וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: קופרה פורמנטור

עודכן לאחרונה: 5.4.2021 / 8:41

עם הפורמנטור, קופרה הלכה למקום הכי מובן מאליו: לבנות קרוסאובר, אבל הכי מאתגר של לעשות אחד שיודע לזוז כמו מכונית ספורט. בשורה התחתונה יצא לה משהו שאין לאף אחד אחר ובעיקר פיצוח של הטריק השיווקי הגדול מכולם

מבחן דרך: קופרה פורמנטור VZ. קינן כהן
בצבע המט, עם הניפוחים והעיצוב האגרסיבי, קשה להתעלם מהפורמנטור/קינן כהן

רוצים למכור הרבה ממשהו? מצאו צורך שכרגע אין לו מענה בשוק, התאימו לו מוצר וההצלחה שלכם מובטחת. רוצים באמת לפוצץ קופות? צרו צורך במשהו ואז תזרקו פנימה את המוצר שלכם. זה פחות או יותר מה שעבר לי בראש עם הפורמנטור.

בראשית הייתה פולקסווגן, ולה יש חטיבות בנות המשווקות פחות או יותר אותם מוצרים בתלבושות וגרסאות שונות - הסדר הוא ברור, ההיררכיה קשיחה, המיתוג נהיר והתמחור בהתאם. אבל אז אחת לכמה זמן באה מי החטיבות שלה ביציאה - כאשר סקודה עשתה את זה ב-2001 עם הסופרב זו הייתה הברקה שהשאירה את פולקסווגן הגדולה נבוכה מול ההצלחה של משפחתית גדולה שעשתה בית ספר לפאסאט בשורת התמורה למחיר. מאז ההקפדה על מי מייצר מה נשמרה באופן קפדני עד ש-20 שנים אחר כך, נדמה שקופרה, החטיבה הספורטיבית של סיאט עומד לעשות לה את זה שוב מכיוון אחר לגמרי.

מבחן דרך: קופרה פורמנטור VZ. קינן כהן
חלק שאלו על הסמל, חלק הבינו ישר במה מדובר, הטלפונים הניידים נשלפו בכל מקרה/קינן כהן

הבריון השכונתי

עם צבע המט שלו (אופציה בתוספת של 13,900 שקלים), הניפוחים, היציבה הרחבה שלו, ושאר הקישוטים - הפורמנטור לגמרי נראה כמו מי שנטפל לאיביזות תמימות בחניה של הבינתחומי בהרצליה ומחפש קטטות עם מכוניות ספורט בסמטאות של איזורי תעשיה נטושים בלילות. תשומת הלב שהוא מושך היא משהו שלא רואים בדרך כלל.

תא הנוסעים מרגיע קצת את העסק. הוא מרשים למראה ברגע הראשון והתחושה ממושבי הספורט מצוינת, כאשר זה של הנהג בלבד מתכוונן חשמלית (כחלק מחבילת אבזור של 9,900 שקלים היינו מצפים לכוונון חשמלי גם של מושב הנוסע). יש פה אחיזה פנטסטית של הגוף ואפשרות לכיוון מדויק של תנוחת הנהיגה. גם לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 10.25 ומסך המולטימדיה 12 אינץ' עושים שמח בעיניים.

עוד בוואלה!

בזכות עצמה: מותג הספורט קופרה מושק בישראל

לכתבה המלאה
מבחן דרך: קופרה פורמנטור VZ. קינן כהן
הנדסת האנוש נפגעת לטובת העיצוב החדשני/קינן כהן

אבל אחרי האבזור הרב והעיצוב עם נגיעות הנחושת, מגיעות גם הנפילות. זה מתחיל באיכות חומרים סבירה בלבד מקו הקונסולה ומטה עם פלסטיקה פשוטה יחסית, אבל את זה אפשר לקבל אם אתם לא פריקים של חומרי דיפון. מה שכן, במירוץ אחרי המראה המינימליסטי של סביבת הנהג הפורמנטור מפשל בפינות של הנדסת האנוש. זה מתחיל בריכוז של יותר מדי מערכות למסך המולטימדיה באופן מסורבל המצריך רמת תשומת לב מסוכנת בזמן נהיגה, ומגיע עד פינות קטנות כמו העובדה שפס המגע שעליו שולטים על עוצמת השמע וטמפרטורת המזגן מתחת למסך אינו מואר בלילה. שורה תחתונה: הרצון טוב, הביצוע גרוע.

מבחן דרך: קופרה פורמנטור VZ. קינן כהן
המושב האחורי מרווח לצרכים משפחתיים/קינן כהן

לפחות בתחומי הבטיחות אין פשרות, 10 כריות אוויר, התרעת רכב ב"שטח מת" כולל התרעה בפני פתיחת דלת כאשר מכונית מתקרבת, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, חיישני חניה ומצלמת רוורס.

עם 445 ס"מ לאורך, 184 לרוחב ובסיס גלגלים של 268 ס"מ לפורמנטור אין שום בעיה למלא שימושים משפחתיים באופן מצוין. במובן הזה הוא מאוד מתאים ל"בוגרי" לאון קופרה שמחפשים כלי תחבורה ידידותי יותר דמוגרפית. מפתיע היה לראות שגם עיצוב ה"קופה" וגם גובה של 153 ס"מ לא גובים מחיר מהשימושיות של המושב האחורי. תא המטען עם 420 ליטרים מציג מבנה נוח להעמסה ונפח שבהחלט תואם שימושים משפחתיים.

מבחן דרך: קופרה פורמנטור VZ. קינן כהן
גם בתא המטען יש די והותר מקום לשימוש יומיומי כמשפחתית/קינן כהן

הבריון יוצא לכבישים

פורמנטור מגיע לישראל בשתי רמות הספק, עם מנוע 1.5 ליטר ו-150 כ"ס ובגרסת המבחן ה-VZ עם מנוע ה-2.0 ליטרים רב המעללים המשובץ לאורך ורוחב דגמי הקוצרן עם יותר קומבינציות טורבו מדוכן סושי, החבר'ה קוראים לו EA888. כאן הוא מגיע בווריאציה השרירית יותר שלו - 310 כ"ס ו-40.8 קג"מ. וזה אומר מכונה שיחד עם הנעה כפולה קבועה ותיבת 7 הילוכים כפולת מצמד מעיפה את הרכב הלא קטן הזה ב-4.9 שניות עם בקרת השיגור למצהלות הילדות מאחור ומורת הרוח של הקנצלרית לימיני.

אבל אפשר גם לפרק את סיפור הזה באופנים אחרים, כי להאיץ בקו ישר זה בסדר אם בזה מסתכמות יכולות הנהיגה שלכם, אבל לפורמנטור יש מה להציע גם בכבישים המפותלים. מיד אחרי שעוברים את השלט הזה של "סיבובים מסוכנים" אפשר לדפדף למצב ה"ספורט" בבורר מצבי הנהיגה (אחרי שמוצאים אותו במערכת המולטימדיה). זה יקשיח את הבולמים האדפטיביים, יחדד את תגובת המצערת וההגה ואז הפורמנטור מתחיל באמת לחיות ולעשות מה שהוא אמור לעשות - לגרום לכם להגיד בקול רם "המממ, מעניין, קרוסאוברים לא אמורים לזוז ככה..." כי הוא בהחלט יודע להיענות להפנייה של ההגה ולא להתרגש משינויי כיוון וזוויות גלגול. ובסיום המעבר הראשון אפשר גם להקפיץ אותו למצב ה"קופרה" (זה פה איפה שהוא במולטימדיה, רגע) ואז בנוסף לכל העסק שמתחדד מתווסף גם פס קול שעד עכשיו הייתם צריכים לבקר בסדנאות שיפורים כדי לקבל, אבל הפעם הוא יגיע אליכם ישירות מהרמקולים, עם הרבה פחות מטרד לסביבה שלכם. אני אישית מצאתי אותו מעיק מדי אחרי כמה דקות, אבל זה עניין של טעם.

מבחן דרך: קופרה פורמנטור VZ. קינן כהן
גם על חישוקי 19 אינץ' הפורמנטור מצליח להישאר נוח למדי/קינן כהן

זה גם מוציא מהפורמנטור יכולות פנטסטיות של התנפלות על קטע כביש מפותל, לעיסה שלו ויריקה שלו החוצה מארבעת יציאות האגזוז עם כל המרכיבים של נהיגה מהירה מאוד - מנוע חזק, בלמים מצוינים ועמידים, היגוי חד, הרבה אחיזה וכאשר אפשר להאיץ החוצה הנעה כפולה שיודעת לחלק יפה יפה את 310 הסוסים שלו בין ארבעת הגלגלים כדי למנוע אבטלה סמויה באורווה. למעשה בסופו של הכביש המפותל הבעיה היחידה שהייתה לי איתו היא שזה היה קל מדי, וכאשר הבעיה שלך עם קרוסאובר ספורטיבי היא שהוא עושה נהיגה מהירה באופן אנטי סוציאלי מובהק משהו קל מדי לביצוע - וואוו, דיינו.

מבחן דרך: קופרה פורמנטור VZ. קינן כהן
במצב "קופרה" הרמקולים נרתמים ליצירת אפקט קולי של אגזוזים רועמים/קינן כהן

וזה מעניין כי לרוב הקרוסאובים יש יכולת מאוד מעוררת רחמים בכביש מפותל כאשר זה מגיע להנאה. אלא אם כן קוראים לכם פורשה מקאן או קאיין או מרצדס GLA45AMG וב.מ.וו בגרסאות ה-M של משפחת ה-X אבל אז התשלום בהתאם. ושלא נטעה, ברמת ההנאה מנהיגה הוא היה הרבה פחות מאתגר ומהנה ממכונית הנעה קדמית ספורטיבית ממש טובה כמו הקופרה לאון למשל או הנעה אחורית ראויה לשמה ואפילו קומפקטית חמה כפולת הנעה כמו ב.מ.וו M135 אבל בתוך סד המגבלות של קרוסאובר - זה היה מרשים מאוד.

בשאר תחומי החיים, שבהם ישתמש הלקוח הממוצע של הפורמנטור ביום יום. לנסוע לעבודה וממנה, לאסוף את הילדים מהחוגים וקפיצה לסופר - במצב הנוחות ולמרות חישוקי ה-19 אינץ' בחתך 40, הפורמנטור דווקא די נעים לשימוש והמחיר ברמת הנוחות נסבל ביחס ליכולות הדינמיות שהוא מציע. אפילו צריכת הדלק של 10 ק"מ לליטר בשימוש מעורב היא בהחלט מספר ראוי למכונה עם כל כך הרבה סוסים ויכולות.

מבחן דרך: קופרה פורמנטור VZ. קינן כהן
מרשים גם כשהכביש לא ישר/קינן כהן

סיכום

כאשר נתקלים במוצר כמו פורמנטור יש שתי אפשרויות הראשונה היא להגיד שהוא תשובה מעולה לשאלה שאף אחד לא שאל אף פעם וזו בהחלט נקודת מבט מצוינת שאתם רשאים להחזיק בה. אבל אחרי נהיגה בו אפשר גם לומר משהו אחר - כי כאשר סיאט יוצאת לדרך עם מותג ספורטיבי בפני עצמו, ברור לגמרי שהיא תרצה לעשות את זה עם שני הדברים שהולכים היום - קרוסאובר מוחצן באופן מוגזם ומכונה שיודעת להוציא את כל מי שיושב מאחורי ההגה שלה נהג מצוין גם אם הוא לא כזה באמת. וקופרה פורמנטור עושה את שניהם.

מבחן דרך: קופרה פורמנטור VZ. קינן כהן
כדי לקבל את היכולות האלו אתם צריכים להוסיף הרבה מאוד כסף/קינן כהן

עכשיו לגבי המחיר, 260 אלף שקלים הם לא מעט כסף. אבל כאשר תמורתם מקבלים קרוסאובר עם ביצועים של הוט האץ' הם הצעה מאוד מאוד מעניינת. גם עם התוספות שעל מכונית המבחן, חבילת ה-BLACK PEARL של המושבים וצביעת המט שמקפיצים את מחירה ל-285 אלף שקלים ובהחלט ניתן לוותר עליהן מבלי להתפשר על יכולות הרכב עצמו, תתקשו למצוא חלופה למה שהוא מציע.

מבחן דרך: קופרה פורמנטור VZ. קינן כהן
השקיעו גם בפרטים הקטנים/קינן כהן

על הצד הטכני: קופרה פורמנטור VZ

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, כפולה
נפח (סמ"ק): 1,984
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,450/310
מומנט/סל"ד (קג"מ): 2,000/40.8
תיבת הילוכים: כפולת מצמד, 7 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
445
רוחב (ס"מ): 184
גובה (ס"מ): 153
בסיס גלגלים (ס"מ): 268
תא מטען (ליטרים): 420

ביצועים:
תאוצה 0-100:
4.9 שניות
מהירות מירבית: 250 קמ"ש

מתחרות:
אין מתחרים ישירים כרגע

מחיר:
260 אלף שקלים (בסיס), 284 אלף שקלים (מבחן)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully