וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרנסאנס של רנו והפתעה מאיתנו

15.1.2021 / 12:51

רנו הציגה את התוכנית המהפכנית שלה לשנים הקרובות, אלו שיכללו הגדרה מחדש של החטיבות השונות בה, כניסה שלה לתחומי תחבורה חדשים וכמובן החזרת הרנו 5 בגרסה חדשה

רנו 5 פרוטוטייפ. אתר יצרן
אב הטיפוס של רנו 5, קריצה לעבר, מבט לעתיד/אתר יצרן

להיסטוריה יש לפעמים נטייה להופיע שוב בהקשרים שונים ומשונים. אתמול הודיעה יצרנית הרכב הצרפתית רנו על שורת שינויים אותם היא הולכת ליישם בשנים הקרובות על מנת להחזיר אותה לרווחיות. מחר, ב-16 לינואר יהיה בדיוק התאריך שבו ב-1945 הולאמה חברת רנו אחרי שחרור צרפת מהכיבוש הנאצי, מהלך ששינה לחלוטין את מהלך ההיסטוריה של החברה וממשיך עד היום.

הפעם, מאחורי השינוי הזה, שעליו כבר דיווחנו לכם, עומד לוקה דה מיו, המנכ"ל של רנו. דה מיו האיטלקי היה זה שכבן חסותו של סרג'יו מרקיונה בפיאט הביא לעולם את ה-500 הנוכחית וכמנכ"ל סיאט העלה את היצרנית הספרדית למסלול רווחיות.

כעת הוא רוצה לעשות את זה ברנו.

רנו 5 פרוטוטייפ. אתר יצרן
רמזים ל-5 המקורית עם הפנסים האחוריים והפרופורציות/אתר יצרן

התוכנית של דה מיו כוללת שורת שינויים כבר ברמת הדגמים אותם תייצר רנו, לא עוד לנסות להתחרות בסגמנטים לא תחרותיים כפי שהיא עושה היום עם הטאליסמן למשל ויותר מיקוד בעולמות הפנאי והקרוסאוברים. כולל צמצום של מספר הפלטפורמות בהן היא עושה מ-6 ל-3. אב הטיפוס של הרנו 5 שאתם רואים כאן יהיה אחד מהם וינסה לפרוט על מיתרי הנוסטלגיה של אחת מהמכוניות היותר מוצלחות ומצליחות של רנו. לצידה יהיו עוד 23 דגמים חדשים שיוצגו עד 2025, 10 מתוכם חשמליים.

ה-5 אב טיפוס תהיה חשמלית, אבל אין נתון מבוסס אחר אותו אפשר לצטט או לנקוב לגבי המכונית, הביצועים. אולם דה מיו ציין במפורש כי היא תהייה במחיר נגיש, ממש כמו ה-5 המקורית, עכשיו רק צריך שיצאו גם גרסאות ספורטיביות.

עוד בוואלה!

דיווח: רנו בדרך לתוכנית קיצוצים. יופסק ייצור דגמים

לכתבה המלאה
רנו 5 פרוטוטייפ. אתר יצרן
אפילו הלוגו בניחוח רטרו/אתר יצרן

שינויים נוספים אותם מתכוון דה מיו ליישם הם חיסכון בשרשרת הייצור של המכוניות, החל בספקים וכלה בשיווק וההפצה. שלב נוסף בתוכנית יהיה יצירת אבחנה בין חטיבות החברה. רנו שתתמקד בדגמי הליבה, דאצ'יה תתקדם לייצור ושיווק דגמים איכותיים מבעבר, לאדה תוסיף לעשות שימוש ב"מכלולים מוכחים" שזה שם הקוד בתעשייה לכך ששם לא נראה את חוד החנית הטכנולוגי.

חטיבת אלפין תהייה זו שתרכז את פעילות רנו ספורט, קבוצות המירוצים של היצרנית בפורמולה 1 וענפים נוספים אליהם תיכנס וזרוע חדשה נוספת תכניס אותה לעולם ה"מוביליטי" שירותי תחבורה משלימה, רכב שיתופי, מימון ותוכניות בעלות חדשניות בהן משלם הלקוח על השימוש בפועל ולא על המכונית כמוצר.

דאצי'ה ביגסטר. אתר יצרן
דאצ'יה ביגסטר קונספט, מותג הלואו קוסט של רנו ישתדרג/אתר יצרן

מרימים לרנו

מכיוון שזו הזדמנות מצוינת לחגג לחברה בעלת ההיסטוריה הארוכה והמפוארת הזו, אחרי שבשבוע שעבר זו הייתה טסלה הכוכבת של החידון השבועי שלנו. אז אם אתם פרנקופילים מושבעים וגם חובבי רכב, קדימה, כובע ברט על הראש, באגט מתחת לבית השחי וקדימה לחידון:

חידון הטריוויה השבועי: הפעם עם רנו

אילו כלי רכב מלבד מכוניות בנתה רנו וגם הופיעו על הסמל שלה?

מסורים
טנקים
קטרי רכבת
גלגלי שיניים
  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully