וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות עצמה: מותג הספורט קופרה מושק בישראל

עודכן לאחרונה: 23.3.2021 / 10:00

החטיבה הספורטיבית של סיאט שמציינת השנה שלוש שנים להקמתה מתחילה את השיווק העצמאי שלה בישראל. כרגע בהיצע: לאון, אטקה ופורמנטור

קופרה פורמנטור/יצרן

אחרי שליווה במשך שנים את הגרסאות הספורטיביות ביותר של סיאט, יצא המותג "קופרה" לפני שלוש שנים לדרך עצמאית כחטיבה הספורטיבית של סיאט. כעת הוא מושק כחטיבה נפרדת בישראל, כזו שאמנם חוסה תחת כנפי סיאט, אבל תציג בידול משמעותי ממנה. החל באולמות מכירה, קונספט שיווקי שונה, פעילויות לקוחות ואפילו צוותי מכירות ייחודיים שייקראו "קופרה מאסטרס".

כרגע כולל ההיצע של החטיבה שלושה דגמים: לאון, אטקה ופורמנטור. השניים הראשונים מבוססים על דגמים קיימים של סיאט, הפורמנטור הוא הדגם העצמאי הראשון (לעת עתה) של המותג.

מותג קופרה בישראל. יוסי מויאל,
קופרה לאון, על בסיס הדור הרביעי של הלאון/יוסי מויאל

קופרה לאון, מבוססת על הדור הרביעי והנוכחי של סיאט לאון. ככזה הוא גדול ורחב מהדור היוצא, וגם חזק יותר. היא עדיין עושה שימוש במנוע ה-2.0 ליטרים מוגדש הטורבו של הדור היוצא, אבל כאן ההספק הוא 300 כ"ס. ההנעה היא קדמית דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד, עם דיפרנציאל מוגבל החלקה וכן כבעבר, תגיע המכונית עם בולמים אדפטיביים. הביצועים הם 5.7 שניות ל-100 קמ"ש ו-250 קמ"ש מירביים.

אבזור הבטיחות מלא וכולל מעבר ל-10 כריות אוויר גם תיקון סטייה מנתיב, התרעת אי שמירת מרחק, בלימה אוטומטית, התרעה על רכב ב"שטח מת" וכן התרעה מפני פתיחת דלת בזיהוי מכונית מתקרבת. גם אבזור הנוחות ארוך, ומעבר לעיטורים הספורטיביים בתא הנוסעים וצבעי הנחושת האופייניים למותג שיש בו כולל גם טעינה אלחוטית, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת שמע של BEATS ועוד.

המחיר מתחיל ב-240 אלף שקלים לפני תוספות וצבעי המט האופציונליים (אפור וכחול) שעבורם תתבקשו להוסיף 13,900 שקלים.

עוד בוואלה!

קופרה חוגגת יום הולדת 3 ומגלה מה הכיוון שלה

לכתבה המלאה
מותג קופרה בישראל. יוסי מויאל,
קופרה אטקה, הוותיק בהיצע המותג/יוסי מויאל

את הדגם השני באולם התצוגה, או איך שקוראים לו בקופרה - הגראז' אנחנו כבר מכירים - זהו הקופרה אטקה שכמו הלאון מבוסס על דגם קיים של סיאט - במקרה זה האטקה.

גם הוא עושה שימוש במנוע ה-2.0 ליטרים ובהספק 300 כ"ס, אבל כאן ההנעה הכפולה מזרזת את התאוצה שלו ל-100 קמ"ש וזו אורכת 4.9 שניות בדרך למהירות מירבית של 247 קמ"ש. גם פה תיבת ההילוכים היא כפולת מצמד עם 7 הילוכים, הבולמים אדפטיביים ורשימת אבזור הנוחות והבטיחות ארוכה.

מחירו של האטקה נותר כשהייה ועומד על 250 אלף שקלים.

מותג קופרה בישראל. יוסי מויאל,
פורמנטור - דגם עצמאי לחטיבה/יוסי מויאל

הפורמנטור, הדגם העצמאי של החטיבה אינו מבוסס על מכונית קיימת של סיאט, אבל בהחלט נראה כמו הכלאה בין הלאון לאטקה ליצירת קרוסאובר עם הופעה ספורטיבית מאוד. עם מימדים של 445 ס"מ לאורך הוא ארוך משמעותית מהאטקה, רחב ונמוך ממנו ובעל בסיס גלגלים ארוך יותר - 268 ס"מ לעומת 263 באטקה.

הפורמנטור יגיע בשתי גרסאות: האחת חלשה מדי והשנייה חזקה מאוד. או כמו שקוראים להן בקופרה פורמנטור ופורמנטר VZ. הראשונה תעשה שימוש במנוע ה-1.5 ליטר 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ של הקונצרן. בגרסה זו ההנעה קדמית ותאוצה ל-100 קמ"ש היא 8.9 שניות והמהירות המירבית היא 203 קמ"ש.

הגרסה השנייה ה-VZ משתמשת במנוע ה-2.0 ליטרים עם 310 כ"ס ו-40.8 קג"מ. ההנעה היא כפולה והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.9 שניות ועד 250 קמ"ש.

מותג קופרה בישראל. יוסי מויאל,
בצביעת הכחול מט הוא נראה מיליון דולר/יוסי מויאל

לעיצוב החיצוני שכולו אומר דינאמיות חוברים חישוקי 19 אינץ' (18 אינץ' בגרסת הבסיס), גג פנורמי, ספוילר אחורי, תאורת לד לרוחב החלק האחורי, פגוש אחורי עם שתי יציאות בגרסת הבסיס וארבע ב-VZ.

בתא הנוסעים לשתי הגרסאות לוח מחוונים 10.25 אינץ', תאורת אווירה, משטח טעינה אלחוטי ועוד. הן נבדלות בעיקר בגודל מסך המולטימדיה - 10 אינץ' בבסיס ו-12 אינץ' ב-VZ וכן במושבי הספורט מבד בראשונה ומושבי עור עמוקים בשנייה ופתיחה חשמלית לתא המטען.

ככל דגמי קופרה, גם לפורמטור כל מערכות הבטיחות המתקדמות.

מחירי הפורמנטור מתחילים ב-175 אלף שקלים לגרסת ה-1.5 ליטר ו-260 אלף שקלים ל-ZV עם מנוע ה-2.0 ליטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully