליטרים.

מרצדס EQA בישראל. אתר יצרן
שני מסכי 10.25 אינץ', אחד ללוח המחוונים ואחד למערכת המולטימדיה/אתר יצרן

ה-EQA מגיע בשלוש רמות גימור, Electric שתהייה רמת הכניסה, Electric ART מעליה ו-Electric ART עם חבילת קישוט של AMG תהייה הבכירה ביותר.

כבר ברמת הגימור Electric ה-EQA מציע רמת אבזור יפה מאוד לגרסת כניסה, ריפודי עור, תאורת לד, חישוקי 18 אינץ', גג פנורמי נפתח, מושבים חשמליים, פתיחה חשמלית לתא המטען, לוח מחוונים ומערכת מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ' ותאימות אנדרואיד ואפל ועוד. רמת הגימור ART מוסיפה בין השאר יציאות מיזוג לשורה השנייה, מצלמות 360 מעלות, טעינה אלחוטית לנייד, מערכת שמע של burmester ועוד. חבילת ה-AMG כוללת חישוקי 20 אינץ, עיטורים חיצוניים, הגה ספורט עם עור נאפה ועוד.

רשימת מערכות הבטיחות מלאה וכוללת בלימה אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב ב"שטח מת" כולל התרעה מפני פתיחת דלת כאשר רכב מגיע מאחור, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור ועוד.

מרצדס EQA בישראל. אתר יצרן
רשימת האבזור נדיבה גם ברמת הבסיס, מערכות הבטיחות מלאות/אתר יצרן

מחירי ה-EQA מתחילים ב-300 אלף שקלים לרמת הגימור Electric (290 אלף שקלים בתקופת) זהו מחיר שיקר בכ-6,000 שקלים לגרסת הכניסה של ה-GLA בנזין, אם כי ה-EQA מאובזרת ממנה ולכך יש להוסיף את עלויות האחזקה הנמוכות יותר של מכונית חשמלית.

מעליה יש את רמת הגימור Electric ART שמחירה יהיה 340 אלף שקלים ול-Electric ART עם חבילת ה-AMG Line מוצמד תג מחיר של 380 אלף שקלים.

ולמרות המחיר הלא נמוך לכשעצמו, הנה משהו שכבר לא חשבנו שנגיד על מרצדס: בגרסת הבסיס לפחות הוא מתומחר באופן אטקרטיבי מאוד מול המתחרה הרלוונטי היחיד שלו כרגע הלקסוס UX300e החזק והזריז ממנו, אך בעל טווח שקצר ב-100 ק"מ ועולה 293 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully