וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: DS7 Crossback פלאג אין

20.11.2020 / 6:28

עולם הרכב מתחשמל בקצב מסחרר והיום אנו פוגשים את הגרסה של קונצרן PSA. אם ה-DS7 יכול לשמש את הנשיא עמנואל מקרון, הוא צריך להיות מספיק טוב גם עבורנו

מבחן דרך: DS7 קרוסבק PHEV. רמי גלבוע, רמי גלבוע
במחצית הגודל בין Q3 ל-Q5, ה-DS7 מעניקה פינוק וייחודיות צרפתיים והחל מעכשיו, גם גרסה היברידית/רמי גלבוע, רמי גלבוע

המהפכה החשמלית גועשת במלוא עצמתה, מתוגברת על ידי קנסות כבדים המוטלים על יצרנים שאינם עומדים ביעדי צמצום הזיהום הנדרשים באירופה. הפרלמנט האירופי ותקנות ארגון Clean Air For Europe ייקנסו בסכומים כבדים, כל יצרן שיחרוג מדרגת הזיהום המירבית של 95 גרם פחמן דו חמצני לקילומטר. תחשיב הזיהום מתבצע על כלל מכירות היצרן ולכן, כל רכב חשמלי משפר את רווחיות היצרן, הרבה מעבר לתרומתו הישירה למכירות.

במחצית השנה הראשונה של 2020 הוביל קונצרן PSA את המרוץ הטכנו-אקולוגי הזה, במרווח מרשים. עם או בלי קשר לתקנות הזיהום למכוניות סדרתיות, DS Automobiles רשמה שורת ניצחונות עם מכוניות מרוץ חשמליות באליפות Formule E האירופאית, בה מתחרות גם אודי, ב.מ.וו, יגואר, מרצדס ופורשה. כל אלה מצביעים על החשיבות הגדולה שמייחסת DS לחישמול מכוניותיה. DS3 הקטנה היא דגם חשמלי טהור, והיום לקחנו למבחן את DS7 ההיברידית-נטענת.

מבחן דרך: DS7 קרוסבק PHEV. רמי גלבוע, רמי גלבוע
תא הנוסעים ממשיך את העיצוב האוונגרדי, האווירה חמימה ומפוארת. הנדסת האנוש קצת מוזרה לפרקים/רמי גלבוע, רמי גלבוע

תזכורת קצרה

את גרסת הדיזל של DS7 Crossback בדקנו לפני כשנה וחצי; אהבנו את המכונית הייחודית במתכוון, קרוסאובר אלגנטי שמנסה להתבדל ממתחריו הצמודים (ב.מ.וו X1, אודי Q3, או וולוו XC40). אבל מסתבר כי למרות הטכנולוגיה המתקדמת וזכרונות מסיטרואן DS המיתולוגית, המותג DS מתקשה להתחרות ביוקרה הגרמנית, שוודית ואף יפנית. בשנה וחצי האחרונות נמכרו בישראל 267 מכוניות DS7, ממוצע של פחות מעשר מכוניות לחודש. כל אחת מהמתחרות העלתה על הכביש פי שלוש או ארבע מכוניות, אבל זה לא מטריד את פרנסי DS. אנחנו לא הולכים על כמויות, הם מסבירים; הלקוחות שלנו נהנים מהאנונימיות היחסית של DS, הם לא באו לנקר עיניים.

עוד בוואלה!

DS7 קרוסבק פלאג אין הייבריד בישראל

לכתבה המלאה
מבחן דרך: DS7 קרוסבק PHEV. רמי גלבוע, רמי גלבוע
מזג האוויר הסגרירי והאווירה על הסיפון החזירו אותי לרגע לאירופה, החסרה כל כך מאז נחת כאן הנגיף/רמי גלבוע, רמי גלבוע

גם בגרסה ההיברידית, DS7 הוא אחד הקרוסאוברים המפנקים בסגמנט. מבחינת גודל הוא עומד בין Q3 ל-Q5, עיצובו החיצוני אינו יוצא דופן; קווים נקיים, גריל קדמי ענק בצורת יהלום משושה, יחידות תאורה מודרניות, הכל נקי ומלוטש, אבל ללא נוכחות עיצובית בולטת במיוחד.

רכב המבחן הגיע בגרסת השפיץ היוקרתית הנקראת (קחו אוויר) DS7 Crossback Chic E-Tense 4x4 OPERA; הכינוי הארוך יעלה לכם 344,900 שקלים אבל אם תסתפקו בגרסת Performance המפוארת מאוד גם היא, זה יעלה לכם 324,990 שקלים 'בלבד'. בשני המקרים תקבלו תא נוסעים מרווח מאוד, מאובזר בעושר ובטעם. רכב המבחן הגיע עם ריפודי עור בצבע בז' חמים, ניגוד מובהק לקדרות המקובלת בצד הגרמני של הגבול. המכונית גדושה ביצירתיות, דמיון וטעם משובח, אבל האם זה מצדיק את תג המחיר המאוד גבוה? כנראה שכן, עבור לקוחות מתאימים.

מבחן דרך: DS7 קרוסבק PHEV. רמי גלבוע, רמי גלבוע
המנועים החשמליים מעניקים ל-DS7 יכולת שטח תיאורטית, אבל אל תאתגרו אותה בשום דבר החורג משביל כורכר מסודר/רמי גלבוע, רמי גלבוע

מתנתקים מהשקע

על כל אלה תוכלו לקרוא במבחן הדרכים הקודם שערכנו, היום אנו מתמקדים במערכת ההיברידית-נטענת. מנוע הבנזין של DS7 המחושמלת חזק למדי, הוא בנפח 1.6 ליטר מוגדש, בהספק מירבי של 200 כ"ס ו-30.6 קג"מ. בנוסף, ל-7 יש גם שני מנועים חשמליים; קדמי בעל 110 כ"ס ו-32.6 קג"מ, ומנוע אחורי בהספק 113 כ"ס ו-16.9 קג"מ. שלושת המנועים מגיעים להספק משולב של 300 כ"ס ו-53 קג"מ (זה לא סיכום אריתמטי של הנתונים). מערכת ההנעה מתמודדת בקלות עם תוספת המשקל של 300 קילוגרם מעבר למשקלו של דיזל מקביל. המהירות המרבית של DS7 החשמלית היא 240 קמ"ש, התאוצה 0-100 מתרחשת תוך 5.9 שניות; זה נתון מצוין עבור קרוסאובר השוקל 1900 קילוגרם. אגב, את אותה מערכת היברידית תוכלו למצוא גם בפיג'ו 3008 ההיברידית-נטענת, העולה כמעט 100,000 שקלים פחות מה-DS7.

מבחן דרך: DS7 קרוסבק PHEV. רמי גלבוע, רמי גלבוע
המתלים האדפטיביים מסתייעים במצלמותActive scan כדי להעניק נוחות נסיעה מירבית/רמי גלבוע, רמי גלבוע

מצבר ליתיום-איון בהספק 13.2 קילוואט-שעה מכיל אנרגיה חשמלית המספיקה כהצהרת היצרן, לטווח חשמלי נקי של עד 62 קילומטרים; אני הצלחתי לכסות רק 40 קילומטרים עד להתנעת מנוע הבנזין אבל האמת היא, שהמראתי די מהר למהירויות תלת ספרתיות. סביר להניח שהטווח החשמלי בסביבה עירונית-פרברית יכול להגיע לסביבות 45-50 קילוטרים ריאליים. זה מספיק לנסועה יומית של הרבה לקוחות, ברוב ימות השבוע.

מבחן דרך: DS7 קרוסבק PHEV. רמי גלבוע, רמי גלבוע
רמת הטכנולוגיה והבטיחות גבוהה מאוד. כאן, מסך ראיית לילה המבוסס על מצלמה תרמית/רמי גלבוע, רמי גלבוע

איך נוסע?

גרסאות הבנזין והדיזל של DS7 מעודנות ושקטות מאוד. הגרסה החשמלית מעלימה לגמרי את צלילי ורעידות מנוע הבעירה הפנימית, והנסיעה מעודנת וחרישית עוד יותר. התאוצה במהירויות עירוניות, סנסציונית, כמקובל בעולם החשמל; עוד לא הספקת ללחוץ על הדוושה והמכונית מנתרת ממקומה, בנחרצות מלאה ובלי צלילים מכאניים. המנוע האחורי משלים הנעת 4X4 מצוינת, ובקרת המשיכה מתערבת כאשר מאיצים במהלך פנייה הדוקה, או על כביש רטוב.

מבחן דרך: DS7 קרוסבק PHEV. רמי גלבוע, רמי גלבוע
DS מנסה לחדור לפלח שוק בו הלוגו ויוקרתיות המותג קובעים לא פחות מאשר היכולות המוטוריות ורמת הגימור/רמי גלבוע, רמי גלבוע

ניתן להגיע בכוח המנוע החשמלי למהירות מירבית של 135 קמ"ש, מספיק כדי לקבל דו"ח יפה בלי לזהם את הסביבה... אם לא תתבונן בתצוגת לוח המחוונים, לא תרגיש את כניסת המנוע החשמלי לפעולה, שקט וחרישי בשיוט נינוח. המנועים החשמליים מסייעים גם בתאוצות ביניים ועקיפות, הופכים את ה- E-Tenseלרכב מהיר וחזק. אל כביש 959 המטפס מקיבוץ גונן לצומת וואסט הגעתי עם מצבר מדולדל לגמרי, אבל ה-7 בלעה אותו במהירות וברהיטות רבה. למרות ביצועי המנוע, אל תצפו למצוא מכונית ספורטיבית מושחזת; אנחנו עדיין מדברים על 1,900 קילוגרם המתנודדים מעל מרווח גחון של 19 סנטימטרים, זה לא יכול להיות רכב ספורטיבי באמת. גם תיבת 8-ההילוכים איטית למדי; במהירויות דו-ספרתיות זה בכלל לא מטריד, כי המנועים החשמליים מגיבים במהירות הבזק.

מבחן דרך: DS7 קרוסבק PHEV. רמי גלבוע, רמי גלבוע
העיצוב החיצוני מופנם למדי אבל הפרטים והקישוטים הקטנים, מעניקים ל-DS7 נוכחות של ממש/רמי גלבוע, רמי גלבוע

נתוני היצרן מדברים על תצרוכת דלק משולבת של 76 קילומטרים לליטר בתקן WLTP; טענה זו עשויה להיות נכונה אם אתה נוהג ב-80 קמ"ש, ואם הנסועה היומית כמעט ולא חורגת מהטווח החשמלי. בחיי יום יום ולאחר שהמצבר החשמלי התרוקן, הוצאנו מה-DS7 12-14 קילומטרים לליטר בנהיגה בינעירונית מהירה אך רגועה. הנהג יכול לשלוט במועד בו יצרוך את החשמל מטעינת הלילה וגם לטעון את המצבר בעזרת מצב B, המגביר את רמת הרגנרציה.

במכוניות היברידיות-נטענות אין צורך בטעינה מהירה כמו בחשמליות טהורות; טעינה מלאה של מצבר ה-DS7 תימשך בין שעתיים ל-8 שעות. 300 הקילוגרמים שהתווספו ל-DS7 אינם פוגעים בנוחות הנסיעה, אולי אפילו להיפך. המתלים האדפטיביים כויילו מחדש לטובת המשקל הנוסף והרכב סופג היטב שיבושי דרך, למרות שהברוטליים שבהם יגיעו לישבנך. צמיגי ה- 205/55R19 צרים יותר מאלה של גרסאות הבנזין/סולר, זה מסייע לצמצום צריכת האנרגיה ולשיפור נוחות הנסיעה. רמת הבטיחות מלאה, כמו בגרסאותה בנזין והדיזל. תצויין לטוב העובדה שתא המטען של ה-7 ההיברידית לא איבד מנפחו ביחס לגרסאות הבנזין והדיזל; לשלושתן יש 555 ליטרים בתא המטען. לצורך זה צומצם נפח מיכל הדלק מ-62 ל-43 ליטרים, והגלגל הרזרבי נעדר ממקומו.

מבחן דרך: DS7 קרוסבק PHEV. רמי גלבוע, רמי גלבוע
מנוע הבנזין דיסקרטי מאוד, התמיכה החשמלית מאפשרת לו להתרחק משיא הסל"ד/רמי גלבוע, רמי גלבוע

בחזרה לעמדת הטעינה

DS7 נשארה ייחודית ואלגנטית מאוד, עם הצהרת ייחודיות אותה יאהבו לקוחות שמבקשים שלא להיראות במכוניות היוקרה המקובלות. הגרסה ההיברידית מוסיפה ל-DS7 ביצועי מנוע מצוינים, רמה טכנולוגית גבוהה, ועל הדרך קיבלנו גם הנעת 4X4 בדגש על נהיגת כביש. המינוע החשמלי השביח עוד יותר את העידון הראשוני של ה-DS7 - מבחינה מוטורית-תפנוקים-טכנולוגיה, DS7 יכול להתחרות בכבוד עם מתחריו ההיברידיים הישירים, וולוו XC40 או ב.מ.וו X1, למשל.

אבל הבעיה של DS7 היא המחיר - יכול להיות שהוא תואם את רמת הטכנולוגיה, הייחודיות והגינדור, אבל הוא עדיין גבוה מאוד. אתה צריך להיות היפר אינדיווידואליסט ופרנקופיל מחוייב, כדי להיכנס לאולם התצוגה בהרצליה עם 345,000 שקלים, ולצאת עם DS7 היברידית. אבל העובדה היא שפנקסי ההזמנות מלאים, והמגבלה העיקרית להיקף המכירות היא כמות המכוניות שמקצה היצרן לישראל; פועל יוצא של כושר הייצור, והחשיבות הגדולה של מכירת מקסימום מכוניות חשמליות בשוק האירופאי, לטובת צמצום קנסות הזיהום.

מבחן דרך: DS7 קרוסבק PHEV. רמי גלבוע, רמי גלבוע
מדוקדק עד הפרטים הקטנים ביותר של תשומת לב/רמי גלבוע, רמי גלבוע

על הצד הטכני: DS7 Crossback Chic E-Tense OPERA

מנוע, הנעה: בנזין-היברידי, טורבו, 4 צילינדרים, כפולה
נפח: 1,598 סמ"ק
הספק משולב (כ"ס): 300
מומנט משולב (קג"מ): 53

תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

ביצועים
מהירות מירבית (קמ"ש): 240
תאוצה 0-100 (שניות): 5.9
טווח נסיעה חשמלי במבחן: 42 קילומטרים
תצרוכת דלק לאחר ריקון המצבר (קילומטר/ליטר): 12-14

מידות
אורך (ס"מ):
460
רוחב (ס"מ): 190
גובה (ס"מ): 163
בסיס גלגלים (ס"מ): 274
מרווח גחון (ס"מ): 19
נפח תא מטען (ליטרים): 555

משקל (ק"ג): 1,900
צמיגים: 235/50/R20

מתחרים:
ב.מ.וו PHEV X1, וולוו PHEV XC40

מחיר: 345,000 שקלים (מבחן)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    8
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully