וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה הישראלית שמלמדת רכב להרגיש את הכביש בדרך לאוטו שלכם

עודכן לאחרונה: 22.5.2023 / 16:38

בתוך שנתיים נוכל לרכוש רכב חדש עם המערכת של טקטייל מובליטי, שתאפשר לו לזהות בזמן כביש חלק, קרח ובורות, ולהתאים את הבלימה וההאצה. איך היא עושה את זה?

רכב ניסוי של טקטייל מובליטי. טקטייל מובליטי,
רכב ניסוי של טקטייל מוביליטי ונקסטיר/טקטייל מובליטי

כשאנחנו נוהגים אנחנו מרגישים את המכונית לא רק דרך העיניים והאוזניים, אלא גם דרך ההגה והישבן, אם הכביש חלק, או אם יש בו בורות. בלי לחשוב בכלל אנחנו מתאימים את אופי הבלימה וההאצה למצב האחיזה. אבל מה יעשה רכב אוטונומי, או רכב שנוסע במצב שיוט ואמור לזהות לבד גם דברים שהוא לא יכול ללמוד מהמצלמה והמכ"ם שלו, שמזהים עבורו מכוניות והולכי רגל בכביש?

טקטייל מוביליטי הישראלית משתמשת בחיישני הרכב הקיימים, במערכת הבלימה, בהגה ובחיישן לחץ האוויר בצמיגים כדי לזהות את מקדם האחיזה, ולהתאים אליה את עוצמת הבלימה, ההאצה, וזווית הפניית הגה. בחברה מפתחים גם את היכולת להעביר את המידע בין מכוניות סמוכות, כך שנהג ורכבו יקבלו התרעה על כביש חלק כמה מאות מטרים לפני שהם מגיעים אליו.

מפת אחיזת הכביש של טקטייל מוביליטי. טקטייל מובליטי,
מפת ההכבישים החלקים. מכוניות ידווחו לענן, ויקבלו מידע מעודכן על קרח וסכנות אחרות/טקטייל מובליטי

את היכולת הזאת תחשוף מחר החברה בכנס אקומושן 2023 לתחבורה חכמה בתל אביב. "אנחנו מזהים ברמת ודאות גבוהה ובזמן אמת מה מידת החיכוך בין הרכב לכביש. מזהים קרח שחור, למשל, שגם לנהגים אנושיים קשה לראות. על סמך האבחנה שלנו הרכב יודע לא לבלום חזק מדי, לא להאיץ בחריפות ולא לבצע הפניות הגה חדות", מסביר שחר בן נון, מנכ"ל טקטייל מוביליטי.

לדבריו, "יש לזה משמעות גם ברכבים gם בקרת שיוט אדפטיבית, ברמה של 2 ו-3 מתוך 5 של רכב אוטונומי, ועוד יותר ברכב ברמות 4-5, שכבר יכול לנסוע לגמרי לבד. החיישנים הרגילים לא מספקים לו את כל מה שהוא צריך לדעת על הסביבה. אנחנו כבר בשלבי מו"מ מאוד מתקדמים עם כמה שחקניות מובילות בתעשיית הרכב, לשלב את המערכת שלנו במכוניות שלהן. אני מעריך שהיא תותקן ברכב בייצור סדרתי כבר בשנתיים הקרובות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

החברה שהוקמה בחיפה ב-2012 על ידי בועז מזרחי, יוסי שירי ואלכס אקרמן, מעסיקה היום 35 עובדים וגייסה מאז 47 מיליון דולר. פורשה השקיע בה 6 מיליון דולר, לצד יבואנית טויוטה וג'ילי יוניון מוטורס, דלק מוטורס יבואנית מאזדה, פורד וב.מ.וו וגם בהשקעה נפרדת גיל אגמון, הבעלים שלה, ובמות הולדינגס של מודי בן ש"ך.

בן נון: "נתוני האחיזה עולים מהרכב לענן, מנותחים ומוצלבים עם תחזית מזג האוויר, ונשלחים בחזרה לרכבים המחוברים למפת האחיזה שלנו. ככה אנחנו יכולים להתריע לרכב 300 מטר לפני שהוא מגיע לקרח ומתחיל להחליק".

טקטייל מוביליטי עובדת עם תעשיית הרכב באמצעות ספקית הרכיבים נקסטיר אוטומוטיב, שממנה הם רוכשים בין השאר מערכות הגה. "אנחנו לא דורשים מהיצרנים תוספת חומרה, רק 100k זיכרון לתוכנה וגישה לנתונים מהחיישנים השונים. זה מאוד מוזיל את עלות ההתקנה ברכב, ומזרז אותה", אומר בן נון.

כמס אקומושן. אסף קליגר,
כנס אקומושן בתל אביב/אסף קליגר

הכנס ה-11 של קהילת אקומושן מתקיים מהיום ועד יום רביעי בתל אביב, בהשתתפות מאות אורחים בחו"ל ואנשי תעשיית האוטו טק הישראלית. בין הבכירים שיגיעו מחו"ל: ד"ר פטר לנהרט, סגן נשיא ב.מ.וו, סגן נשיא אודי גרו קמפף, סגן נשיא יונדאי והאחראי על אסטרטגיה גלובלית בחברה, היונאנג סו, ג'ורג קלרמן, סגן נשיא פרויקט Woven של טויוטה, ובין הבכירים המקומיים פרופ' שי שלו-שוורץ, המדען הראשי של מובילאיי ושי אגסי, יו"ר Makalu Optics.

  • עוד באותו נושא:
  • אוטו טק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully