וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: לקסוס UX300e

30.11.2020 / 6:30

לקסוס UX300e הוא בדיוק מה שתצפו מחברה שנמצאת כבר המון שנים בתוך העסק של לחשמל מכוניות, הבחירה שלהם בקרוסאובר קטן כדי להיכנס לשוק הזה מובנת. הביצוע, מרשים אבל הרבה פחות

מבחן דרך: לקסוס UX300e. קינן כהן, קינן כהן
הבחירה ברכב קיים כבסיס הופכת את המעבר אליו נוח לקונים וזול ליצרנית/קינן כהן, קינן כהן

עקרונית, אני אמור לשמור את השורות האלו לסיכום, אבל במקרה של UX300e המסקנה הזו פשוט נכתבת מעצמה: הרכב הזה הוא הפגנת יכולת חשמלית יוצאת מן הכלל, אבל במארז מאוד לא אטרקטיבי מבחינת התכונות שלו.

כי כאשר המתחרות שלה, שמגיעות לעידן הזה של מכוניות חשמליות מתוך פאניקה, והרצון להימנע בכל מחיר מתשלום קנסות של מיליוני יורו בגלל חריגה מפליטת מזהמים נוקשה, לטויוטה בכלל ולקסוס בפרט, אחרי שנים בתוך העולם ההיברידי ועם פליטת מזהמים נוחה מאוד באירופה, הדרייב הוא, מה לעשות, פחות חזק, והבחירה שלהם בנתיב השמרני יחסית מובן וכזה שיש לו מחיר.

מבחן דרך: לקסוס UX300e. קינן כהן, קינן כהן
השינויים החיצוניים לעומת דגמי הבנזין או ההייבריד מתונים/קינן כהן, קינן כהן

אותו מקרר בגישה כל כך שונה

את לקסוס UX אנחנו מכירים כבר לא מעט זמן. הקרוסאובר הקטן הוא כרטיס הכניסה לעולם של לקסוס, מבוסס באופן כללי על אחיו לבית טיוטה ה-CHR ובעיקר אורז את המראה והתכונות של לקסוס לתוך רכב שמתמודד באחת מקטגוריות היוקרה החמות ביותר כיום.

על כן, במראה החיצוני שלו, לו היה ערום מהמדבקות המצהירות כי זהו רכב חשמלי לחלוטין היה קל לבלבל בינו לבין ה-UX ההיברידי הרגיל. הגריל האטום, פתחי הטעינה בשני צדדיו (לשימוש בכבלים שונים), תגים ייחודיים לו וחישוקי 17 אינץ' (18 בגרסה ההיברידית) בעיצוב המקטין את התנגדות האוויר הם כל מה שתראו מבחוץ.

עוד בוואלה!

לקסוס UX החשמלי בישראל: החל מ-258 אלף שקלים

לכתבה המלאה
מבחן דרך: לקסוס UX300e. קינן כהן, קינן כהן
איכות ההרכבה מעולה כמקובל במותג לקסוס/קינן כהן, קינן כהן

תא הנוסעים מערב את איכות החומרים הגבוהה של לקסוס עם פלסטיקה פשוטה ככל שמתרחקים למטה בתא הנוסעים. איכות ההרכבה, כרגיל, יוצאת מגדר הרגיל ומקפדת מאוד. כבר ברמת הגימור לקשרי (258 אלף שקלים) אפשר למצוא מולטימדיה 7 אינץ' בתאימות לאפל ואנדרואיד, לוח מחוונים דיגיטלי (אבל לא עם תצוגה מתחלפת למשל), חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, המנופים מאחורי ההגה שולטים ברמת הטעינה מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית. ברמת הגימור פרימיום הנבחנת (298 אלף שקלים) המושבים מצופי עור, ונוספים משטח טעינה אלחוטי לנייד, כניסה ללא מפתח, חימום מושבים ואוורור לאלו הקדמיים וגג שמש. בשתי רמות הגימור רשימת מערכות בטיחות הכוללות בלימה אוטומטית, זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ובקרת שיוט אדפטיבית.

מבחן דרך: לקסוס UX300e. קינן כהן, קינן כהן
האבזור עשיר כבר ברמת הכניסה ונדיב עוד יותר ברמת הגימור הגבוהה שלו/קינן כהן, קינן כהן

יחד עם זאת, עם כל הרושם מההרכבה ורשימת האבזור, הנקודות שנרשמות לחובתו לא מעטות. בעוד תפעול המתגים והמערכות ברור, כמות תאי האחסון טובה והמושבים נוחים, כאשר מגיעים למערכת המולטימדיה אלוהים שישמור. התפעול שלה באמצעות מסך המגע רושם שיאים שליליים של ביצוע, לא משנה כמה פעמים אני נתקל בה היא מצליחה להיות גרועה בדיוק כמו בפעם הראשונה ולאכזב כל פעם מחדש. כן לקסוס, אני יודע שאנשים יכולים לתפעל את זה בדומה למשטח המגע שיש במחשבים ניידים - בכל זאת ככל שאני מכיר, אלו אמנם מחשבים ניידים, אבל לא ניידים במהירות תלת ספרתית, בתוך תנועה. באמת שמוטב לזרוק את השטות הזו לפח האשפה וגם את התפעול של המערכת בעזרת הכפתורים הקטנים שטובי קוראי הברייל יתקשו להשתלט עליה.

גם המושב האחורי לא יוצא פה בלי ביקורת. למעט פתחי מיזוג ושקעי טעינה, הוא מציג בעיקר פשרות. מיקום הסוללות מגביה את המושב ומקרב את הנוסעים לגג, הראות החוצה לא מרשימה ומרווח הרגליים מצומצם.

תא המטען בנפח נאה של 367 ליטרים, עם תאי אחסון מרובי מחיצות תחת הכיסוי שלו.

מבחן דרך: לקסוס UX300e. קינן כהן, קינן כהן
מערך השליטה במולטימדיה - מאכזב בכל פעם מחדש/קינן כהן, קינן כהן

יותר חשמל פחות עמל

על ההנעה של ה- UX300eמנוע חשמלי המספק 204 כ"ס ו-30.6 קג"מ. על אף המשקל שנוסף לו, ההספק ועוד יותר מזה זמינות הכוח שלו מפצה על ההשמנה ובגדול. ביציאה מהמקום ותאוצות ביניים גם במהירות של 100, 120 קמ"ש וצפונה הוא זריז מאוד להגיב ללחיצה על הדוושה ועשירית שנייה אחרי שהמחוון פולש לתחום ה-POWER מתקבלת דחיפה (או יותר נכון - משיכה בהיותו בעל הנעה קדמית) והוא מתפרץ קדימה.

מבחן דרך: לקסוס UX300e. קינן כהן, קינן כהן
המושב הוגבה כדי לאכלס את הסוללות, מרווח הראש הצטמצם/קינן כהן, קינן כהן

כמובן שלנהיגה כזו תהייה השלכה על טווח הנסיעה שלכם. מצברי ה-54.3 קילוואט שעה הצהירו שכוחם יפה ל-300 ק"מ, אבל אז הפעלתי את המזגן והם בתגובה קיצצו לי 25 ק"מ של טווח. בפועל בתנאי המבחן הוא כיסה 250 ק"מ עם צריכת חשמל של 17 קילוואט-שעה ל-100 ק"מ. בפועל, מדובר ביחידת הנעה חשמלית מצוינת שמשלבת ביצועים יוצאים מן הכלל בכל תנאי ונצילות גבוהה של חשמל. לא היינו מצפים לפחות מהיצרנית הזו, שידה טמונה בחשמל מזה שנים ושגם המנועים ההיברידיים שלה ידועים בניצולת האנרגטית המצוינת שלהם.

מבחן דרך: לקסוס UX300e. קינן כהן, קינן כהן
גודל סביר ומידת שימושיות טובה לתא המטען/קינן כהן, קינן כהן

מילה אחרונה על מצברים וטעינה, יהיה מעניין לראות כיצד מבחן בתנאי חום ישפיעו על ההתנהגות והטווח שלהם, לקסוס בחרה בשימוש של קירור באוויר ממערכת המיזוג, ולא בנוזל כמו מרבית המכוניות החשמליות. הטעינה המקסימלית שמסוגל ה- UX300e לקבל היא של 50 קילוואט, כך שגם אם תגיעו לעמדת טעינה מהירה, מדובר בלפחות סדר גודל של שעה להטענת 80 אחוזי סוללה. מהשקע הביתי שלכם זה יארך כ-8 שעות.

מבחן דרך: לקסוס UX300e. קינן כהן, קינן כהן
נכון לעכשיו הוא נטול מתחרים ישירים/קינן כהן, קינן כהן

בכל הקשור לנוחות, תוספת המשקל דרשה הקשחה של הבולמים, אבל הפיצוי לכך הוא בצמיגים בחתך שפוי שמסייעים לו משמעותית בספיגה של מהמורות. מדובר ברכב נוח לנסיעה עירונית ונעים גם כאשר הוא צולח קטעי סלילה לא טובים במיוחד. גם בידוד הרעשים בכביש המהיר לא מבייש את הפירמה.

הציפיות הדינאמיות היו נמוכות ונענו במלואן. הבסיס שלו הוא לכתחילה לא איזו חגיגה גדולה וכאן נוסף לו משקל, הגה מלאכותי, חלוקת משקל שונה, צמיגים ירוקים ודוושת בלמים שעסוקה יותר בלהאט את הרכב תוך מקסימום השבת אנרגיה יותר מאשר משוב לנהג - מקובל עלי, לא בשביל זה קונים את ה- UX300e.

מבחן דרך: לקסוס UX300e. קינן כהן, קינן כהן
שני שקעי טעינה, אחד בכל צד לשימוש בכבלים שונים/קינן כהן, קינן כהן

סיכום בסוף

בואו נתחיל עם השורה התחתונה הרגילה של מכוניות חשמליות - אם סדר היום שלכם שגרתי, אינו כולל טווחים של יותר מ-100 ק"מ לכיוון ויש לכם היכן לטעון אותו כל ערב ויש לכם מכונית גיבוי בבית - סחטיין עליכם - מכונית חשמלית תפורה עליכם.

לגופו של לקסוס UX300e, זהו רכב שאולי אינו מתבלט במראהו החיצוני, אבל בהחלט בעל מארז אנרגטי וביצוע מצוין של שילוב בין ביצועים וחיסכון. ברור לגמרי למה לקסוס בחרה לעשות את הצעד הראשון לעולם החשמלי עם המכונית הזו, קהל היעד שלה לא חושש מטכנולוגיה, כרוב דגמי המותג הדגש אינו על מנועים רושפי צילינדרים אלא מעודנים ונעימים, זהו רכב קטן לשימושים קצרי טווח וכמובן - הפלטפורמה כבר כאן וזה חוסך הרבה מאוד כסף.

העניין הוא שהחיסכון הזה בכסף, לא ממש מתגלגל ללקוח. ב-293 אלף שקלים מדובר במכונית לא זולה ולא גדולה, עם תא נוסעים מצומצם והנדסת אנוש שראינו טובות ממנה. אמת, הוא נטול מתחרים ישירים בטווח הזמן הקרוב, והחשמלית היוקרתית הקרובה אליו נמצאת כ-130 אלף שקלים מעליו.

אני לא הולך לקיצוניות של לומר לכם תכסו את הסמל ותסתכלו על פיג'ו 2008 החשמלי, הלקוחות של לקסוס לא הגיעו לאן שהגיעו כדי להתלבט בין שתי המכונית האלו, אבל אם אתם לא נחושים להתהדר במכונית חשמלית וכבר וויתרתם על נושא ההנאה מהנהיגה, הגרסה ההיברידית שלו, שגם היא עם צריכת דלק מצוינת תעניק לכם חוויה דומה במחיר שונה מאוד, 240 אלף שקלים לרמת הגימור פרימיום או אפילו 265 אלף שקלים ל-F SPORT הבכירה קונים לכם המון מיכלי דלק בפער המחיר. שם אני עוד אוכל למצוא את הצידוק, בגרסה הזו, על אף הרושם המחשמל, אני לא.

מבחן דרך: לקסוס UX300e. קינן כהן, קינן כהן
יעילות חשמלית יוצאת מן הכלל, המחיר מרתיע/קינן כהן, קינן כהן

על הצד הטכני: לקסוס UX300e

מנוע, הנעה: חשמלי, קדמית
סוללות: ליתיום, קירור אוויר, 54.3 קילוואט-שעה
הספק/סל"ד (כ"ס): 204
מומנט/סל"ד (קג"מ): 30.6
תיבת הילוכים: אלקטרונית, רציפה

מידות:
אורך (ס"מ): 450
רוחב (ס"מ): 184
גובה (ס"מ): 155
בסיס גלגלים (ס"מ): 264
תא מטען (ליטרים): 367

ביצועים:
תאוצה 0-100: 7.5 שניות
מהירות מירבית: 160 קמ"ש

מתחרים (לא ישירים):
DS7 קרוסבק PHEV, וולוו XC40 PHEV, ב.מ.וו X1 PHEV

מחיר:
258 אלף שקלים (בסיס), 293 אלף שקלים (מבחן)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully