וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רטרו חשמלי 7 מושבים: פולקסווגן ID.BUZZ מתארך

עודכן לאחרונה: 4.6.2023 / 16:07

אחרי שקיה חשפה את ה-EV9, פולקסווגן משיקה את גרסת ה-7 מושבים לבאס החדש. תתכוננו לקרב בין מובילי הנוסעים החשמליים ב-400 אלף שקל

פולקסווגן ID.BUZZ שבעה מושבים מגיע לאמריקה/פולקסווגן

הציפייה הגדולה שיצר ה-BUZZ החשמלי לפני ההשקה שלו הייתה כזו שלא הרבה דגמים זכו לה בשנים האחרונות. השילוב של בשורה חשמלית, דגם שפורט על מיתרי הנוסטלגיה לימי הבאס המיתולוגי משנות ה-60 ונוכחות ראשונה של יצרנית מרכזית בסגמנט הזה - הכל התחבר יחד.

אבל עם ההצגה שלו לפני כשנה, התבררו שני דברים. הראשון הוא שאת הבשורה האמיתית של הצעת הגשה ל-7 נוסעים בהנעה חשמלית הוא לא יעשה בשלב הראשון. הדבר השני, שנתקלנו בו כבר בנהיגה הראשונה שלנו בדגם היה התחושה שבפולקסווגן מיהרו לשחרר מוצר לא "אפוי" עד הסוף ברמת הביצוע שלו, בלי חשיבה עד הסוף על הפרטים הקטנים.

עכשיו משיקה היצרנית את הגרסה בעלת בסיס הגלגלים הארוך שמציע תצורת 7 מושבים ועל הדרך גם משדרגת את יחידות ההנעה. מה הוא מציע ומתי הוא פה?

פולקסווגן ID BUZZ 7 מושבים. אתר יצרן
עשרות שנים אחרי שנפרדנו מה-BUS המיתולוגי, יש קאמבק חשמלי/אתר יצרן

התוספת הבולטת ביותר היא הארכת הדגם ל-4.96 מטר, 25 ס"מ שנוספו לדגם 5 המושבים, זו הארכה שמגיעה כולה מבסיס הגלגלים שצומח מ-2.99 ל-3.24 מטר, כדי לפנות מקום לשורת מושבים שלישית מרווחת.

הבאס המוארך יוכל להסיע בשלוש השורות 6 או 7 בני אדם, כאשר ההבדל הוא בין שני מושבים נפרדים בשורה השנייה לספסל לשלושה.

פולקסווגן לא חושפת עדיין כמה מקום יישאר בתא המטען כאשר השורה השלישית בשימוש,, למעט ציון הנפח הכולל המקסימלי שעומד על 2,469 ליטר לעומת 2,205 של נפח כולל ב-ID.BUZZ הקצר.

בשאר הסעיפים אין הבדל בין הדגם בעל בסיס הגלגלים הארוך לרגיל, לא בעיצוב החיצוני ולא בסביבת הנהג.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פולקסווגן ID BUZZ 7 מושבים. אתר יצרן
סביבת הנהג שודרגה גם היא ביחס לגרסה הקצרה/אתר יצרן

פולקסווגן ניצלה את ההזדמנות כדי לבצע גם כמה שינויים בדגם כמו למשל הגדלת מסך המולטימדיה מ-12 ל-15 אינץ' ולפי הצהרתה עם תיקון של איטיות הפעולה של המערכת שבה פגשנו בהשקה. היא גם הוסיפה גג מתכהה בלחיצת כפתור, תצוגה עילית חדשה ומערכת חניה אוטומטית שמעתה ניתן לתפעל גם מחוץ לרכב - ייתרון כאשר רוצים להשחיל את הכלי הלא קטן הזה למקום צפוף. זו האחרונה כרוכה בהפעלת האפליקציה של הרכב, לו תתאפשר בישראל.

גולת הכותרת מבחינתנו היא ללא ספק הוספת יציאות מיזוג בשליטה נפרדת לשורות האחוריות, זאת בהשוואה לכך שבגרסה הקצרה אין כלל יציאות מיזוג אחוריות. מה שכמעט פוסל אותו משימוש במדינות חמות לאור גודל השמשות הנדיב. בהודעה לא נמסר האם מבנה זה של פתחי מיזוג עיליים יגיע גם לגרסה הקצרה.

פולקסווגן ID BUZZ 7 מושבים. אתר יצרן
שני מושבים בקצה והללויה - פתחי מיזוג/אתר יצרן

יחד עם תוספת הממדים והאבזור מקבל ה-BUZZ גם את יחידת ההנעה החדשה של פולקסווגן ID.7. זה אומר קודם כל הגדולה של מארז הסוללות של הדגם מ-77 קוט"ש ל-86 קוט"ש, ושל הגדלת ההספק מ-204 ל-286 כ"ס.בגרסה הקצרה. נתון המומנט מתעבה ועולה מ-31.6 קג"מ ל-56 קג"מ. זה מספק לו ביצועים זריזים, בטח בקנה מידה של מיניוואן - 7.9 שניות ל-100 קמ"ש (10.2 שניות עם המנוע החלש יותר). המהירות המירבית היא 160 קמ"ש לעומת 145 145 בגרסה הקצרה.

כמה קילומטרים מוסיפה לו הסוללה הגדולה יותר? בפולקסווגן לא נוקבים במספר, כנראה בשל העובדה שהוא טרם סיים הומוגולציה ותקינה סופית ממנה נגזר הטווח המוצהר. כל מה שאומרת היצרנית הוא שהוא יציע "יותר טווח" - כאשר זה המוצהר של הגרסה הקצרה עומד על 423 ק"מ.

פולקסווגן ID BUZZ 7 מושבים. אתר יצרן
כך זה נראה בסידור מושבים של 6 נוסעים/אתר יצרן

מכיוון שהשוק העיקרי של ה-ID.BUZZ הארוך הוא זה האמריקני, היצרנית תציע גם גרסת הנעה כפולה, אם כי כרגע רק בדגם ה-GTX הספורטיבי. ההספק עולה ל-339 כ"ס וזמן התאוצה ל-100 קמ"ש יורד ל-6.4 שניות.

בעת ההשקה עמד תאריך ההגעה של ה-BUZZ הרגיל לישראל על סוף 2023. זו הייתה בדיעבד תחזית אופטימית שכבר לא תתקיים ותאריך היעד החדש הוא סוף 2024, אם המשמעות היא שנקבל יותר בחירה בין אפשרויות טווח או טעינה וגרסה קצרה עם יציאות מיזוג הרווח כולו שלנו.

את הגרסה הארוכה אנחנו צפויים לראות בישראל ברבעון הראשון של שנת 2025.

קיה EV9. קיה,
קיה EV9. שבעה מקומות חשמלי אבל בעיצוב חדשני. טוב, לקיה אין באס בעברה להתרפק עליו/קיה

לפי המחירי הצפוי בארה"ב אפשר להעריך שה-BUZZ שבעה מושבים יעלה בארץ כ-400 אלף שקל. הוא יתמודד בעיקר מול קיה EV9 החדש והמרהיב, שצפוי לקבל תג מחיר דומה. הקרב על הרכב המשפחתי הבא של העשירון העליון מתחיל עכשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully