וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס EQC בישראל

21.10.2020 / 11:10

מתחרה חדש בסגמנט היוקרה החשמלי: כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל מתחילה בשיווק ה-EQC בישראל. הטווח המוצהר עומד על 412 ק"מ והמחיר החל מ-500 אלף שקלים

מרצדס EQC החשמלי בישראל/יצרן

יותר משנה אחרי שנהגנו בו לראשונה ושנתיים אחרי שנכחנו בהצגה העולמית הראשונה שלו, ואחרי כמה יחידות שטופטפו לכאן ביבוא אישי, מתחילה היבואנית הרשמית כלמוביל בשיווק הקרוסאובר החשמלי של מרצדס.

ה-EQC הוא התשובה של מרצדס למכוניות כמו אודי e-tron ויגואר I-Pace וסנונית ראשונה לסדרת דגמים חשמליים שימנו עוד שישה כאלו בשנים הקרובות. שלושה מהם יגיעו לישראל עד סוף 2021 לדברי היבואנית. כולל ה-EQS, ספינת הדגל עם טווח של 700 ק"מ.

נהיגה ראשונה מרצדס EQC. יצרן/יואל שוורץ, אתר יצרן
מערכת ה-MBUX ולוח מחוונים בגודל 10.25 אינץ'/אתר יצרן, יצרן/יואל שוורץ

עם 476 ס"מ לאורך הוא גדול יותר מהמקביל שלו בעל מנוע הבנזין ה-GLC שאורכו 467 ס"מ ואף מגרסת ה"קופה" שלו באורך של 473 ס"מ. הרוחב הוא 188 ס"מ והגובה 162 ס"מ. בסיס הגלגלים הוא 287 ס"מ. קטן מזה של המתחרים שלו (299 ביגואר ו-293 באודי). תא המטען בנפח 500 ליטרים (656 ביגואר ו-600 באודי).

עוד בוואלה!

השקה: מרצדס EQC

לכתבה המלאה
נהיגה ראשונה מרצדס EQC. יצרן/יואל שוורץ, אתר יצרן
שני מנועים חשמליים, הגריל פה בעיקר בשביל הנוכחות/אתר יצרן, יצרן/יואל שוורץ

ההנעה החשמלית של ה-EQC עושה שימוש בשני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי שיוצרים למעשה הנעה כפולה. ההספק של שני המנועים הוא 408 כ"ס כמו שני מתחריו הראשיים ועם 77.5 קג"מ של מומנט (עשרה קג"מ מעל המתחרים). יחד עם סוללת 80 קילוואט-שעה מתקבלים ביצועים של 5.1 שניות ל-100 קמ"ש (4.8 ביגואר, 5.7 באודי) והמהירות המירבית כמקובל בכלי רכב חשמליים מוגבלת, כאן, ל-180 קמ"ש.

טווח הנסיעה המוצהר של ה-EQC עומד על 412 ק"מ (400 באודי, 470 ביגואר) וטעינה מהירה של 40 דקות תביא את הסוללה ממצב של 10 ל-80 אחוזים, שווי ערך ל-300 ק"מ. טעינה מלאה מעמדה ביתית (MODE 3) אורכת 11 שעות. כמקובל במכוניות חשמליות, גם פה ישנה מערכת רגנרציה לטעינה של הסוללות בהאטה ובלימה, כאן עם חמישה מצבים.

נהיגה ראשונה מרצדס EQC. יצרן/יואל שוורץ, אתר יצרן
עיצוב מוטה אווירודינמיקה/אתר יצרן, יצרן/יואל שוורץ

ל-5 כוכבי הריסוק שהשיג ה-EQC במבחנים של EuroNCAP מצטרפת סוללת מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטומטית (כולל זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי), תיקון סטייה מנתיב, מעבר נתיב אוטומטי עם הפעלת האיתות, התרעה על רכב ב"שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב פקקים, התרעת תנועה חוצה מאחור ומערכות ה-PRE SAFE המכינות את תא הנוסעים לספיגת תאונה.

נהיגה ראשונה מרצדס EQC. יצרן/יואל שוורץ, אתר יצרן
יציאות מיזוג למושבים האחוריים ו-287 ס"מ בבסיס הגלגלים/אתר יצרן, יצרן/יואל שוורץ

הרכב מגיע בשלוש רמות גימור; Electric ART ,Electric ו-Electric ART AMG Line
ההבדלים החיצוניים נוגעים לגודל החישוקים, 19, 20 ו-21 אינץ' בהתאמה וחבילת AMG באחרונה. בתא הנוסעים כל הגרסאות מגיעות עם ריפודי עור כאשר ניתן גם להזמין את הרכב עם מושבים מחומרים ממוחזרים, חלון שמש, חיישנים ומצלמות היקפיים, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לשורה האחורית, כיוון חשמלי למושב, קישוריות אפל ואנדרואיד ועוד. רמות הגימור הגבוהות יותר מוסיפות בקרת אקלים אחורית, עיסוי למושבים, תצוגה עילית, מערכת שמע של Burmester ועוד.

נהיגה ראשונה מרצדס EQC. יצרן/יואל שוורץ, אתר יצרן
דגמים נוספים חשמליים יצטרפו בשנה הבאה/אתר יצרן, יצרן/יואל שוורץ

כחלק מחבילת השקט הנפשי, לצד מהפכת האבזור שמוביל גילי פריאנטה, מנכ"ל המותג הנוכחי, יוצע ה-EQC לא רק עם אחריות היצרן ל-3 שנים לרכב ו- 8 שנות אחריות על הסוללות (או 160 אלף ק"מ), אלא גם עם חבילת שירות שכוללת 3 טיפולים, שירות גרירה וחילוץ, זאת בנוסף לעמדת הטעינה ללקוח.

מחירי ה-EQC מתחילים ב-500 אלף שקלים לרמת הגימור Electric, רמת הגימור Electric ART תעלה 540 אלף שקלים ורמת הגימור Electric ART עם חבילת AMG תעלה 590 אלף שקלים.

מחיר הכניסה נמוך יותר משל אודי e-tron בגרסה החזקה הרלוונטית שמחירו 520 אלף שקלים וקרוב מאוד למחירו של היגואר העומד על 508 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully