וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: רנו קפצ'ור החדש

25.12.2020 / 8:00

שבע שנים לאחר הצגת הקפצ'ור הראשון, רנו מציגה דור שני של הקרוסאובר העירוני שלה. גדול וטכנולוגי יותר, חזק יותר. האם יצליח להשתלב בסביבה התחרותית של ג'יפוני העיר?

מבחן דרך: רנו קפצ'ור. רמי גלבוע, רמי גלבוע
עם מרווח גחון של 17.4 סנטימטרים והנעה קדמית, אל תצפו ליכולת שטח; למרות זאת, ניתן לרדת עם הקפצ'ור מהאספלט/רמי גלבוע, רמי גלבוע

עם למעלה מ-1,500,000 מכירות ברחבי העולם נחשב רנו קפצ'ור ללהיט מכירות בינלאומי, אבל הפופולריות הגדולה לא זכתה להגיע אלינו. רמת המכירות בישראל מוכתבת מן הסתם מסיבות של דימוי המותג, דעות קדומות ותדמית היבואן - אין לזלזל בשיקולים אלה, אבל הם אינם קשורים בהכרח לטיב המכונית. כי לכן לקחנו את הקפצ'ור החדש למבחן, כדי לעמוד על השינויים. רנו קפצ'ור צריך להתמודד עם מתחרים אירופים שכבר זוכים להצלחה לא מבוטלת בשוק הישראלי - פיג'ו 2008 הצרפתית, וסקודה קאמיק; אהבנו אותם במבחן השוואתי קודם, והרנו אמורה להידחק אל הרווח שביניהם. מתחרים נוספים הם סיאט ארונה, סיטרואן C3 איירקרוס, יונדאי קונה וניסן ג'וק.

מבחן דרך: רנו קפצ'ור. רמי גלבוע, רמי גלבוע
הדופן מגולפת בסגנון לוחם נינג'ה, רוכנת קדימה/רמי גלבוע, רמי גלבוע

רנו קפצ'ור נמכר בישראל בשלוש רמות גימור; Intense ב-125,000 שקלים, Edition-1 המפוארת במחיר מרקיע של 140,000 שקלים, ורכב המבחןExecutive העולה 133,000 שקלים. מחירים אלו נמוכים במקצת מאלה של דגמי 2008 מקבילים. הקפצ'ורים חמושים במנוע בנזין מוגדש בנפח 1.3 ליטר, ל'אינטנס' יש הספק של 131 כ"ס, הגרסאות הבכירות מוציאות מאותו בלוק 154 כ"ס מכובדים ו-27.5 קג"מ. בעולם הרחב נמכרות גם גרסאות 1.0 ליטר, דיזל, ויש היברידי-נטען בדרך.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: רנו גרנד סניק "אקזקיוטיב"

לכתבה המלאה
מבחן דרך: רנו קפצ'ור. רמי גלבוע, רמי גלבוע
שרירי יותר מהדור הקודם/רמי גלבוע, רמי גלבוע

מה חדש?

רנו קפצ'ור החדש גדול מהדגם היוצא; ארוך יותר ב-11 ס"מ, כ-2 סנטימטרים תוספת לרוחב וגבוה יותר. המידות גדלו אבל הסגנון העיצובי לא השתנה, וברור לכל שזה היורש של הדגם הקודם. הצרפתים שמרו על קווי מרכב שריריים ומקומרים, תוך שהם מגבירים את העוצמה בכל מקום - כונסי האוויר גדולים יותר, פנסי ה-LED מסוגננים כמקובל ב-2020. אהבנו את כאילו-כונסי האוויר הקטנים בכנפיים הקדמיות, את שילוב הצבעים הבולט אך לא צעקני.

מבחן דרך: רנו קפצ'ור. רמי גלבוע, רמי גלבוע
לוח המחוונים ייחודי, צבעוני ומרופד בחומרים נעימים. מסך המולטימדיה גדול ושימושי/רמי גלבוע, רמי גלבוע

העיצוב המקומר נמשך אל תוך תא הנוסעים. לוח המחוונים מרופד בחומרים רכים ונעימים למגע, דיפונים צבעוניים מעטרים את לוח המחוונים, הקונסולה המרכזית וריפוד המושבים. העיצוב המקורי נמשך בקונסולה המרכזית הצפה, מתחתיה תא אחסון שימושי. במרכז לוח המחוונים מזדקר מסך מולטימדיה 9.3 אינץ' אנכי - הוא מזכיר את הגישה של וולוו, ומאפשר להציג בעת ובעונה אחת כמה תפקודים; ניווט בחלק העליון, טלפונייה + צליל בחלק התחתון. המערך מתפקד בצורה רהוטה, ויש גם מתגים פיזיים להפעלת המזגן.

מבחן דרך: רנו קפצ'ור. רמי גלבוע, רמי גלבוע
"ידית" ההילוכים מקורית, יש מבחר נאה של תאי אחסון ושקעי הטענה/רמי גלבוע, רמי גלבוע

המערכת תומכת באנדרואיד ואפל. מאחורי גלגל ההגה נמצא לוח מחוונים וירטואלי 10 אינץ' נעים לעין. אהבנו את מערכות התצוגה הדיגיטליות, אבל נתקלנו גם במוזרויות ארגונומיות כמו מנוף בקרת צליל המתחבא מאחורי גלגל ההגה, שליטה לא אינטואיטיבית בבקרת השיוט וכיו"ב; שום דבר אינו בעייתי, אבל לפעמים עדיף ללכת בשביל המוכר והמקובל.

המרחב מלפנים ותנוחת הישיבה טובים; המושבים נוחים, ניתן להגביה את מושב הנהג, התצפית קדימה ולצדדים טובה. ידית ההילוכים ייחודית בעיצובה ונעימה לתפעול. המרחב מאחור פחות מרשים, למרות בסיס גלגלים של 264 ס"מ ואפשרות להסיט את המושב האחורי קדימה-אחורה. לזוג נוסעים גדולים יהיה קצת צפוף מאחור, גם כאשר המושב מוסט לאחור. יש יציאות מזגן אחוריות, ומבחר שקעי טעינה. תא המטען בנפח של 422 עד 536 ליטרים, משתנה על פי מיקום המושב האחורי.

מבחן דרך: רנו קפצ'ור. רמי גלבוע, רמי גלבוע
מנוף השליטה במערכת השמע לוקח השראה מדגמים קדומים של רנו, אינו נוח לתפעול/רמי גלבוע, רמי גלבוע

בתנועה

מנוע ה-1.3 ליטר מספק 154 כ"ס ו-27.5 קג"מ, ברצועת כוח רחבה ושימושית. המנוע שרירי ביחס לקטגוריה, מעביר כוח לגלגלים הקדמיים בעזרת תיבת 7-הילוכים כפולת מצמד. התיבה אינה זריזה אבל היא שומרת את המנוע בסל"ד נמוך ורגוע, מעניקה לנוסעי הקפצ'ור נסיעה שקטה ונעימה. היא לא תקפיץ אותך לעקיפה תלת ספרתית אבל אני מעדיף אותה על פני תיבות מהירות עד תזזית, ובוודאי על פני תיבות רציפות.

עם 8.6 שניות מאפס ל-100, הקפצ'ור החדש מהיר וזריז, ואפילו חסכוני - בנהיגה בין עירונית רגועה היא הוציא בין 12 ל-15 קילומטרים לליטר, זה טוב ביחס לביצועים ולמשקל העצמי. מערך הבטיחות המלא כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל ורכב דו גלגלי. ובתוך כל אלה אני חושב על כך שהבלמים האחוריים מתבססים על תופים מיושנים... הלו, אנחנו שנייה מ-2021 ואתם מרכיבים לי בלמי תוף?

מבחן דרך: רנו קפצ'ור. רמי גלבוע, רמי גלבוע
עם מרווח גחון של 17.4 סנטימטרים והנעה קדמית, אל תצפו ליכולת שטח; למרות זאת, ניתן לרדת עם הקפצ'ור מהאספלט/רמי גלבוע, רמי גלבוע

קפצ'ור 2020 מתבסס על פלטפורמת CMF-Bשל קליאו. נוחות הנסיעה טובה בדרך כלל למרות חישוקי 18 אינץ', גדולים לטעמי. כיול המתלים נוטה לצד הרך יחסית; זה מעניק לקפצ'ור נסיעה נוחה ומבודדת, על חשבון חדות נהיגה בכביש הררי. אני אוהב את הפשרה אותה בחרו אנשי רנו, מתאימה לאופיו המשפחתי של הקרוסאובר הצרפתי - אף אחד לא מחפש כאן להשחיז צמיגים, ועדיין אפשר ליהנות מנהיגה דינמית.

מבחן דרך: רנו קפצ'ור. רמי גלבוע, רמי גלבוע
קווים חדים ונחרצים/רמי גלבוע, רמי גלבוע

סיכום

רנו קפצ'ור החדשה עונה לדרישות הסגמנט המבעבע של קרוסאוברים עירוניים קטנים. הדור השני גדול במקצת מהראשון, נראה טוב ושרירי, תא הנוסעים מספק נוחות ואווירה עליזה שחסרה אצל חלק מהמתחרים. יחידת הכוח מצוינת, הכוח בשרני וזמין, ורמת העידון גבוהה - הרכב שקט ונוח ומבלי להיות ספורטיבי. אהבנו את רנו קפצ'ור החדש ובתמחור הנושק מלמטה את 2008, הוא גם לא יקר מדי (למרות שרנו קליאו תעלה לכם פחות). האתגר הגדול ליבואן יהיה להילחם בדעות קדומות האופפות את המותג אבל לפחות הפעם יש לו מוצר טוב ביד.

מבחן דרך: רנו קפצ'ור. רמי גלבוע, רמי גלבוע
יש לו את מה שצריך כדי להיות תחרותי, אבל בדרך הוא יצטרך להתגבר על מחסום התדמית/רמי גלבוע, רמי גלבוע

על הצד הטכני: רנו קפצ'ור Executive 1.3

מנוע, העברת כוח:
בנזין מוגדש, 4-בוכנות בנפח 1,333 סמ"ק
הספק מירבי (כ"ס): 154/5,500
מומנט מירבי (קג"מ): 27.5/1,800
תיבת הילוכים: 7 הילוכים, כפולת מצמד

ביצועים
מהירות מירבית (קמ"ש):
202
תאוצה 0-100 (שניות): 8.6
תצרוכת דלק בינעירונית (מבחן, קמ"ל): 14.0

מידות
אורך (ס"מ):
422.7
רוחב (ס"מ): 179.7
גובה (ס"מ): 157.6
בסיס גלגלים (ס"מ): 263.9
מרווח גחון (ס"מ): 17.4
נפח תא מטען (ליטרים): 536/422
משקל (ק"ג): 1,341
צמיגים: 215/55R18

מתחרים:
פיג'ו 2008, סקודה קאמיק, יונדאי קונה, ניסאן ג'וק

מחיר: 133 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully