וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 דברים שאתם צריכים לדעת על ב.מ.וו סדרה 4 ו-iX3 החדשים

25.10.2020 / 21:23

האחת מכוונת לביצועים ומנסה לאזכר את המכוניות המיתולוגיות של היצרנית בדרך לכבוש את הלקוחות הגבריים, השני מכניס את היצרנית לגוב האריות של הקרוסאוברים החשמליים, ומסתיר חדשנות בעיצוב מוכר

ב.מ.וו iX3. יצרן, אתר יצרן
קלה, קשיחה וספורטיבית שמכוונת לשוחרי ביצועים וההפך המוחלט מתחתיה/אתר יצרן, יצרן

בימים כתיקונם, בשלב הזה היינו אמורים לחזור מנסיעה בת 36 שעות ליעד בפורטוגל/דרום ספרד/איטליה/גרמניה/צרפת או כל מקום אחר בו הכבישים מסולסלים והבר במלון פתוח עד שעה מאוחרת ולספר על רשמי נהיגה ראשונים ושיחות עם האנשים מאחורי המכוניות החדשות האלו.

אולם, אלו לא ימים כתיקונם, ממש לא, אלו ימים מקולקלים באופן היסודי ביותר שניתן להעלות על הדעת בכל מה שקשור להשקת דגמים חדשים. אבל לכו תנסו להסביר את זה לגרמנים, מבחינתם ביומן כתוב "השקה לסדרה 4 ו-iX3 לעיתונאים" ואם זה כתוב אז גם תחת מתקפת חייזרים או מגיפה עולמית - תהייה השקה.

וכך ישבנו במסיבת עיתונאים וירטואלית מנסים לחבר משפטים מקוטעים על גבי תשתית אינטרנט מקפצת וללקט מידע על שני הדגמים שהולכים להגיע אלינו בחציון הראשון של 2021. והנה מה שאתם צריכים לדעת עליהם.

ב.מ.וו סדרה 4 2020. יצרן, אתר יצרן
מתרפקים על המורשת, אבל אף אחת מהמכוניות שבצדדים לא נאלצו להחזיק את לוחית הרישוי כמו מספר במסדר זיהוי/אתר יצרן, יצרן

ב.מ.וו סדרה 4 - אף מילה על ביצועים

1. כן, הגריל ההוא היה הפיל בחדר. בב.מ.וו סיפרו שהוא הצדעה לאלו של מכוניות ספורט קלאסיות של היצרנית כמו ה-328. אבל הפעם הם נתנו סיבה נוספת; הם רצו ליצור בידול חזותי מובהק יותר בין הסדרה 3 והסדרה 4 שמבוססת עליה, מראה שיבהיר מי היא גם במבט חטוף במראה האחורית. אבל אני אסייג את זה בדבר אחד - יש מכוניות שתמונות עושות להן עוול, באמת שצריך לחכות למפגש פנים אל פנים.

עוד בוואלה!

שינוי קטן, שיפור גדול: ב.מ.וו 440 מחודשת במבחן דרכים

לכתבה המלאה

2. העניין המוזר בגריל הזה שזו לא הפעם הראשונה שראינו אותו, הוא הופיע כבר ב-4 קונספט ב-2019. אבל מבט בה לצד הגרסה הסדרתית מבהיר משהו, הקוספט ההוא חגג את ההגזמה, שם הוא היה השוס לצד חישוקי ענק, סרח עודף קדמי קצרצר ויחידות תאורה זעירות - כאן הוא גדול אבל בתוך "סביבה" רגילה מדי. במילים אחרות, להתלבש מוגזם לגמרי למסיבה - מתאים, להגיע למשרד עם עניבת פפיון מוגזמת - לא לעניין.

ב.מ.וו סדרה 4. יצרן, אתר יצרן
מימין ה-4 קונספט, על ההופעה המוגזמת בכללותה זה עבד, בדגם הסדרתי - פחות/אתר יצרן, יצרן

3. אבל המראה החיצוני הזה? בב.מ.וו יודעים טוב מאוד למה לעשות את זה ולמי זה מיועד. לקוח המטרה שלה מוכוון ביצועים, בגילאי 45-55, עירוני, שרואה בה סמל סטטוס - וכל הניסוח הזה בלשון זכר לא מקרי - יש רוב מוחץ של לקוחות גברים בקרב הרוכשים של הסדרה 4. ועם כל הכבוד לחוג למגדר - במינכן מתעסקים בלמכור מכוניות, לא בתיקון עוולות הפטריארכיה.

ב.מ.וו סדרה 4 2020. יצרן, אתר יצרן
הרחבת המפשק האחורי יוצר יציבה שרירית של הזנב/אתר יצרן, יצרן

4. הקהל מוכוון הביצועים הזה מקבל מכונית שחולקת רכיבים עם סדרה 3, אבל ארוכה, רחבה, נמוכה, מוקשחת וקלה יותר מהאחות המשפחתית. שימוש באלומיניום בשלדה ובמרכב הופך אותה לקלה יותר ב-55 ק"ג ביחס לסדרה 3 מקבילה. ב.מ.וו גם חוזרת כאן לאחד המאפיינים הקלאסיים שלה בבניית מכוניות עם חלוקת משקל של 50:50 בין החלק הקדמי לאחורי.

ב.מ.וו סדרה 4 2020. יצרן, אתר יצרן
נקי, אלגנטי - זו יוקרה/אתר יצרן, יצרן

5. למרות הטרוניות והגבות המורמות מאז אותו רגע לפני 7 שנים בו הופרדו גרסאות הקופה והסדאן וכונו בשתי סדרות נפרדות, ביצרנית הבווארית מאמינים בבידול הזה וזוקפים לא מעט מההצלחה של הסדרה 4, עם 800 אלף יחידות להפרדת הכוחות בין המכוניות שמאפשרת ללקוחות שקונים אותה להצהיר כבר בשם הדגם שהם בחרו בב.מ.וו "אמיתית" ולא במשפחתית של רופא השיניים. עד כמה הבידול בשם משמעותי? מתוך שלוש תצורות המרכב של סדרה 4 (קופה, גראן קופה וקונברטיבל) - דווקא זו עם ארבע הדלתות שהייתה יקרה יותר ושימושית פחות מסדרה 3 רגילה - אחראית ל-45 אחוזים מהמכירות.

אז למה אנחנו לא רואים פה סדרה 4 עם ארבע דלתות? שאלה מצוינת והתשובה עליה היא שוב - תדמית. להשקת הדגם ביקשו בב.מ.וו להציג את התגלמות התדמית הספורטיבית של המותג - והביטוי הטוב ביותר של התדמית הזו הוא בתצורת 2 הדלתות.

ב.מ.וו iX3. יצרן, אתר יצרן
רגע, זה X3? אה לא/אתר יצרן, יצרן

ב.מ.וו iX3 - זה רק נראה רגיל

1. נתחיל בדבר המובן מאילו שממש לא מובן מאילו. ה-iX3 נראה ממש כמו כל X3 במבט ראשון. בניגוד ליגואר, אודי ומרצדס ב.מ.וו לא יצרה תת מותג או דגם שונה באופן מובחן. הם אומרים שהגישה הזו תקל על הלקוחות לבחור בגרסה החשמלית. ו"לבחור" היא מילת המפתח בתפיסת ההנעה של ב.מ.וו, דיזל, בנזין, פלאג-אין או חשמלי - בפני הלקוח מוצעות כל אפשרויות ההנעה האפשריות באותה תצורה, מתוך הבנה שאין פתרון אחד ומוחלט שיתאים לכל הלקוחות. זו לא גישה ייחודית לב.מ.וו, לקסוס עושה את זה עם ה-UX, PSA עושה את זה עם פיג'ו 208, אופל קורסה ואנחנו נראה עוד יצרנים מצטרפים לקו הזה. אגב, בניגוד למה שאתם נוטים לחשוב - זה לא תמיד נעשה מסיבות של חיסכון בעלויות.

ב.מ.וו iX3. יצרן, אתר יצרן
בב.מ.וו מאמינים שהופעה מאופקת תסייע להמיר לקוחות לחשמל/אתר יצרן, יצרן

2. לא בגלל חיסכון בעלויות כי למכוניות חשמלית יש צרכים ודגשים שונים מאשר מכונית בעלת מנוע בעירה פנימית. במכונית רגילה אתם רוצים גריל שיזרים אוויר לקירור המנוע, במכונית חשמלית אתם רוצים לאטום אותו. וזה בדיוק מה שקורה כאן, והגריל האטום הזה מצטרף לחזית עם הרבה פחות חיתוכים וקימורים בפגוש למשל, הכל כדי לייצר זרימה חלקה ככל האפשר ועם מינימום התנגדות. אפילו חישוקי הסגסוגת האטומים נועדו לצמצם התנגדות אוויר ואגב, הם קלים יותר ב-15 אחוזים מכל חישוק "ספורטיבי" של היצרנית.

ב.מ.וו iX3. יצרן, אתר יצרן
יחידת המתח הגבוה, המנוע החשמלי ותיבת ההילוכים דחוסים למארז אחד, קומפקטי ובעל יכולת המרת אנרגיה גבוהה/אתר יצרן, יצרן

3. גם הדרך להנעה החשמלית עוברת בנתיב מיוחד. זהו הדור החמישי של מערכת ההנעה החשמלית של ב.מ.וו. שעושה שימוש במארז סוללות קטן ביחס למקובל, גם בשל טכונולוגיית ה"דחיסה" של ב.מ.וו וגם בשל היכולת של יחידת ההנעה החשמלית עצמה להמיר את האנרגיה הפוטנציאלית בפחות סוללות ליותר ביצועים וטווח. הוא הראשון להשתמש בסידור בו המנוע החשמלי, תיבת ההילוכים ויחידת המתח הגבוה מותקנים יחד במארז אחד קומפקטי, על הציר האחורי אותו הוא מניע. מערך שיכנס בעתיד לשאר הדגמים. אפילו בתפיסת הייצור של הסוללה ב.מ.וו התייחסה להיבטים הסביבתיים וצמצמה למינימום את השימוש בליתיום וקובלט - שני רכיבים מרכזיים בסוללות ובעלי תהליך כרייה, הפקה וייצור מזהמים מאוד. יותר מזה, הסוללה עצמה ניתנת למחזור בשיעור של 96 אחוזים, הרבה מעל למקובל בתעשייה.

ב.מ.וו iX3. יצרן, אתר יצרן
מזעור שימוש בליתיום וקובלט, שני רכיבי הסוללות בעלי תהליכי ייצור וכרייה מזהמים ומזיקים לסביבה/אתר יצרן, יצרן

4. המספרים: 286 כ"ס, 40.8 קג"מ, סוללה: 74 קילוואט שעה, טווח מוצהר: 460 ק"מ, תאוצה ל-100 קמ"ש: 6.8 שניות, מהירות מירבית: 180 קמ"ש, טעינה מהירה (DC 150 קילוואט) של 10 דקות מספיקה ל-100 ק"מ, וכן הוא די שמן דובון בלע סבון אקולוגי עם 2,260 ק"ג.

5. התחרות מבית ומחוץ כוללת את אודי e-tron מרצדס EQC ויגואר I-Pace כולם מהירים ממנו, כולם בעלי הנעה כפולה, לאודי ולמרצדס טווח קצר יותר, היגואר ייסע עוד 10 ק"מ יותר ממנו. השלישייה הזו כבר לא מתומחרת באופן האטרקטיבי של ימי החשמל העליזים, בהם ההנחות חגגו והם מתומחרים במחוזות חצי מיליון השקלים ומעלה. מצד שני, כאשר ה-iX3 יגיע מהמפעל בו הוא מיוצר בסין במחצית הראשונה של 2021 נדע כמה תחרותי הוא יצליח להיות גם בתג המחיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully