וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופרה חוגגת יום הולדת 3 ומגלה מה הכיוון שלה

26.2.2021 / 7:02

החטיבה הספורטיבית של סיאט - קופרה חוגגת שלוש שנות פעילות עם הצגת דגם סופר ספורטיבי לפורמנטור והצצה לעתיד שלה והוא חשמלי ומהיר

קופרה חוגגת 3 שנים. אתר יצרן
פורמנטור VZ5 קרוסאובר ספורטיבי, אולי האחרון מסוגו/אתר יצרן

שלוש שנים עברו מאז באה לעולם החטיבה הספורטיבית של סיאט, זו שאמורה הייתה לקחת את המוניטין שיצרו גרסאות הקצה של לאון ולמנף אותן למותג עצמאי. עד השנה שעברה הדבר היחיד שראינו מהם ברמת אולם התצוגה היה הקופרה אטקה, אבל 2021 מסתמנת כשנת הפריצה שלה קדימה, עם קו מוצרים עצמאי וצריך לומר - עוצמתי.

הראשון מבין אותם דגמים עצמאיים הוא הפורמנטור, קרוסאובר-קופה מעוצב על בסיס האטקה שמוצע בשתי גרסאות, הראשונה עם מנוע 2.0 ליטרים 310 כ"ס והשנייה היברידית פלאג אין שמשלבת מנוע בנזין עם יחידה חשמלית להספק משולב של 245 כ"ס.

קופרה חוגגת 3 שנים. אתר יצרן
תא הנוסעים של הפורמנטור/אתר יצרן

אבל לקופרה זה לא מספיק כדי באמת לחגוג שלוש שנים, אז היא מציגה את הפורמנטור VZ5, גרסת העל הקיצונית של הדגם, והשם שלו מסביר פחות או יותר כל מה שצריך לדעת עליו. VZ הוא קיצור למילה Veloz שבספרדית משמעה "מהר". ומאיפה מגיע ה"מהר" הזה? כאן נכנסת לתמונה הספרה 5 בשם שלו - מתחת למכסה המנוע שלו נמצאת אותה יחידת 5 צילינדרים משובחת של אודי, זו שבחרטום ה-RS3 וה-RSQ5 ולמעשה מופיעה לראשונה בדגם שאינו מגיע משטוטגרט.

ההספק של 390 כ"ס, יחד עם הנעה כפולה ותיבת הילוכים כפולת מצמד בת 7 יחסי העברה בועטות אותו ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות (מהר יותר מה-RSQ3) ועד מהירות מירבית של 250 קמ"ש.

ה-VZ5 גם מונמך, מוקשח (עם בחירה בין 15 דרגות הקשחה), בלמים גדולים יותר, חישוקי 20 אינץ' וצמיגי פירלי P זירו.

עוד בוואלה!

קופרה - מותג נולד

לכתבה המלאה
קופרה חוגגת 3 שנים. אתר יצרן
הרבה אגזוזים, זה לא יימשך הרבה זמן/אתר יצרן

ההופעה החיצונית עוברת טיפול להדגשת האגרסיביות שלו עם גריל שחור, כונסי אוויר גדולים יותר, ארבעה מפלטים מאחור ועוד.

המותג שהחל להתגלגל עוד בימי המנכ"ל הקודם של סיאט לוקה דה מיו, שהיום מנהל את רנו, מציג מספרים נאים מאוד ביחס למותג נישה ספורטיבי. בשיחת וידאו אומר ווין גריפית', שעומד בראש המותג כי היקף המכירות של המותג עומד על 65 אלף יחידות מאז נוסד, 27 אלף מהן בשנת 2021.

ל-VZ5 עצמו אולי לא תהייה השפעה מרחיקת לכת על המספרים המוחלטים, שכן הוא מוגבל ל-7,000 יחידות, אבל עבור הגרסאות נטענות השקע של הפורמטור יש תפקיד חשוב.

קופרה חוגגת 3 שנים. אתר יצרן
הבורן הכל חשמלית של המותג/אתר יצרן

והתפקיד הזה כולל הטמעה של תפיסת ההפעלה של מכוניות ספורטיביות עם הנעת פלאג אין. לקופרה יהיו לא פחות מ-6 דגמים כאלו במהלך 2021 ובנוסף דגם חשמלי לחלוטין בשם בורן, המבוסס על פולקסווגן ID 4. הדגם החשמלי צפוי להציע טווח של 500 ק"מ עם סוללות ה-77 קוט"ש שלו ולקבל הטענה מהירה שתאפשר לו להעמיס 260 ק"מ בתוך 30 דקות טעינה. נתוני ביצועים לא נמסרו למעט היכולת שלו להאיץ מ-0 ל-50 קמ"ש ב-2.9 שניות.

כדי לדחוף את הפוטנציאל הספורטיבי של מכוניות חשמליות, סיאט הולכת לעשות שימוש ב-e-Racer, מכונית מירוץ לסבב ה- PURE ETCR עם 680 כ"ס ועם דגם נוסף שיתחרה בסבב ה-E אקסטרים, סדרת מירוצי שטח לכלי רכב חשמליים.

קופרה חוגגת 3 שנים. אתר יצרן
קופרה e-Racer, תשלים את המהלך על מסלולי המירוצים/אתר יצרן

את הבידול של המותג תבצע החטיבה בין השאר עם העמדת אולמות תצוגה נפרדים לקופרה, אבל זו רק ההתחלה. בכוונת היצרנית להעניק גם חווית רכישה ובעלות שונה ומובחנת. כך למשל, אולמות התצוגה שלה, שיציעו גם מעטפת של אביזרים נלווים של המותג יכונו - קופרה גאראז'. ולא יהיו אולמות תצוגה שגרתיים, אלא יותר בכיוון של "מתחמי חוויה" לרוכשים של המכוניות, אליהם יוצמדו גם "קופרה מאסטרים", אנשי קשר שילוו את הלקוח בתהליך הרכישה של הדגם וגם בהמשך.

כמה מהדיבורים האלו הם הבטחות שיווקיות של היצרנית וכמה מהם יבואו לידי ביטוי? אנחנו לא צריכים לחכות יותר מדי זמן כדי לדעת את זה. באמצע החודש הבא (מרץ), תשיק צ'מפיון מוטורס היבואנית את המותג בישראל ובכללו יתחיל גם שיווק הפורמנטור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully