וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: רנו גרנד סניק "אקזקיוטיב"

12.7.2020 / 8:00

בקרב הבלימה שמנהלים מיניוואנים קומפקטיים מול הקרוסאוברים והג'יפונים בעלי שבעת המושבים, הגרנד סניק יכל היה להיות חלופה מעולה. אז מה בעצם עוצר אותו?

מבחן דרך: רנו גרנד סניק. קינן כהן, קינן כהן
הגרנד סניק משקיע בהופעה וזה עובד נהדר/קינן כהן, קינן כהן

גם כארבע שנים אחרי שהוצג, מפגש ראשון עם רנו גרנד סניק מקבל ציון גבוה על הופעה. התמונות עושות לו עוול, אבל מוביל הנוסעים הכחלחל שנח בחנייה המשפחתית שלנו בהחלט מייצר מראה מרשים מאוד, העובדה שהוא מחזה נדיר על הכבישים מוסיפה לייחודיות הזו. הרבה ממנה נזקפת למימדי ה-XL שלו עם חישוקי ה-20 אינץ' הענקיים.

תא הנוסעים שלו מגיע גם הוא במידות XL, מהכורסאות של המושבים הקדמיים (עור, חשמל, עיסוי וחימום), משורת המושבים השנייה והמרווחת, הקלה לכניסה, המאובזרת במגשים נשלפים, פתחי מיזוג ושקעי USB ועד שני המושבים בשורה השלישית שלא נופלים במימדיהם מאלו של ג'יפונים וקרוסאוברים בעלי שבעה מושבים. זה אומר שהם מיועדים בראש ובראשונה לילדים, אבל אלו יקבלו קצת יותר מקום לרגליים בזכות אפשרות להזיז את שורת המושבים השנייה. כל העסק מתקפל חשמלית בלחיצת כפתור, מתא המטען ואפילו ממסך המולטימדיה.

מבחן דרך: רנו גרנד סניק. קינן כהן, קינן כהן
מגוון עצום של תאי אחסון, מגירות וגומחות בתא הנוסעים המרווח/קינן כהן, קינן כהן

ברמת הגימור "אקזקיוטיב" שלקחנו למבחן רשימת האבזור ארוכה מאוד, נראה שלא הייתה שורה בה לא סומן V בטופס האבזור שמציע היצרן. מסך מולטימדיה ענק, תאורת לד, המושבים הקדמיים האמורים, תצוגת נתונים עילית, בורר מצבי נהיגה, גג פנורמי מלא, וילונות הצללה מאחור והרשימה ממשיכה. רשימת מערכות הבטיחות כוללת בקרת סטייה מנתיב, התרעת אי שמירת מרחק, מצלמת רוורס, שליטה אוטומטית על התאורה, בלימה אוטומטית, זיהוי תמרורים, התרעה על רכב ב"שטח מת" ובקרת שיוט אדפטיבית (למרבה הצער לא פעילה מתחת ל-40 קמ"ש היכן שהיא באמת מסייעת) - רמת הגימור "אינטנס" הזולה ממנה ב-20 אלף שקלים מחסירה בין השאר את שתי המערכות האחרונות.

עוד בוואלה!

מבחן ראשון: רנו קוליאוס

לכתבה המלאה
מבחן דרך: רנו גרנד סניק. קינן כהן, קינן כהן
מי שתכנן את תא הנוסעים מבין היטב מה צריך להיות בו/קינן כהן, קינן כהן

הגרנד סניק מקבל ציון 10 עגול על כל מה שקשור באיכות חיים, פתרונות אחסון ורמת מחייה נאותה למוביל נוסעים. זה היה כך בכל דור שלו, כאילו צוות המתכננים של התא הזה חדר למוחם של נהגים ונהגות משפחתיים ויצר תובנות שאפילו הם לא ידעו עליהן. יש כאן כמות אדירה של תאים פתוחים, נסתרים, גלויים, נשלפים, נגללים, נסגרים ומקוררים.

אבל לא הכול מושלם, שטח השמשה הקדמית יוצר אפקט חממה פשוטו כמשמעו בחלל הרכב, הדונמים של פלסטיק שחור המשתרע בין הנהג לבסיס השמשה מקרין בחזרה חום, השורה התחתונה היא שאתם לא רוצים להעמיד את הגרנד סניק בשמש ביום חם גם לפרק זמן קצר.

מבחן דרך: רנו גרנד סניק. קינן כהן, קינן כהן
שורה שנייה מרווחת להפליא, טובה משמעותית מאלו בג'יפונים ובקרוסאוברים הפופולריים/קינן כהן, קינן כהן

המטראז' המכובד בתא הנוסעים קצת מפריע כאשר מסך המולטימדיה הגדול והאנכי סטייל טסלה מתגלה כמעט רחוק מדי לתפעול שוטף ובטוח. במכונית שמציבה שימושיות ומתגאה בהנדסה לרווחת הנוסעים מוזר היה לקבל כמה מהיציאות המשונות של רנו כמו מיקום מתג בקרת השיוט ליד ידית ההילוכים. אפרופו ידית הילוכים במהלך ימי המבחן גיליתי שבתמרון חניה במעבר בין D ל-R הידית מוצאת את דרכה בקלות למצב פרקינג, מה שמפעיל את בלם היד החשמלי, ואז צריך עוד פעם להוציא אותה להילוך האחורי, לבטל את בלם היד וזה די מרגיז.

מבחן דרך: רנו גרנד סניק. קינן כהן, קינן כהן
השורה השלישית מתאימה לשני ילדים/קינן כהן, קינן כהן

מושבי הנוחות הקדמיים שלו, שבכיבוי הרכב זזים אחורה כדי לאפשר יציאה נוחה, לא מתחשבים בעובדה שבשורה השנייה יושב מישהו ופשוט עושים עליו רוורס וצריך לחטט בתפריטים כדי לבטל אותה. במעבר על שיבושים החלונית עליה מוקרנת התצוגה העילית רועדת לעיתים. אלו סתם דברים קטנים שקצת תשומת לב הייתה פותרת.

תא המטען מותיר נפח לא גדול אבל סביר לשימוש כאשר כל המושבים מאוכלסים העומד על 233 ליטרים במדידה עד גובה המושבים ו-596 ליטרים בקיפול השורה השלישית, המספרים האלו מקבילים לסקודה קודיאק, אבל עם סף הטענה נמוך ולכן נוח יותר.

מבחן דרך: רנו גרנד סניק. קינן כהן, קינן כהן
תא המטען סביר גם בשימוש בכל המושבים, ניתן לקפל את חלקם או כולם באמצעות הכפתורים או ממסך המולטימדיה/קינן כהן, קינן כהן

רנו גרד סניק מגיע עם מנוע 1.3 ליטרים טורבו, זה שפותח בשיתוף מרצדס ונמצא ברבים מדגמי שתי החברות. הוא מציע שתי רמות הספק, 140 כ"ס ברמת הגימור אינטנס ו-159 ברמת הגימור אקזקיוטיב הנבחנת. נתון המומנט עומד על 27.5 קג"מ. תיבת ההילוכים היא רובוטית כפולת מצמד עם 7 יחסי העברה.

על הנייר ועל הכביש הביצועים בסך הכל בסדר גמור לרכב במימדיו, משקלו וייעודו. 9.9 שניות ל-100 ו-207 קמ"ש מירביים הם די והותר ובפועל הוא אכן רכב שמסוגל להתמודד עם שינוע נוסעים על מטענם גם בדרך הררית בלי הרבה בעיות. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר ובכבישים מהירים מצוינת, בידוד הרעשים גם הוא טוב למדי והמושבים שלו הם ברמה שאנחנו לא רגילים לפגוש מתחת לרבע מיליון שקלים.

מבחן דרך: רנו גרנד סניק. קינן כהן, קינן כהן
מנוע ה-1.3 ליטר שפותח בשיתוף מרצדס, כאן עם 159 כ"ס/קינן כהן, קינן כהן

בעיר לעומת זאת העסק פחות מבריק, למרות ראות מרהיבה החוצה בזכות שטח החלונות האדיר, השילוב בין כיול מתלים נוקשה יחסית לצמיגים במידות לא מקובלות של 195/55 על חישוק 20 אינץ' (ובהצלחה עם מציאת צמיג, שכן אלו יקרים במאות שקלים לסט במידות נורמליות) יוצרת רכב שבהחלט לא מצטיין בזה. כדרכן של תיבות הילוכים כפולות מצמד, גם זו לא נעימה בנסיעה איטית, הרכב מתדרדר לפנים או לאחור בתמרוני חניה בהתאם לשיפוע, מערכת דימום המנוע חותכת את המזגן והיא מתחברת לסיפור המטריד ההוא של מעבר תכוף למצב פארקינג בידית ההילוכים.

מבחן דרך: רנו גרנד סניק. קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: רנו גרנד סניק/קינן כהן, קינן כהן

אז הוא מאוד נוח מחוץ לעיר, אבל לגבי כיף בנהיגה? בואו נודה על האמת, עבור מישהו עם ארבעה ילדים ומעלה, המילה "כיף" מתארת בעיקר כניסה למיטה בשעה סבירה בלי למעוד בדרך אליה על ערימת כביסה או צעצועים, וגם הליכה בבית ברגליים יחפות בלי ניסיון התנקשות של קוביית לגו. ועדיין, למרות שאינו מהנה במובן הקליני של נהיגה, הגרנד סניק מרשים מאוד ביכולת שלו לפנות ולשמור על שלוות נפש גם בנהיגה הרבה מעבר לגבול הסיבולת של המשפחה. זה לא חשוב כי אפשר לגרור אותו לחוליגניות בדרך לחוגים, זה חשוב כי זה אומר שזה רכב שיודע להתמודד עם מצבים בהם נדרש פתאום תיקון היגוי או בלימה בשיא עיקול, בהיבט הזה, הפער בינו לבין הקרוסאוברים האחרים עצום.

בסיום ימי המבחן, עם כל הגודל שלו, השימושיות ותנאי הנהיגה הלא ממש ידידותיים - הוא מצליח להוציא נתון צריכת דלק לא פחות ממצוין של 12.4 ק"מ לליטר. גם פה היתרון שלו על הקרוסאוברים למיניהם בולט.

מבחן דרך: רנו גרנד סניק. קינן כהן, קינן כהן
השמשה הקדמית הענקית מחדירה הרבה אור אבל גם הרבה חום לתא הנוסעים/קינן כהן, קינן כהן

סיכום

בעולם רציונלי, כזה שבו מכוניות נרכשות על סמך בחינה אובייקטיבית של ההתאמה שלהן לצרכים, לקוחות הזקוקים לרכב 7 מקומות לא היו מסתכלים בכלל לכיוון מכוניות כמו מיצובישי אאוטלנדר, סקודה קודיאק או ניסאן אקסטרייל שנאנסו להכיל שני מושבים נוספים. בעולם כזה, כמו זה שהכרנו בתחילת העשור הקודם המלכים היו אותם מיניוואנים קומפקטיים. אבל היום, כל אחד רוצה לשבת בקרוסאובר, לפי הכמות בה הם נמכרים מסתבר שיש בישראל כמות אדירה של בעלי בעיות גב בכל חתכי האוכלוסייה שחייבים ג'יפון. בהרבה מקרים ההפסד כולו שלהם - הפעם לא ממש. כי גרנד סניק הוא רכב ממש טוב, אפילו מצוין בבסיסו, מציע התנהגות כביש ושימושיות עדיפה בהרבה על קרוסאוברים וג'יפונים המקבילים לו במחיריהם. לו היה מגיע מאובזר נכון ומתומחר נכון הוא היה יכול לספק חלופה הגיונית, מומלצת ומוצדקת.

מבחן דרך: רנו גרנד סניק. קינן כהן, קינן כהן
החזית המוכרת של רנו, גם כאן בגרנד סניק/קינן כהן, קינן כהן

למה היה יכול להיות? כי ברמת הגימור הנבחנת הוא מצויד בשלל אבזור ממש מיותר כמו מושבי העור והחשמול העודף שלהם ומחירו יקר כדי להיות ממש אטרקטיבי, בעוד גרסתו הזולה מפחיתה המון מאביזרי הנוחות תמורת מחיר נמוך יותר, אבל נותרת עם הביקורות בנוגע לנוחות הנסיעה, תיבת ההילוכים וכל זאת עם מנוע חלש יותר. כך שבשורה התחתונה יש פה מכונית טובה שנופלת בין 7 המושבים שלה.

מבחן דרך: רנו גרנד סניק. קינן כהן, קינן כהן
השם הזה מלווה את רנו כבר יותר משני עשורים ובהצלחה/קינן כהן, קינן כהן

על הצד הטכני: רנו גרנד סניק "אקזקיוטיב"

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, 4 צילינדרים, קדמית
נפח: 1.33 ליטרים
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,500/159
מומנט/סל"ד (קג"מ): 1,800/27.5
תיבת הילוכים: אוטומטית, כפולת מצמד, 7 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 463
רוחב (ס"מ): 187
גובה (ס"מ): 166
בסיס גלגלים (ס"מ): 280
תא מטען (ליטרים): 233 (בשימוש בכל המושבים), 596 (בקיפול שורה שלישית)

ביצועים:
תאוצה 0-100: 9.9 שניות
מהירות מירבית: 207 קמ"ש

מתחרות:
סיטרואן גרנד ספייסטורר, טויוטה פריוס פלוס

מחיר:
185 אלף שקלים (165 אלף שקלים לגרסת אינטנס)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully